• Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania. Jak połączyć wizję, ludzi i organizację w służbie strategii (wyd. V)

Książka ta, pomyślana jako podręcznik, opisuje syntetycznie cały proces zmiany, od koncepcji do wdrożenia. Napisana została przez praktyków, z punktu widzenia zarządzającego, u zbiegu refleksji i działania. Wszechstronny opis obejmuje podstawowe elementy profesji zarządzającego, jak: panować nad wynikami przedsiębiorstwa, przystosowywać system zarządzania, budować motywację i zaangażowanie współpracowników. Omówiono nowatorskie pojęcia, takie jak rezonans i dysonans w zarządzaniu. Wiele miejsca poświęcono refleksji nad ewolucją organizacji. „Zarządzanie zmianą - Od strategii do działania" zilustrowano licznymi konkretnymi przykładami i schematami analizy, zaczerpniętymi z praktyki menedżerskiej. Modułowy układ pozwala czytać książkę zarówno w sposób ciągły, jak i wybiórczy. Na początku każdego rozdziału umieszczono rysunek, który stanowi podsumowanie układu treści i ułatwia iteracje. Książka powinna zainteresować kierujących przedsiębiorstwami i konsultantów, jak i tych wszystkich, którzy pragną pogłębić wiedzę o prowadzeniu zmiany i roli menedżera. Humorystyczne rysunki Tomiego Ungerera przypominają, by nie traktować samego siebie zbyt poważnie i zachować krytyczny dystans!

Podtytuł Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania. Jak połączyć wizję, ludzi i organizację w służbie strategii (wyd. V)
Autor Michał Kurtyka, Gerard Roth
Rok wydania 2025
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 232
86,00 zł 61,92 zł
Do końca promocji pozostało:
1
dni
23 godz.
26 min.
45 sek.
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
55,90 zł
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-924-7
Książka ta, pomyślana jako podręcznik, opisuje syntetycznie cały proces zmiany, od koncepcji do wdrożenia. Napisana została przez praktyków, z punktu widzenia zarządzającego, u zbiegu refleksji i działania.
Wszechstronny opis obejmuje podstawowe elementy profesji zarządzającego, jak: panować nad wynikami przedsiębiorstwa, przystosowywać system zarządzania, budować motywację i zaangażowanie współpracowników. Omówiono nowatorskie pojęcia, takie jak rezonans i dysonans w zarządzaniu. Wiele miejsca poświęcono refleksji nad ewolucją organizacji.
„Zarządzanie zmianą - Od strategii do działania" zilustrowano licznymi konkretnymi przykładami i schematami analizy, zaczerpniętymi z praktyki menedżerskiej. Modułowy układ pozwala czytać książkę zarówno w sposób ciągły, jak i wybiórczy. Na początku każdego rozdziału umieszczono rysunek, który stanowi podsumowanie układu treści i ułatwia iteracje.
Książka powinna zainteresować kierujących przedsiębiorstwami i konsultantów, jak i tych wszystkich, którzy pragną pogłębić wiedzę o prowadzeniu zmiany i roli menedżera. Humorystyczne rysunki Tomiego Ungerera przypominają, by nie traktować samego siebie zbyt poważnie i zachować krytyczny dystans!
Podziękowania
Zamiast wstępu

Rozdział 1
Jak poprowadzić proces strategicznej zmiany?
1.1. Rozpoczęcie procesu partycypacyjnego
1.2. Jak zorganizować diagnozę?
1.3. Jak opracować diagnozę wewnętrzną?
1.4. Zasady podejścia systemowego i analitycznego
1.5. Przeprowadzenie diagnozy
1.6. Od diagnozy do wyzwań strategicznych i ambicji przedsiębiorstwa
1.7. Koncepcja strategiczna
1.8. Opracowanie strategicznego planu działania
1.9. Czynniki wpływające na specyfikę procesu strategicznego
1.10. Podsumowanie etapów procesu strategicznego
1.11. Przykład udanego procesu strategicznego
1.10.

Rozdział 2
Jak wdrażać strategię?
2.1. Warunki sukcesu dla realizacji projektu strategicznego
2.2. System zarządzania w służbie strategii
2.3. Faza wdrożenia
2.4. Szczeble odpowiedzialności zarządczej
2.5. Kontrakt o cele
2.6. Rozmowa oceniająca
2.7. Tabela zarządcza
2.8. Narzędzia menedżera operacyjnego
2.9. Audyt zarządzania
2.10. Przegląd systemu zarządzania
2.11. Przegląd strategiczny
2.12. Podsumowanie wdrożenia systemu zarządzania

Rozdział 3
Jak zarządzać kapitałem ludzkim spójnie ze strategią?
3.1. Makrokompetencje a strategia
3.2. Rozwijanie kompetencji
3.3. Szkolenie
3.4. Przegląd kadry
3.5. Zarządzanie talentami
3.6. Dobór zarządzających
3.7. Dwie perspektywy zarządzania

Rozdział 4
Jak prowadzić zmianę?
4.1. "Rozszerzanie horyzontów"
4.2. Uwzględnianie czynnika czasu
4.3. Postawa i uczciwość menedżerska
4.4. Dynamika społeczna
4.5. Wymiar kulturowy w przedsiębiorstwie
4.6. Prowadzenie zmiany a przełomy
4.7. Zarządzanie kryzysem
4.8. Analiza niespójności

Rozdział 5
Jakie zmiany w organizacji, jakie nowe role dla menedżera?
5.1. Ewolucja organizacji i zarządzania
5.2. Czynniki przełomu
5.3. Niektóre teorie i modele zmiany organizacyjnej
5.4. Zagadnienia etyki
5.5. Menedżer a złożoność
5.6. Menedżer a szkolenie
5.7. Uwzględnianie stresu
5.8. Menedżer a emocje
5.9. Ewolucja organizacji i roli menedżera w przyszłości

Wnioski
Przykładowe pytania do diagnozy
Bibliografia
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku