• Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych

Podtytuł E-book - cała książka
Autor Przemysław Stodulny
Rok wydania 2014
Oprawa E-book
Format 165x235
Stron 236
19.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7941-016-3
Twierdzenie, że „w najbliższych latach banki będą musiały zmierzyć się z wieloma zagrożeniami, a przede wszystkim z rosnącą konkurencją na rynku" - nadal pozostaje aktualne. Chcąc przetrwać muszą wykazać się zdolnością do tworzenia, oferowania i sprzedawania produktów i usług, których ceny i jakość są bardziej atrakcyjne od ofert innych podmiotów krajowych i zagranicznych. W strategiach banków obok czynników konkurencyjności dotyczą­cych zarządzania aktywami materialnymi, takich jak: wielkość, udział w rynku, sieć dystrybucji, coraz istotniejszą rolę odgrywają czynniki nietradycyjne, a mianowicie: zarządzanie marketingowe, marka, jakość usług czy relacje z klientami. W książce znaleźć można zarówno szereg analiz wskazujących na potencjalne i rzeczywiste źródła przewagi konkurencyjnej, jak i nakreślone kierunki poprawy w zakresie jakości świadczonych usług. Stanowi ona cenne źródło informacji dla pracowników banków odpowiedzialnych za zarządzanie relacjami z klientami (CRM) oraz projektowanie i realizację progra­mów lojalnościowych. Stanowi ona ważne źródło wiedzy w zakresie wdrażania strategii projakościowej i marketingu relacyjnego dla praktyków w insty­tucjach finansowych, a także studentów bankowości, finansów, marketingu i zarządzania.

Wprowadzenie --5

Rozdział 1
Jakość usług podstawą satysfakcji klientów i kształtowania ich lojalności --11
1.1. Systematyka pojęcia jakości -- 12
1.2. Kształtowanie jakości w sferze usług i jej znaczenie dla banku -- 19
1.3. Związek między jakością usług, satysfakcją klientów oraz ich lojalnością -- 29

Rozdział 2
Satysfakcja i lojalność klientów jako miary konkurencyjności banku -- 45
2.1. Marketing relacji -- 45
2.1.1. Powstanie i istota koncepcji marketingu relacyjnego
2.1.2. Podstawowe elementy marketingu relacyjnego
2.1.3. Strategie marketingu relacyjnego
2.1.4. Relationship banking
2.2. Satysfakcja klientów oraz sposoby jej pomiaru -- 58
2.2.1. Istota satysfakcji klientów oraz mechanizmy jej powstawania
2.2.2. Konsekwencje satysfakcji oraz jej braku
2.2.3. Metody pomiaru satysfakcji
2.3. Lojalność klientów i metody jej analizy -- 70
2.3.1. Charakterystyka zjawiska lojalności klientów
2.3.2. Typy i stopnie lojalności
2.3.3. Badanie i analiza lojalności klientów
2.3.4. Segmentacja klientów ze względu na poziom lojalności

Rozdział 3
Działania marketingowe banków jako narzędzia kształtowania jakości usług -- 89
oraz satysfakcji i lojalności klientów
3.1. Usługa bankowa, zakres oferty banku i marka produktów - 92
3.2. Cena usług bankowych - 96
3.3. Dystrybucja usług bankowych - 104
3.4. Działania promocyjne banków - 109
3.5. Orientacja i działania projakościowe banków w Polsce - 115
3.6. Programy i działania lojalnościowe - 120

Rozdział 4
Postrzeganie jakości usług i satysfakcja klientów banków w świetle badań ankietowych -- 127
4.1. Podstawy metodologiczne prowadzonych badań -- 127
4.2. Charakterystyka próby badawczej ze względu na zakres i preferencje dotyczące korzystania z usług bankowych -- 131
4.3. Zakres i preferencje klientów dotyczące korzystania z usług bankowych - 133
4.4. Ocena i analiza jakości usług bankowych postrzeganej przez klientów - 143
4.5. Zadowolenie klientów z usług świadczonych przez banki - 162

Rozdział 5
Związek jakości usług bankowych z zadowoleniem i lojalnością klientów banków -- 171
5.1. Lojalność klientów banków w świetle badań ankietowych - 171
5.2. Model zależności między oceną jakości usług, satysfakcją klientów banków a ich lojalnością - 202

Zakończenie -- 211

Załączniki -- 217

Bibliografia -- 221

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku