• Zarządzanie przedsiębiorstwem (wyd. II wznowienie)

„Zarządzanie przedsiębiorstwem w (...) nowych uwarunkowaniach jest dużą umiejętnością, wymaga lat doświadczeń, ogromnej wiedzy, jest wyzwaniem dla kierujących przedsiębiorstwami. Podejmując różne decyzje, w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa, muszą być świadomi ryzyka, zarządzając przedsiębiorstwem muszą to ryzyko, jego skalę i zakres, starać się rozpoznać i wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzoną informację, ale również kierując się intuicją, ocenić jego skutki dla przedsiębiorstwa. Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji naukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa. Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydaktyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania, jakie towarzyszą procesowi zarządzania, i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych". prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, fragment recenzji

Podtytuł Zarządzanie przedsiębiorstwem (wyd. II wznowienie)
Autor Juliusz Engelhardt (red.)
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 258
75.00 56.25
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
47.25
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-824-0
„Zarządzanie przedsiębiorstwem w (...) nowych uwarunkowaniach jest dużą umiejętnością, wymaga lat doświadczeń, ogromnej wiedzy, jest wyzwaniem dla kierujących przedsiębiorstwami. Podejmując różne decyzje, w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa, muszą być świadomi ryzyka, zarządzając przedsiębiorstwem muszą to ryzyko, jego skalę i zakres, starać się rozpoznać i wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzoną informację, ale również kierując się intuicją, ocenić jego skutki dla przedsiębiorstwa.
Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji naukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa.
Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydaktyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania, jakie towarzyszą procesowi zarządzania, i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych".
prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, fragment recenzji

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Wybrane koncepcje w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 9
1.1. Zarządzanie marketingowe 9
1.2. Zarządzanie logistyczne 17
1.3. Kompleksowe zarządzanie jakością 21
1.4. Koncepcja „odchudzonego" zarządzania przedsiębiorstwem 26
1.5. Controlling 31
1.6. Zarządzanie procesowe 38
1.7. Zarządzanie strategiczne 45

Rozdział 2
Ogólne zasady organizacji zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 53
2.1. Podział funkcjonalny działalności przedsiębiorstwa 53
2.2. Elementy struktury organizacyjnej 56
2.3. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw 64
2.4. Formalizacja organizacji zarządzania w przedsiębiorstwach 73

Rozdział 3
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - Małgorzata Porada-Rochoń 79
3.1. Istota i obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 79
3.2. Interesariusze a CSR 89
3.3. Raportowanie zgodnie wytycznymi GRI (Global Reporting Initiative) 92
3.4. Raportowanie za pomocą wskaźników 95

Rozdział 4
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie - Aneta Sokół 101
4.1. Pojęcie i rodzaje wiedzy 101
4.2. Pomiar wiedzy i zarządzania wiedzą 112
4.3. Proces zarządzania wiedzą 115
4.3.1. Zarządzanie wiedzą - pojęcie i charakterystyka 115
4.3.2. Strategie zarządzania wiedzą 125
4.3.3. Narzędzia zarządzania wiedzą 131
4.3.4. Modele zarządzania wiedzą 132
4.4. Przedsiębiorstwa oparte na wiedzy 134
4.5. Pracownicy wiedzy 141

Rozdział 5
Zarządzanie kreatywnością w przedsiębiorstwie - Aneta Sokół 145
5.1. Pojęcie i rodzaje kreatywności 145
5.2. Kreatywne przedsiębiorstwo 149
5.3. Osoba kreatywna, kreatywny pracownik, klasa kreatywna 157
5.4. Specyfika zarządzania kreatywnością 162
5.4.1. Etapy procesy kreatywnego 164
5.4.2. Metody i techniki pobudzające kreatywność 165
5.5. Przedsiębiorstwa sektora kreatywnego 168

Rozdział 6
Zarządzanie innowacjami - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 175
6.1. Pojęcie i rodzaje innowacji 175
6.2. Specyfika zarządzania innowacjami 180
6.3. Etapy zarządzania innowacjami 185
6.4. Strategie innowacji 192
6.5. Zarządzanie innowacjami - dobre praktyki 199

Rozdział 7
Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 205
7.1. Pojęcie i rodzaje projektów 205
7.2. Specyfika zarządzania projektami 211
7.3. Etapy zarządzania projektami 216
7.4. Strategiczne zarządzanie projektem 224
7.5. Zarządzanie projektami - dobre praktyki 228

Spis tabel 233
Spis rysunków 235
Spis wykresów 237
Bibliografia 239

Recenzent: Prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, Uniwersytet Gdański

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku