• Zarządzanie miastem kreatywnym a rozwój zawodów kreatywnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne

W książce przedstawiono nowe podejście do działań miast w pobudzaniu rozwoju sektorów i zawodów kreatywnych. W szczególności przedstawione zostały schematy mechanizmów wspierania lokalnej gospodarki, tworząc modelowe ujęcia działań opartych na lokalnych zasobach twórczych. W książce omówiono w szczególności: • nowe podstawy poznawcze mogące mieć zastosowanie w miastach, dla których ważną kwestią jest rozwój potencjałów twórczych, • paradygmat kreatywnego miasta oraz działania zmierzające do postrzegania kreatywności, jako źródła rozwoju gospodarczego, • wpływ kreatywności i zawodów kreatywnych na rozwój miast oraz rynek pracy, • znaczenie mediów społecznościowych w promocji kreatywnych miast, • problematykę stymulowania rozwoju miast opartych na kreatywności. Publikacja prezentuje ponadto wyniki analiz przeprowadzonych w ramach autorskich badań zorientowanych na politykę prorozwojową, nastawioną na rozwój zawodów kreatywnych. Ostateczny efekt dokonanych prac analitycznych znalazł swój

Podtytuł Zarządzanie miastem kreatywnym a rozwój zawodów kreatywnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne
Autor Aneta Sokół, Kamila Słupińska, Karolina Drela, Magdalena Kogut-Jaworska
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 194
60,00 zł 42,60 zł
By the end of the promotion left :
0
days
15 hou.
21 minut.
19 seco.
Lowest price in the last 30 days:
39,00 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-422-8
W książce przedstawiono nowe podejście do działań miast w pobudzaniu rozwoju sektorów i zawodów kreatywnych. W szczególności przedstawione zostały schematy mechanizmów wspierania lokalnej gospodarki, tworząc modelowe ujęcia działań opartych na lokalnych zasobach twórczych. W książce omówiono w szczególności:
• nowe podstawy poznawcze mogące mieć zastosowanie w miastach, dla których ważną kwestią jest rozwój potencjałów twórczych,
• paradygmat kreatywnego miasta oraz działania zmierzające do postrzegania kreatywności, jako źródła rozwoju gospodarczego,
• wpływ kreatywności i zawodów kreatywnych na rozwój miast oraz rynek pracy,
• znaczenie mediów społecznościowych w promocji kreatywnych miast,
• problematykę stymulowania rozwoju miast opartych na kreatywności.

Publikacja prezentuje ponadto wyniki analiz przeprowadzonych w ramach autorskich badań zorientowanych na politykę prorozwojową, nastawioną na rozwój zawodów kreatywnych. Ostateczny efekt dokonanych prac analitycznych znalazł swój wyraz w ujęciu wskazującym, że istnieją miasta, które mają cechy miast kreatywnych, a dotychczas nie były traktowane jako kreatywne.

WSTĘP 7

Rozdział 1
PARADYGMAT KREATYWNEGO MIASTA 11
1.1. Miasto - pojęcie i charakterystyka 13
1.2. Definicja miasta kreatywnego 18
1.3. Przegląd dwóch koncepcji miast kreatywnych 23
1.4. Rozwój miast kreatywnych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Szczecin 28

Rozdział 2
SEKTORY KREATYWNE I ICH ZNACZENIE W ROZWOJU KREATYWNEGO MIASTA 37
2.1. Sektory kreatywne - definicje i charakterystyka zagadnienia 39
2.2. Determinanty rozwoju sektorów kreatywnych w mieście 46
2.3. System wsparcia (instytucjonalnego) sektorów kreatywnych 51
2.4. Przemysły kreatywne a generowanie produktywności i wartości rynkowej 54
2.5. Kierunki rozwoju sektorów kreatywnych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Szczecin 58

Rozdział 3
ZAWODY KREATYWNE W KONTEKŚCIE ZMIAN NA RYNKU PRACY 67
3.1. Zawody kreatywne - definicje i charakterystyka 69
3.2. Aktualne trendy na rynku pracy a zawody kreatywne 76
3.3. Czynniki i bariery rozwoju zawodów kreatywnych w mieście 86
3.4. Zapotrzebowanie na zawody kreatywne w mieście Szczecin 93

Rozdział 4
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO MIEJSCE DO PROMOCJI MIAST KREATYWNYCH I ROZWOJU ORAZ SZANS PRACOWNIKÓW ZAWODÓW KREATYWNYCH 99
4.1. Promocja miast w mediach społecznościowych - zakres możliwości 101
4.2. Działania promocyjne miast kreatywnych w mediach społecznościowych - analiza wykorzystania potencjału kreatywnego oraz aktywności i zastosowania poszczególnych kanałów 110
4.3. Działania promocyjne Szczecina w mediach społecznościowych a specjalizacja miasta w dziedzinach zaliczanych do sektora kreatywnego 125
4.4. Sposoby wykorzystania mediów społecznościowych jako przestrzeni dla zawodów kreatywnych 129
4.5. Rekrutacja pracowników zawodów kreatywnych w mediach społecznościowych 137

Rozdział 5
KREATYWNOŚĆ W ŚWIETLE BADAŃ - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH 143
5.1. Metodyka 145
5.2. Rezultaty i wnioski z badań 150

PODSUMOWANIE 179
BIBLIOGRAFIA 183

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.