• Nawyk sukcesu. Naucz się myśleć jak wielcy przedsiębiorcy

Dla wielu osób warunkiem niezbędnym do założenia firmy jest posiadanie sporych zasobów finansowych, wieloletniego doświadczenia bądź rozległe kontakty. Historie jednych z najbogatszych przedsiębiorców na świecie uczą, że wcale tak nie jest. Tak naprawdę kwestie te, jakkolwiek bardzo pomocne, nie są najważniejsze w początkowych etapach tworzenia przedsiębiorstwa. Kluczem jest określony sposób myślenia i działania.

Podtytuł Nawyk sukcesu. Naucz się myśleć jak wielcy przedsiębiorcy
Autor Piotr Pudło
Rok wydania 2021
Dodruk 2023
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 330
89.00 60.52
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
56.07
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-600-0

Dla wielu osób warunkiem niezbędnym do założenia firmy jest posiadanie sporych zasobów finansowych, wieloletniego doświadczenia bądź rozległe kontakty. Historie jednych z najbogatszych przedsiębiorców na świecie uczą, że wcale tak nie jest. Tak naprawdę kwestie te, jakkolwiek bardzo pomocne, nie są najważniejsze w początkowych etapach tworzenia przedsiębiorstwa. Kluczem jest określony sposób myślenia i działania.

Disney, Branson, Jobs, Gates, Bezos, Musk, Brin, Page, Zuckerberg - co ich łączy? Zdecydowanie wszyscy oni zaczynali od zera, a udało im się stworzyć wielkie przedsiębiorstwa, osiągając przy tym wyjątkowe bogactwo finansowe. Wszystko, co w życiu osiągnęli, zawdzięczają wyłącznie temu, że potrafili wykorzystać okazję, w jakiej się znaleźli. Każdy z nich wychował się w miejscu, w którym - to samo co oni - mógł zrobić każdy inny człowiek (czy może nawet ktoś już to robił), ale tylko im udało się osiągnąć to, co osiągnęli. Dzięki czemu? Właśnie dzięki temu, w jaki sposób ci wielcy wizjonerzy myśleli i działali.

Dane dotyczące 50 najbogatszych ludzi na świecie wskazują, że jedynie 14% osiągnęło swój status na skutek odziedziczenia majątku, 18% otrzymało w spadku zasoby, które rozwinęło, zaś 68% zdobyło majątek wyłącznie dzięki własnym staraniom. To zestawienie pokazuje, że 86% najbogatszych ludzi na świecie osiągnęło swój status dzięki własnej pracy! Jak to się dzieje, że niektóre osoby osiągają spektakularne rezultaty, a inne jedynie się temu przyglądają? Czy istnieje w ogóle przepis na sukces?

Niniejsza książka prezentuje, czym charakteryzuje się sposób myślenia i działania przedsiębiorców, którzy osiągnęli spektakularne wyniki biznesowe. Co więcej, wskazuje, iż schemat ten można powielać, uwalniając własny potencjał przedsiębiorczości. Osoby osiągające ponadstandardowe rezultaty w zakresie realizowanych przez siebie przedsięwzięć cechują pewne powtarzalne wzorce, należące do sfery zachowań podlegających uczeniu. Oznacza to, że każdy jest w stanie owe wzorce odtworzyć, a tym samym - zwiększyć swoje szanse na sukces.

Przedmowa 13
Jak czytać tę książkę 17


1. Indeks Potencjału Przedsiębiorczości 21

1.1. Założenia modelu 23

1.2. Przyczynowość 25

1.3. Kształtowanie nawyku osiągania sukcesu 28


2. Jak myślą i działają wybitni przedsiębiorcy? 31

2.1. Wartości 36
Wyższe cele 36
System przekonań 37
Prowadzenie znaczącej firmy 37
Przedmiot działalności 38
Rozwiązywanie znaczących problemów 38
Powołanie 38
Pozostawianie po sobie dziedzictwa 39
Znaczenie pieniędzy 39
Pieniądze jako narzędzie 40
Pieniądze i szczęście 40
Zasoby finansowe 41
Dzielenie się dobrem 41
Źródło sukcesu 42
Rozwój osobisty i duchowy 42
Wiara w innych ludzi 42
Postrzeganie świata 43
Prostota 43
Steve Jobs 43
Bill Gates 48
Wskazówki rozwojowe 52

2.2. Pasja 53
Fascynacja 53
Wiedza 54
Silne strony 55
Samorealizacja 55
Przyjemność z pracy 55
Steve Jobs 56
Bill Gates 59
Wskazówki rozwojowe 63

2.3. Identyfikacja 65
Tożsamość 65
Żarliwość 66
Odpowiedzialność 67
Zaangażowanie 67
Dążenie do perfekcji 67
Oczekiwanie wybitności 69
Obsesja kontroli 69
Steve Jobs 70
Bill Gates 83
Wskazówki rozwojowe 85

2.4. Niezależność 86
Przekraczanie niemożliwego 87
Własna wizja świata 87
Wybieganie w przyszłość 88
Rebelianci i buntownicy 88
Nieszablonowość 88
Wolność myślenia 89
Bezpośredniość 89
Niezależność w podejmowanych decyzjach 89
Steve Jobs 90
Bill Gates 97
Wskazówki rozwojowe 106

2.5. Innowacyjność 108
Kreatywność 108
Poszukiwanie innowacji 109
Prekursor zmian 109
Otwartość poznawcza 110
Steve Jobs 111
Bill Gates 119
Wskazówki rozwojowe 123

2.6. Orientacja biznesowa 123
Własna firma 123
Znaczenie prowadzenia firmy 124
Wiara w możliwość uzyskania wysokich wyników finansowych 124
Dążenie do wyników finansowych 125
Racjonalizm finansowy 126
Ostra gra 127
Determinacja 128
Postawa przedsiębiorcza 128
Efekt skali 129
Dążenie do wolności finansowej 129
Rozumienie finansów 130
Steve Jobs 130
Bill Gates 140
Wskazówki rozwojowe 159

2.7. Strategia 161
Wybieganie w przyszłość 161
Misja 162
Wizja 162
Planowanie 163
Umiejętności organizacyjne 163
Upraszczanie 164
Analiza 164
Myślenie wielowątkowe 165
Pracownicy i współpracownicy 165
Komplementarne relacje 166
Kultura organizacyjna 167
Styl zarządzania 168
Praca zespołowa 168
Sprzyjające środowisko pracy 169
Delegowanie 169
Przepływ informacji 170
Ekosystemy 171
Partnerstwa 171
Steve Jobs 172
Bill Gates 187
Wskazówki rozwojowe 206

2.8. Pewność siebie 207
Poczucie wartości 207
Oczekiwanie sukcesu 208
Wewnętrzny autorytet 209
Optymizm 210
Podejmowanie niemożliwego 211
Ryzyko 211
Jak po swoje 212
Ambicja 213
Steve Jobs 214
Bill Gates 220
Wskazówki rozwojowe 224

2.9. Inicjatywa 226
Dyrektywność 226
Podejmowanie decyzji 227
Inicjowanie działań 227
Działanie 228
Szybkość działania 228
Energia 229
Samodzielność 229
Poczucie wpływu i kontroli 230
Zadaniowość 231
Tolerancja niepowodzeń 232
Strach i obawy 233
Dążenie do celu 234
Tolerancja niepewności 235
Podejście do trudności 236
Błędy 237
Zarządzanie zmianą 238
Steve Jobs 238
Bill Gates 243
Wskazówki rozwojowe 249

2.10. Pracowitość 253
Praca przede wszystkim 253
Maksymalizacja efektywności 254
Koncentracja na celu 255
Energia do działania 255
Sumienność 256
Wychodzenie ze strefy komfortu 256
Steve Jobs 257
Bill Gates 260
Wskazówki rozwojowe 262

2.11. Zdolności poznawcze 263
Wyobraźnia 263
Błyskotliwość 264
Uważność 264
Szerokie spojrzenie 265
Ciekawość poznawcza 265
Samokontrola 266
Wrażliwość sensoryczna 266
Myślenie wielowymiarowe 266
Rozwój osobisty 267
Poszerzanie granic siebie 269
Koncentracja 269
Pułapki myślenia 270
Steve Jobs 270
Bill Gates 275
Wskazówki rozwojowe 278

2.12. Perswazja 280
Ambasador firmy 280
Inspirowanie 280
Autopromocja 281
Retoryka 281
Inteligencja emocjonalna 282
Intencjonalna komunikacja 282
Instrumentalizm relacji 283
Przekonania związane z perswazją 283
Obsługa klienta 284
Wystąpienia publiczne 284
Reputacja 284
Marka 285
Budowanie sieci kontaktów 285
Sprzedawca 286
Steve Jobs 286
Bill Gates 294
Wskazówki rozwojowe 298


3. Droga do sukcesu 301

3.1. Steve Jobs 301
Kontekst wychowania 301
Edukacja 303
Pierwsze biznesy 303
Apple 304
Pixar i NeXT 305
Apple - drugie podejście 306
Apple współcześnie 307

3.2. Bill Gates 307
Pierwsza miłość - komputer 308
Plan na przyszłość: zostać milionerem przed trzydziestką 310
Wizja przyszłości 312
Microsoft 314
System operacyjny 315
Koniec kariery 317

3.3. Droga do twojego sukcesu 318

Bibliografia 323

„Moją pasją jest zbieranie danych, prowadzanie analiz i tworzenie modeli zgrabnie odzwierciedlających
rzeczywistość. Poszukuję wzorców pozwalających na lepsze rozumienie świata, tego, co motywuje
ludzi do działania i sprawia, że mogą kształtować lepszą przyszłość. Opracowuję rozwiązania
i wdrażam programy rozwojowe oraz diagnostyczne dla przedsiębiorstw w obszarze potencjału pracowniczego
i zarządzania efektywnością pracowników. Pracując jako terapeuta i psycholog biznesu,
pomagam zarówno przedsiębiorcom, jak i prowadzonym przez nich przedsiębiorstwom maksymalizować
efektywność podejmowanych działań, wspierając ich w rozumieniu relacji społecznych i mechanizmów
związanych z funkcjonowaniem ludzi. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologii
Behawioralnej, polskiego oddziału Association for Behaviour Analysis International. Specjalizuję się
w adaptowaniu założeń Stosowanej Analizy Zachowania w obszarze psychologii biznesu i zarządzania".
Piotr Pudło, przedsiębiorca, doktor psychologii, psycholog biznesu

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku