• Pomysł - Pieniądze - Przedsiębiorstwo

Przekazujemy na ręce Czytelnika unikalny na rynku wydawniczym poradnik - skierowany do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej, szukających dobrego pomysłu, źródeł finansowania oraz wskazówek z zakresu procedur prawnych i codziennego zarządzania własną firmą. Polecamy go osobom bezskutecznie szukającym pracy lub zatrudnionym poniżej swoich predyspozycji, oczekiwań i wykształcenia. Także tym, którzy już „działają" - młodym stażem przedsiębiorcom. To publikacja na wskroś praktyczna, bowiem autorami rozdziałów są osoby, które dorobek naukowy i zawodowy kreatywnie wykorzystują, skutecznie prowadząc działalność gospodarczą w różnorodnych działach gospodarki. Od lat też przekazują swą wiedzę i doświadczenie uczestnikom licznych projektów dotacyjnych w zakresie: • wykreowania własnego pomysłu na biznes oparty na innowacyjności, • skutecznego redagowania biznesplanów dotacyjnych, • opracowania strategii marketingowej, • prawa administracyjnego i podatkowego. W książce przedsta

Podtytuł Pomysł - Pieniądze - Przedsiębiorstwo
Autor Aleksy Surma, Tomasz Szopiński (red.)
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 344
49.00 33.32
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
33.32
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7556-997-1

NOMINACJA DO KSIĄŻKI ROKU 2018 ECONOMUCUS

KATEGORIA PORADNIKI

 

 

Przekazujemy na ręce Czytelnika unikalny na rynku wydawniczym poradnik - skierowany do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej, szukających dobrego pomysłu, źródeł finansowania oraz wskazówek z zakresu procedur prawnych i codziennego zarządzania własną firmą. Polecamy go osobom bezskutecznie szukającym pracy lub zatrudnionym poniżej swoich predyspozycji, oczekiwań i wykształcenia. Także tym, którzy już „działają" - młodym stażem przedsiębiorcom.


To publikacja na wskroś praktyczna, bowiem autorami rozdziałów są osoby, które dorobek naukowy i zawodowy kreatywnie wykorzystują, skutecznie prowadząc działalność gospodarczą w różnorodnych działach gospodarki. Od lat też przekazują swą wiedzę i doświadczenie uczestnikom licznych projektów dotacyjnych w zakresie:
• wykreowania własnego pomysłu na biznes oparty na innowacyjności,
• skutecznego redagowania biznesplanów dotacyjnych,
• opracowania strategii marketingowej,
• prawa administracyjnego i podatkowego.

W książce przedstawiono zarys polskiej powojennej historii przedsiębiorczości, opisany poprzez pryzmat wspomnień ówczesnych przedsiębiorców. Pokazano jak trudny to zawód, jakie bariery (często aktualne do dzisiaj) można spotkać na swojej drodze. Z ich doświadczeń można też zaczerpnąć wiele inspiracji.

W poradniku umieszczono także wiele kompletnych biznesplanów, wymaganych zarówno przez urzędy pracy, jak i instytucje realizujące konkursy dotacyjne ze środków unijnych czy udzielające preferencyjnych kredytów.

WPROWADZENIE 9

Rozdział 1
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ JEST W NAS - Aleksy Surma, Tomasz Szopiński 13
1.1. Korzenie przedsiębiorczości 14
Okres 1945-1989 14
Okres 1989-2004 15
Okres 2004-2014 19
1.2. Przedsiębiorczość - cechy przedsiębiorcy 21
1.3. Czynniki sprzyjające przedsiębiorczości 30

Rozdział 2
WSPARCIE UE DLA MŁODYCH - REALNA POMOC CZY HASŁA? - Robert Brodzik 35

Rozdział 3
POMYSŁ NA BIZNES, POMYSŁ NA INNOWACJE - Paweł J. Dąbrowski 49
3.1. Gdzie szukać pomysłów na biznes? 49
3.2. Po co Tobie biznesplan? 57
3.3. Elementy biznesplanu 59
3.4. Pułapki biznesplanu 67
3.5. Dla kogo biznesplan? 69

Rozdział 4
ZASADY SKUTECZNEGO REDAGOWANIA BIZNESPLANÓW I WNIOSKÓW DOTACYJNYCH - Aleksy Surma 71
4.1. Małe wsparcie na skromne początki - dotacje w PUP 73
4.2. Dotacje z Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO) 87
4.3. Środki na większy biznes - program „Wsparcie w starcie II" 90
4.4. Chcesz pieniędzy? Napisz skutecznie! 92

Rozdział 5
MARKETING W MAŁEJ FIRMIE - Tomasz Szopiński 115
5.1. Marketing - co naprawdę zawiera to pojęcie? 116
5.2. Jakie pytania należy sobie zadać przed wdrożeniem produktu lub usługi? 118
5.3. Produkt jako główny element marketingu-mix 121
5.4. Strategie ramowe cen 123
5.5. Problemy dystrybucji 126
5.6. Problemy promocji w małej firmie 129
5.7. Badania rynku w małej firmie 141
5.8. Analiza SWOT 144

Rozdział 6
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI, PROCEDURY REJESTRACYJNE - Beata Dudzińska 147
6.1. Działalność gospodarcza i przedsiębiorca - kluczowe definicje 148
6.2.Wolność działalności gospodarczej - czy na pewno? 149
6.3. Wybrane formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw 151
6.4. Firma przedsiębiorcy 163
6.5. Działalność gospodarcza 168
6.6. Ubezpieczenia 179

Rozdział 7
NIEZBĘDNIK PODATKOWY MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY - Elżbieta Gawryl 189
7.1. Rodzaje podatków, jakich firm dotyczą, podstawa prawna 190
7.2. VAT - podatek od wartości dodanej 210

Rozdział 8
TRZYNAŚCIE KREATYWNYCH SPOSOBÓW NA FINANSOWANIE BIZNESU - Paweł J. Dąbrowski 219

Rozdział 9
ZBIÓR SKUTECZNYCH BIZNESPLANÓW - Aleksy Surma 245

ZAKOŃCZENIE 343

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku