- Categories
-
Komunikacja w polityce i w biznesie. Sztuka przekonywania w epoce postprawdy
W epoce, w której media społecznościowe wypierają tradycyjne kanały komunikacji i w której obraz zaczyna odgrywać dominującą rolę, umiejętność skutecznego komunikowania się jest ważna jak nigdy. Jest ona kluczowym czynnikiem sukcesu w każdej działalności, od najwyższego do najniższego poziomu, niezbędnym, aby dostać się na szczyty i przekazać innym swoje myśli. Sztuka komunikacji nie jest nauką ścisłą, jako że nie ma ona jakichś regulujących ją zasad, a jeśli są, to ciągle się zmieniają i z tego powodu trudno je ująć np. w podręcznik. Można jednakże próbować poznać je - także z perspektywy kobiet - poprzez obserwację wydarzeń, analizę dawnych i obecnych modeli komunikacji oraz badanie zjawisk związanych z zachowaniami społecznymi. Dzięki różnorodnym doświadczeniom autorów i wykorzystaniu wypowiedzi autorytetów, ta prowokacyjna książka przedstawia najnowsze metody doskonalenia komunikacji interpersonalnej, wzbogacając to wszystko wywiadami, cytatami i elementami tematów kontrowersyjny
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-207-1 |
EAN | 9788381022071 |
Sztuka komunikacji nie jest nauką ścisłą, jako że nie ma ona jakichś regulujących ją zasad, a jeśli są, to ciągle się zmieniają i z tego powodu trudno je ująć np. w podręcznik. Można jednakże próbować poznać je - także z perspektywy kobiet - poprzez obserwację wydarzeń, analizę dawnych i obecnych modeli komunikacji oraz badanie zjawisk związanych z zachowaniami społecznymi.
Dzięki różnorodnym doświadczeniom autorów i wykorzystaniu wypowiedzi autorytetów, ta prowokacyjna książka przedstawia najnowsze metody doskonalenia komunikacji interpersonalnej, wzbogacając to wszystko wywiadami, cytatami i elementami tematów kontrowersyjnych, takich jak seks i władza. Ukoronowaniem tego bogatego materiału są rysunki Piergiorgia Mulasa.
Przedmowa 11
Rozdział 1. Komunikacja w epoce postprawdy 15
Mapa drogowa komunikacji 18
Smartfon - uzależnienie, które opanuje wszystkich? 20
Nie ma już rozmów telefonicznych, ale czaty 22
Znaczenie inspiracji 22
„Mięśnie mózgowe" i połączenia neuronowe 24
Dzisiaj wszyscy musimy umieć dobrze komunikować się 24
Uderzenie hashtagami 26
Rozdział 2. Modele wczorajsze i dzisiejsze 27
Fedez, Ferragni i Rovazzi 27
Gianni Agnelli 31
Marco „Monty" Montemagno 34
Czerwone Brygady 36
ISIS (lub lepiej Daesz) 40
Paolo Bonolis 44
Dagospia 46
Vittorio Sgarbi 49
Emmanuel Macron 50
Selvaggia Lucarelli 53
Silvio Berlusconi 54
Virginia Raffaele 57
Gianluca Vacchi 58
Sergio Marchionne 60
Papież Franciszek 62
Mark Zuckerberg 63
Francesco Totti 64
Checco Zalone 66
Enrico Cuccia 68
Giulio Andreotti 71
Adolf Hitler 74
Mariano Di Vaio 78
Bettino Craxi 78
Matteo Renzi 81
Władimir Putin 86
Barack Obama 89
Benito Mussolini 91
Clinton vs Trump 93
Ruch 5 Gwiazd 97
Fiorello 103
Przypadek drużyny Leicester 104
Sky i Netflix 105
Elżbieta II ze Zjednoczonego Królestwa i Angela Merkel 107
Bill Gates i Steve Jobs 109
Rozdział 3. Lider i dobra komunikacja 111
Szef czy lider? 113
Lider przyszłości 119
Rozwój osobisty 120
Dobrostan psychofizyczny a komunikacja 120
Zmiana zaczyna się od nowych pokoleń 124
Rozdział 4. Estetyka języka 127
Głos 127
Zasady dykcji 128
Oddech 134
Głos a pozycje ciała 141
Intonacje głosu 142
Rytm 144
Natężenie i tembr głosu 144
Postura, gesty, wyraz twarzy i wygląd 146
Rozdział 5. Wystąpienia publiczne 143
Prezentacja 151
Spotkanie z przełożonym w biurze 153
Proszenie szefa o spotkanie 154
Burza mózgów 155
