• Transfer technologii. Transfer pionowy i transfer poziomy w działalności przedsiębiorstw

W rozwoju przedsiębiorstw coraz większe znaczenie przypisuje się technologii, zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak również rozumianej jako wiedza technologiczna, nabierająca szczególnego znaczenia aktualnie, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Firmy zainteresowane wdrażaniem innowacji, wprowadzaniem nowych produktów i usług na rynek coraz większą uwagę poświęcają zaplanowanym procesom zarządzania technologią i wiedzą, dzięki czemu sprawniej i w większym stopniu osiągają sukces rynkowy i tym samym podnoszą swoją zyskowność. Praktyczne zastosowanie technologii i wiedzy stwarza możliwość uzyskiwania konkurencyjnej przewagi przez przedsiębiorstwo, niedostrzeganie zaś znaczenia technologii i wiedzy w działalności przedsiębiorstw wiąże się z brakiem ich rozwoju, a często nawet ich upadkiem. Coraz większe wymagania klientów, silnie i dynamicznie rozwijająca się konkurencja oraz coraz krótsze cykle życia produktów − wymuszają ciągłe zmiany w funkcjonowaniu współczesnych firm. Jednym z kluczowych źródeł technologii i wiedzy w przedsiębiorstwach jest transferowanie jej z zewnętrznych podmiotów, bardziej zaawansowanych technologicznie. Przedsiębiorstwa mogą pozyskać technologię oraz wiedzę z jednostek badawczo-rozwojowych, takich jak instytuty badawcze czy uczelnie wyższe, mogą także ją transferować z innych przedsiębiorstw. W pierwszym przypadku firmy stają przed wyzwaniem pionowego transferu technologii, w drugim − poziomego transferu technologii. Obecny stan wiedzy w zakresie specyfiki transferu technologii, realizowanego przez przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego pionowego i poziomego rodzaju, oraz znaczenia transferu technologii w uzyskiwaniu konkurencyjnej przewagi przez przedsiębiorstwa jest ograniczony. Zarówno wiedza i technologia, jak i możliwa do osiągnięcia przewaga konkurencyjna, wynikająca z ich zastosowania, stanowią istotny obszar zainteresowań i samych firm, i badaczy. Monografia jest odpowiedzią na bieżące potrzeby w zakresie transferu technologii oraz konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstw, a jej głównym celem jest integracja i rozwój istniejącej wiedzy w zakresie transferu technologii, a także określenie znaczenia transferu technologii i siły jego oddziaływania na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw.

Podtytuł Transfer technologii. Transfer pionowy i transfer poziomy w działalności przedsiębiorstw
Autor Karina Sachpazidu
Rok wydania 2021
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 150
55.00 41.80
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-558-4
W rozwoju przedsiębiorstw coraz większe znaczenie przypisuje się technologii, zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak również rozumianej jako wiedza technologiczna, nabierająca szczególnego znaczenia aktualnie, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Firmy zainteresowane wdrażaniem innowacji, wprowadzaniem nowych produktów i usług na rynek coraz większą uwagę poświęcają zaplanowanym procesom zarządzania technologią i wiedzą, dzięki czemu sprawniej i w większym stopniu osiągają sukces rynkowy i tym samym podnoszą swoją zyskowność.

Praktyczne zastosowanie technologii i wiedzy stwarza możliwość uzyskiwania konkurencyjnej przewagi przez przedsiębiorstwo, niedostrzeganie zaś znaczenia technologii i wiedzy w działalności przedsiębiorstw wiąże się z brakiem ich rozwoju, a często nawet ich upadkiem. Coraz większe wymagania klientów, silnie i dynamicznie rozwijająca się konkurencja oraz coraz krótsze cykle życia produktów − wymuszają ciągłe zmiany w funkcjonowaniu współczesnych firm. Jednym z kluczowych źródeł technologii i wiedzy w przedsiębiorstwach jest transferowanie jej z zewnętrznych podmiotów, bardziej zaawansowanych technologicznie. Przedsiębiorstwa mogą pozyskać technologię oraz wiedzę z jednostek badawczo-rozwojowych, takich jak instytuty badawcze czy uczelnie wyższe, mogą także ją transferować z innych przedsiębiorstw. W pierwszym przypadku firmy stają przed wyzwaniem pionowego transferu technologii, w drugim − poziomego transferu technologii. Obecny stan wiedzy w zakresie specyfiki transferu technologii, realizowanego przez przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego pionowego i poziomego rodzaju, oraz znaczenia transferu technologii w uzyskiwaniu konkurencyjnej przewagi przez przedsiębiorstwa jest ograniczony.

Zarówno wiedza i technologia, jak i możliwa do osiągnięcia przewaga konkurencyjna, wynikająca z ich zastosowania, stanowią istotny obszar zainteresowań i samych firm, i badaczy. Monografia jest odpowiedzią na bieżące potrzeby w zakresie transferu technologii oraz konkurencyjnej przewagi przedsiębiorstw, a jej głównym celem jest integracja i rozwój istniejącej wiedzy w zakresie transferu technologii, a także określenie znaczenia transferu technologii i siły jego oddziaływania na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku