- Categories
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem (wyd. II wznowienie)
„Zarządzanie przedsiębiorstwem w (...) nowych uwarunkowaniach jest dużą umiejętnością, wymaga lat doświadczeń, ogromnej wiedzy, jest wyzwaniem dla kierujących przedsiębiorstwami. Podejmując różne decyzje, w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa, muszą być świadomi ryzyka, zarządzając przedsiębiorstwem muszą to ryzyko, jego skalę i zakres, starać się rozpoznać i wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzoną informację, ale również kierując się intuicją, ocenić jego skutki dla przedsiębiorstwa. Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji naukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa. Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydaktyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania, jakie towarzyszą procesowi zarządzania, i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych". prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, fragment recenzji
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-824-0 |
EAN | 9788381028240 |
Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji naukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa.
Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydaktyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania, jakie towarzyszą procesowi zarządzania, i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych".
prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, fragment recenzji
Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Wybrane koncepcje w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 9
1.1. Zarządzanie marketingowe 9
1.2. Zarządzanie logistyczne 17
1.3. Kompleksowe zarządzanie jakością 21
1.4. Koncepcja „odchudzonego" zarządzania przedsiębiorstwem 26
1.5. Controlling 31
1.6. Zarządzanie procesowe 38
1.7. Zarządzanie strategiczne 45
Rozdział 2
Ogólne zasady organizacji zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 53
2.1. Podział funkcjonalny działalności przedsiębiorstwa 53
2.2. Elementy struktury organizacyjnej 56
2.3. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw 64
2.4. Formalizacja organizacji zarządzania w przedsiębiorstwach 73
Rozdział 3
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - Małgorzata Porada-Rochoń 79
3.1. Istota i obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 79
3.2. Interesariusze a CSR 89
3.3. Raportowanie zgodnie wytycznymi GRI (Global Reporting Initiative) 92
3.4. Raportowanie za pomocą wskaźników 95
Rozdział 4
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie - Aneta Sokół 101
4.1. Pojęcie i rodzaje wiedzy 101
4.2. Pomiar wiedzy i zarządzania wiedzą 112
4.3. Proces zarządzania wiedzą 115
4.3.1. Zarządzanie wiedzą - pojęcie i charakterystyka 115
4.3.2. Strategie zarządzania wiedzą 125
4.3.3. Narzędzia zarządzania wiedzą 131
4.3.4. Modele zarządzania wiedzą 132
4.4. Przedsiębiorstwa oparte na wiedzy 134
4.5. Pracownicy wiedzy 141
Rozdział 5
Zarządzanie kreatywnością w przedsiębiorstwie - Aneta Sokół 145
5.1. Pojęcie i rodzaje kreatywności 145
5.2. Kreatywne przedsiębiorstwo 149
5.3. Osoba kreatywna, kreatywny pracownik, klasa kreatywna 157
5.4. Specyfika zarządzania kreatywnością 162
5.4.1. Etapy procesy kreatywnego 164
5.4.2. Metody i techniki pobudzające kreatywność 165
5.5. Przedsiębiorstwa sektora kreatywnego 168
Rozdział 6
Zarządzanie innowacjami - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 175
6.1. Pojęcie i rodzaje innowacji 175
6.2. Specyfika zarządzania innowacjami 180
6.3. Etapy zarządzania innowacjami 185
6.4. Strategie innowacji 192
6.5. Zarządzanie innowacjami - dobre praktyki 199
Rozdział 7
Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 205
7.1. Pojęcie i rodzaje projektów 205
7.2. Specyfika zarządzania projektami 211
7.3. Etapy zarządzania projektami 216
7.4. Strategiczne zarządzanie projektem 224
7.5. Zarządzanie projektami - dobre praktyki 228
Spis tabel 233
Spis rysunków 235
Spis wykresów 237
Bibliografia 239
Recenzent: Prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, Uniwersytet Gdański
Polub nas na Facebooku