• Kierowanie zespołem. Kompendium dla menadżerów

Książka jest przeznaczona dla szefów i ich podwładnych − pracujących w firmach i instytucjach. Zawiera praktyczne zasady kierowania pracownikami, uporządkowane w siedmiu rozdziałach, z których każdy może być traktowany jako samodzielna całość, w zależności od potrzeb Czytelnika. Publikacja zawiera pytania skłaniające do refleksji i odnosi się do kwestii istotnych dla osób praktykujących sztukę kierowania pracownikami, aspirujących do tej roli lub pragnących lepiej odnaleźć się w swoich realiach zawodowych.

Podtytuł Kierowanie zespołem. Kompendium dla menadżerów
Autor Tytus Kamiński
Rok wydania 2025
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 142
58.00 41.76
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
39
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-986-5
Książka jest przeznaczona dla szefów i ich podwładnych − pracujących w firmach i instytucjach. Zawiera praktyczne zasady kierowania pracownikami, uporządkowane w siedmiu rozdziałach, z których każdy może być traktowany jako samodzielna całość, w zależności od potrzeb Czytelnika.
Publikacja zawiera pytania skłaniające do refleksji i odnosi się do kwestii istotnych dla osób praktykujących sztukę kierowania pracownikami, aspirujących do tej roli lub pragnących lepiej odnaleźć się w swoich realiach zawodowych.
W kompendium tym zatem znajdują się odpowiedzi na pytania o to, jak:
• wywierać wpływ;
• podejmować decyzje;
• wypełniać funkcje zarządzania, w tym wrażliwe i trudne dla podwładnych;
• unikać podstawowych błędów kierowników;
• radzić sobie z mobbingiem i trudnymi uzależnieniami;
• zarządzać własnym czasem;
• zarządzać sobą, swoim szefem i presją odczuwaną w pracy.

Problemy te, będące częścią trudnej codzienności w firmach i instytucjach, są treścią poszczególnych rozdziałów książki. Opiera się ona przede wszystkim na doświadczeniu autora, wspartym (tam, gdzie to konieczne) literaturą.

WPROWADZENIE 7

ROZDZIAŁ 1
WŁADZA W ORGANIZACJI 11
1.1. Postacie władzy i wpływu 11
1.2. Wpływ a style zarządzania 16
1.3. Zarządzanie zespołem 19

ROZDZIAŁ 2
PODEJMOWANIE DECYZJI 27
2.1. Decydowanie narzędziem wdrażania strategii 27
2.2. Priorytety decydowania 32
2.3. Przede wszystkim decyzje nierutynowe 33
2.4. Plan procesu decyzyjnego 35
2.5. Doskonalenie decyzji 38

ROZDZIAŁ 3
ZARZĄDZANIE, FUNKCJE WRAŻLIWE 41
3.1. Planowanie 42
3.2. Kontrola w organizacji i ocenianie pracowników jako „wrażliwe" funkcje zarządzania 51
3.3. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja 58
3.4. Derekrutacja konieczną skazą restrukturyzacji 63
3.5. Funkcja organizowania - nowe otwarcie 68
3.6. Motywowanie 74

ROZDZIAŁ 4
BŁĘDY KIEROWNIKÓW I REKOMENDACJE DLA ICH PRAKTYKI 83
4.1. Dezorganizacja 83
4.2. Wizerunek jako remedium 85
4.3. Lęk podłożem niesprawności 86
4.4. Bezsensowna presja 87
4.5. Nieskuteczność 89
4.6. Nieumiejętność zarządzania 90

ROZDZIAŁ 5
PROBLEMY Z FUNKCJONOWANIEM W ORGANIZACJI 93
5.1. Mobbing 93
5.2. Konfl ikt w organizacjach 100
5.3. Indywidualne problemy pracowników organizacji 103
5.3.1. Zadanioholizm i perfekcjonizm 103
5.3.2. Prokrastynacja 105

ROZDZIAŁ 6
ZARZĄDZANIE WŁASNYM CZASEM 107
6.1. Pojęcie czasu i zarządzania nim 108
6.2. Zarządzanie czasem menedżera i pracownika 111
6.3. Zarządzanie czasem w organizacji 117

ROZDZIAŁ 7
ZARZĄDZANIE SOBĄ I SWOIM SZEFEM 125
7.1. Diagnoza predyspozycji - najważniejszy pierwszy krok 126
7.2. Indywidualne wartości w karierze 129
7.3. Szef czy podwładny? 130
7.4. Zarządzanie szefem 133
7.5. Zarządzanie swoją codziennością 134
7.6. Zarządzanie przyszłością 136

ZAKOŃCZENIE 139
BIBLIOGRAFIA 141

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku