-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Zarządzanie procesami zakupowymi w przedsiębiorstwie. Dojrzałość procesów, mierniki zakupowe i nowoczesne technologie

Monografia stanowi swoistą próbę identyfikacji i integracji dość nowego zagadnienia, jakim jest zarządzanie procesami zakupowymi oraz dojrzałość tych procesów na przykładzie współczesnych przedsiębiorstw. Wzmożona aktywność pojawiająca się wokół globalnej presji konkurencji rynkowej w kierunku obniżania cen powoduje, że właściciele i kadra menedżerska poszukują nowych rozwiązań oraz wykorzystania możliwości redukcji kosztów działalności poprzez efektywne zarządzanie procesami zakupowymi. Ponadto funkcja zakupowa w przedsiębiorstwach staje się elementem wypadkowym do tworzenia dodatkowych zysków, przy redukcji kosztów i minimalizowaniu ryzyka strat. Właśnie dlatego procesy zakupowe w przedsiębiorstwach mogą mieć permanentne znaczenie w poprawie rentowności, zwiększaniu sprzedaży, poprzez redukcję cen produktów, ponieważ nawet niewielkie oszczędności zakupowe mogą przełożyć się na wzrost zysków.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-799-1 |
EAN | 9788381027991 |
- Opis
- Spis treści
- O Autorze
- Recenzje
- Opinie i oceny (0)
Wzmożona aktywność pojawiająca się wokół globalnej presji konkurencji rynkowej w kierunku obniżania cen powoduje, że właściciele i kadra menedżerska poszukują nowych rozwiązań oraz wykorzystania możliwości redukcji kosztów działalności poprzez efektywne zarządzanie procesami zakupowymi. Ponadto funkcja zakupowa w przedsiębiorstwach staje się elementem wypadkowym do tworzenia dodatkowych zysków, przy redukcji kosztów i minimalizowaniu ryzyka strat. Właśnie dlatego procesy zakupowe w przedsiębiorstwach mogą mieć permanentne znaczenie w poprawie rentowności, zwiększaniu sprzedaży, poprzez redukcję cen produktów, ponieważ nawet niewielkie oszczędności zakupowe mogą przełożyć się na wzrost zysków.
W publikacji eksponowany jest teoretyczny i praktyczny aspekt procesów zakupowych, mierników zakupowych oraz nowoczesnych technologii, wspomagających te procesy. Treści skierowane są zarówno do studentów, jak i środowisk naukowych, a także praktyków zajmujących się logistyką, zarządzaniem procesami zakupowymi i zaopatrzeniem w różnych typach organizacji.
Wstęp 9
Rozdział 1
Charakterystyka procesów zakupowych i zaopatrzenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym 19
1.1. Definiowanie procesów zakupowych i zaopatrzenia 21
1.1.1. Istota pojęcia zaopatrzenia 27
1.1.2. Rodzaje i zadania procesu zakupów w przedsiębiorstwie produkcyjnym 31
1.1.3. Czynniki wpływające na zakres zakupów zaopatrzeniowych 37
1.1.4. Rola zakupów zaopatrzeniowych 40
1.2. Rola dystrybucji w procesie zakupów 40
1.2.1. Charakterystyka i formy procesu dystrybucji 41
1.2.2. Relacje pomiędzy dystrybucją a gospodarką zapasami 43
1.3. Rola zapasów w przedsiębiorstwie 44
1.3.1. Istota i przyczyny gromadzenia zapasów 46
1.3.2. Sterowanie zapasami w procesie planowania działalności produkcyjnej 49
1.4. Znaczenie magazynów i procesu magazynowania dla przedsiębiorstwa produkcyjnego 51
1.4.1. Istota i znaczenie procesu magazynowania 51
1.4.2. Przesłanki dotyczące magazynowania towarów 52
1.5. Rola procesu negocjacyjnego w procesie zakupów i zaopatrzenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym 55
1.6. Aspekty budowania relacji z dostawcami 59
1.7. Wykorzystanie technologii w procesach zakupowych 69
Rozdział 2
Zarządzanie procesami zakupowymi i dojrzałość tych procesów w przedsiębiorstwach - weryfikacja literatury 79
2.1. Przygotowanie i planowanie sfery zakupów 79
2.1.1. Definicje zarządzania zakupami a marketing zakupów 82
2.1.2. Strategiczna rola zakupów i strategie zakupowe 86
2.1.3. Wybór formy zaopatrzenia i rodzaje zakupów 99
2.2. Organizacja procesu zakupów w przedsiębiorstwie 102
2.2.1. Charakterystyka procesu podejmowania decyzji zakupowych 103
2.2.2. Procedury zakupów 106
2.2.3. Zarządzanie zamówieniami 107
2.3. Motywowanie pracowników w obszarze procesów zakupowych 109
2.4. Kontrolowanie procesów zakupowych i mierniki w zarządzaniu zakupami 113
2.5. Dojrzałość organizacyjna - istota i definicje 119
2.6. Modele dojrzałości procesów zakupowych w literaturze 133
2.7. Efektywność jako ocena dojrzałości procesów zakupowych organizacji 148
2.8. Ryzyko, zagrożenia i perspektywy zmian w sferze procesów zakupowych 165
Rozdział 3
Dojrzałość procesów zakupowych w innowacyjnych przedsiębiorstwach produkcyjnych - wyniki badań własnych 177
3.1. Charakterystyka próby badawczej 177
3.2. Uwarunkowania procesów zakupowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych z rynku NewConnect - wyniki badań 180
3.2.1. Korzyści z efektywnego i zagrożenia wynikające z nieefektywnego procesu zakupowego 189
3.2.2. Profesjonalna obsługa zakupowa oraz budowanie relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami 196
3.2.3. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i informacji w zarządzaniu zakupami w badanych przedsiębiorstwach 210
3.2.4. Mierniki mające znaczenie w zarządzaniu zakupami w badanych przedsiębiorstwach innowacyjnych 224
3.3. Wnioski z przeprowadzonych badań własnych 233
3.4. Propozycja autorskiego modelu dojrzałości procesów zakupowych w innowacyjnych przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz wskaźnika dojrzałości zakupów (WDZ) 239
3.5. Rekomendacje rozwoju procesów zakupowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych 254
Zakończenie 257
Bibliografia 265
Wykaz rysunków 279
Wykaz tabel 283
Załącznik 287
PAWEŁ ŁUKASZ WEREDA - magister zarządzania i marketingu, był doktorantem w Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. Ponad 15 lat pełnił funkcję specjalisty ds. zakupów i logistyki w metalurgicznych spółkach produkcyjnych. Autor i współautor artykułów naukowych z zakresu zarządzania zakupami, publikowanych w kraju i za granicą. Trener i audytor jakości w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Jego zainteresowania naukowe skupiały się na procesach zakupowych i logistyce. Zginął tragicznie 21 kwietnia 2023 r.
WIOLETTA SYLWIA WEREDA − doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu; adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Autorka i współautorka trzech monografii oraz ponad 100 artykułów naukowych z zakresu zarządzania, publikowanych w kraju i za granicą. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień inteligentnych organizacji, efektywnego zarządzania relacjami z interesariuszami, metod zarządzania sprzedażą, odpornego przywództwa oraz nowych podejść do projektowania marketingu cyfrowego. Trener, konsultant, mentor dla biznesu i organizacji publicznych.
Recenzenci:
Prof. zw. dr hab. Elżbieta Skrzypek
Dr hab. Aneta Wysokińska, prof. AszWoj
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
40,80 zł
46,92 zł
61,20 zł
40,80 zł
32,64 zł
46,92 zł
26,52 zł
40,80 zł
46,92 zł
61,20 zł
40,80 zł
32,64 zł
46,92 zł
26,52 zł
40,80 zł
46,92 zł
61,20 zł
40,80 zł
32,64 zł
46,92 zł
26,52 zł
85,00 zł
46,92 zł
33,32 zł
40,80 zł
47,60 zł