Przyjęcie w pracy na koniec sezonu 155
Team building 156
Wystąpienie polityka w parlamencie 156
Występ polityka w studiu telewizyjnym 157
Wygłaszanie referatu na konferencji 158
Okazje do porozmawiania z politykiem 159
Pierwsza randka 161
Służbowe rozmowy telefoniczne z kolegami 161
Co nam daje NLP? 162
Rozdział 6. Grać jak aktor, aby przekonywać 159
Poznać lepiej siebie 170
Cel 171
Emocje 172
Storytelling 173
Jak u psychologa 173
Zastosowania praktyczne 174
Ćwiczenie dla nabrania wprawy 174
Dla kogo nadaje się ta metoda? 174
Narodziny teatru i jego znaczenie 175
Warto nauczyć się grać kogoś 175
Iluzja powiedzenia „bądź sobą" i kursy motywacyjne 176
Rozdział 7. Obecność w mediach społecznościowych 171
Kim jesteśmy w mediach społecznościowych? 178
Co o tym sądzi filozofia? 180
Udawane szczęście w mediach społecznościowych 181
Chroniczne depresje na Facebooku 182
Facebook - psycholog masowy 183
Różnica pomiędzy Facebookiem a Instagramem 184
Czy istnieje jakaś strategia funkcjonowania w mediach? 186
Media społecznościowe a kompetencje - czy eksperci są jeszcze potrzebni? 187
Komunikacja osób publicznych w mediach społecznościowych 192
Media społecznościowe i koniec miłosnych historii (świadectwo rzeczywistego użytkownika) 193
Czy Internet będzie miał kiedykolwiek świadomość? 193
Szok medialny 194
Istota medialna 194
Idealne posty 195
Kultura, samokrytyka i pokora w mediach społecznościowych 196
Szkoła kształcąca influencerów 196
Media społecznościowe a codzienność 197
Rozdział 8. Kobiety a komunikacja 197
Przygotowanie 205
Pewność siebie 205
Gra aktorska 207
Umiejętność pracy w synergii z innymi kobietami 208
Aspekt estetyczny i wizerunek 208
Kobiecy głos i emisja głosu 213
Zapominanie o błędach 214
Kontekst błędów 215
Postawa psychiczna 215
Bycie dobrym przykładem dla innych kobiet 216
Prawidłowe wysyłanie informacji 218
Lepsza postawa 219
Umiejętność prezentowania się 223
Tak komunikować, aby uzyskać potrzebną reakcję 224
Zająć stanowisko, a potem wyjaśnić przyczyny 224
Asertywność i zdolność mówienia „nie 224
Nie brać wszystkiego do siebie 225
Ironia i autoironia 225
Jakość lepsza od ilości 226
Bycie dzisiaj kobietą 226
Wychować mężczyznę na „nową kobietę" 227
Rozdział 9. Seks i władza 223
Parę kroków wstecz w historii 231
Seks jako narzędzie władzy... męskiej! 234
Kobiety, łączcie się! 235
Czym jest seks dla kobiety? 237
Instagram i obsesja zdjęć erotycznych 238
W czym się mylą? 240
Męski punkt widzenia 240
Kobieta przyszłości obiecuje i nie dotrzymuje 242
Rozdział 10. Cytaty inspirujące lidera 241
Komunikacja 247
Przywództwo 252
Charyzma 262
Emocje 266
Autorytet 278
Serce 287
Rozdział 11. Człowiek, który zna możnych - Wywiad z Luigim Bisignanim ................................................ 291
Bibliografia internetowa 301
Bibliografia 303
Podziękowania 307
Maria Elena Capitanio - dziennikarka od 10 lat, publikuje w różnych włoskich dziennikach, m.in. w „Milano Finanza" i „La Veritŕ". Współpracuje z uczelniami jako wykładowca na studiach podyplomowych i prowadzi program radiowy razem ze współautorem tej książki. W przeszłości zdobywała doświadczenie zawodowe w telewizji.
Andrea Di Cicco - ekspert od języka komunikacji wideo, kompozycji muzycznych, gry aktorskiej, wygłaszania przemówień i retoryki, kieruje w Rzymie akademią dubbingu „Lavorare con la voce", założoną w 1971 roku pod nazwą „Studi Titania" przez jego ojca Massima. Po studiach w Stanach Zjednoczonych zajął się konsultacjami z zakresu komunikacji dla menedżerów i polityków.
Polub nas na Facebooku