• Zarządzanie miastem kreatywnym a rozwój zawodów kreatywnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne

W książce przedstawiono nowe podejście do działań miast w pobudzaniu rozwoju sektorów i zawodów kreatywnych. W szczególności przedstawione zostały schematy mechanizmów wspierania lokalnej gospodarki, tworząc modelowe ujęcia działań opartych na lokalnych zasobach twórczych. W książce omówiono w szczególności: • nowe podstawy poznawcze mogące mieć zastosowanie w miastach, dla których ważną kwestią jest rozwój potencjałów twórczych, • paradygmat kreatywnego miasta oraz działania zmierzające do postrzegania kreatywności, jako źródła rozwoju gospodarczego, • wpływ kreatywności i zawodów kreatywnych na rozwój miast oraz rynek pracy, • znaczenie mediów społecznościowych w promocji kreatywnych miast, • problematykę stymulowania rozwoju miast opartych na kreatywności. Publikacja prezentuje ponadto wyniki analiz przeprowadzonych w ramach autorskich badań zorientowanych na politykę prorozwojową, nastawioną na rozwój zawodów kreatywnych. Ostateczny efekt dokonanych prac analitycznych znalazł swój

Podtytuł Zarządzanie miastem kreatywnym a rozwój zawodów kreatywnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne
Autor Aneta Sokół, Kamila Słupińska, Karolina Drela, Magdalena Kogut-Jaworska
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 194
60.00 36.00
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-422-8
W książce przedstawiono nowe podejście do działań miast w pobudzaniu rozwoju sektorów i zawodów kreatywnych. W szczególności przedstawione zostały schematy mechanizmów wspierania lokalnej gospodarki, tworząc modelowe ujęcia działań opartych na lokalnych zasobach twórczych. W książce omówiono w szczególności:
• nowe podstawy poznawcze mogące mieć zastosowanie w miastach, dla których ważną kwestią jest rozwój potencjałów twórczych,
• paradygmat kreatywnego miasta oraz działania zmierzające do postrzegania kreatywności, jako źródła rozwoju gospodarczego,
• wpływ kreatywności i zawodów kreatywnych na rozwój miast oraz rynek pracy,
• znaczenie mediów społecznościowych w promocji kreatywnych miast,
• problematykę stymulowania rozwoju miast opartych na kreatywności.

Publikacja prezentuje ponadto wyniki analiz przeprowadzonych w ramach autorskich badań zorientowanych na politykę prorozwojową, nastawioną na rozwój zawodów kreatywnych. Ostateczny efekt dokonanych prac analitycznych znalazł swój wyraz w ujęciu wskazującym, że istnieją miasta, które mają cechy miast kreatywnych, a dotychczas nie były traktowane jako kreatywne.

WSTĘP 7

Rozdział 1
PARADYGMAT KREATYWNEGO MIASTA 11
1.1. Miasto - pojęcie i charakterystyka 13
1.2. Definicja miasta kreatywnego 18
1.3. Przegląd dwóch koncepcji miast kreatywnych 23
1.4. Rozwój miast kreatywnych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Szczecin 28

Rozdział 2
SEKTORY KREATYWNE I ICH ZNACZENIE W ROZWOJU KREATYWNEGO MIASTA 37
2.1. Sektory kreatywne - definicje i charakterystyka zagadnienia 39
2.2. Determinanty rozwoju sektorów kreatywnych w mieście 46
2.3. System wsparcia (instytucjonalnego) sektorów kreatywnych 51
2.4. Przemysły kreatywne a generowanie produktywności i wartości rynkowej 54
2.5. Kierunki rozwoju sektorów kreatywnych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Szczecin 58

Rozdział 3
ZAWODY KREATYWNE W KONTEKŚCIE ZMIAN NA RYNKU PRACY 67
3.1. Zawody kreatywne - definicje i charakterystyka 69
3.2. Aktualne trendy na rynku pracy a zawody kreatywne 76
3.3. Czynniki i bariery rozwoju zawodów kreatywnych w mieście 86
3.4. Zapotrzebowanie na zawody kreatywne w mieście Szczecin 93

Rozdział 4
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE JAKO MIEJSCE DO PROMOCJI MIAST KREATYWNYCH I ROZWOJU ORAZ SZANS PRACOWNIKÓW ZAWODÓW KREATYWNYCH 99
4.1. Promocja miast w mediach społecznościowych - zakres możliwości 101
4.2. Działania promocyjne miast kreatywnych w mediach społecznościowych - analiza wykorzystania potencjału kreatywnego oraz aktywności i zastosowania poszczególnych kanałów 110
4.3. Działania promocyjne Szczecina w mediach społecznościowych a specjalizacja miasta w dziedzinach zaliczanych do sektora kreatywnego 125
4.4. Sposoby wykorzystania mediów społecznościowych jako przestrzeni dla zawodów kreatywnych 129
4.5. Rekrutacja pracowników zawodów kreatywnych w mediach społecznościowych 137

Rozdział 5
KREATYWNOŚĆ W ŚWIETLE BADAŃ - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH 143
5.1. Metodyka 145
5.2. Rezultaty i wnioski z badań 150

PODSUMOWANIE 179
BIBLIOGRAFIA 183

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku