• E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw (wyd. II)

Książka pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w sieci, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w niej krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować kampanię marketingową przedsiębiorstwa w Internecie. Każdy etap procedury został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. W książce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na następujące pytania: • Co kryje się pod pojęciem marketing i jaka jest różnica pomiędzy jego formą tradycyjną a internetową? • Co to jest marketing internetowy? • Jak prawidłowo przygotować stronę WWW przedsiębiorstwa oraz jak ją rozwijać, by przynosiła korzyści przedsiębiorcy? • Jak zoptymalizować swój biznes w Internecie w interakcji z użytkownikami i wyszukiwarkami? • Jak dokonywać eksploracji kolejnych elementów, które są niezbędne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem? • Jakich narzędzi internetowych

Podtytuł E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw (wyd. II)
Autor Barbara Cendrowska, Aneta Sokół, Pola Żylińska
Rok wydania 2018
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 170
34.00 26.86
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-069-5
Książka pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w sieci, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w niej krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować kampanię marketingową przedsiębiorstwa w Internecie. Każdy etap procedury został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami.

W książce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
• Co kryje się pod pojęciem marketing i jaka jest różnica pomiędzy jego formą tradycyjną a internetową?
• Co to jest marketing internetowy?
• Jak prawidłowo przygotować stronę WWW przedsiębiorstwa oraz jak ją rozwijać, by przynosiła korzyści przedsiębiorcy?
• Jak zoptymalizować swój biznes w Internecie w interakcji z użytkownikami i wyszukiwarkami?
• Jak dokonywać eksploracji kolejnych elementów, które są niezbędne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem?
• Jakich narzędzi internetowych używać, by prowadzić skuteczną kampanię marketingową w sieci?

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Marketing tradycyjny a nowy - Aneta Sokół 9
1.1. Definicja marketingu 9
1.2. Rodzaje marketingu 15
1.3. Koncepcja marketingu 1.0 do 3.0 - procesy zmian 21
1.4. Pojęcie i istota e-marketingu 28
1.5. Narzędzia e-marketingu 31

Rozdział 2
Strona WWW - Barbara Cendrowska, Pola Żylińska 33
2.1. Na co zwrócić uwagę? 33
2.2. Wybór nazwy domeny 36
2.3. Projekt strony 38
2.4. Nawigacja 40
2.4.1. Menu poziome 41
2.4.2. Rozwinięcie menu poziomego 42
2.4.3. Menu pionowe boczne 42
2.4.4. Odesłania z treści 43
2.4.5. Chmura tagów 45
2.4.6. Menu narzędziowe 46
2.4.7. Strona główna 47
2.5. Architektura informacji 49
2.5.1. Strona główna 50
2.5.2. Informacje o przedsiębiorstwie 51
2.5.3. Sklep 53
2.5.4. Forum dyskusyjne i blog przedsiębiorstwa 59
2.5.5. Artykuły 60
2.5.6. Kontakt 61
2.5.7. FAQ 62
2.5.8. Newsletter 63
2.5.9. Wyszukiwarka 63
2.5.10. Widżety 63
2.5.11. Strona błędu 66
2.6. Strona responsywna czy mobilna? 67
2.6.1. Strona mobilna 68
2.6.2. Strona responsywna 69

Rozdział 3
Wyszukiwarka jako składnik działań marketingowych - Barbara Cendrowska, Pola Żylińska 71
3.1. Wyszukiwanie dokumentów w sieci. Informacje ogólne 72
3.2. Atrakcyjność wyników organicznych 74
3.3. Budowa wyszukiwarki 76
3.3.1. Robot indeksujący 76
3.3.2. Indeksowanie 77
3.3.3. Analizator zapytań 78
3.3.4. Wyniki wyszukiwania stron (SERP) 78
3.4. PageRank 81
3.5. TrustRank 83
3.5.1. TrustRank w praktyce 84
3.6. Google Hummingbird 86

Rozdział 4
Optymalizacja witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek - Barbara Cendrowska, Pola Żylińska 89
4.1. Tytuł strony 89
4.2. Adres URL 92
4.3. Dobór słów kluczowych 93
4.3.1. Planowanie słów kluczowych w AdWords 94
4.3.2. Podglądaj konkurencję 101
4.3.3. Alexa jako serwis informacji o konkurencji 102
4.3.4. Google Trends 104
4.3.5. Rank Tracker 107
4.3.6. Wskaźnik efektywności słów kluczowych KEI 109
4.4. Odnośniki 112
4.4.1. Klasyfi kacja linków pozycjonujących 113
4.4.2. Atrybuty odnośników 114
4.4.3. Sztuka zdobywania linków 116
4.4.4. Tworzenie wartościowych linków w praktyce 118

Rozdział 5
Marketing w serwisach społecznościowych - Barbara Cendrowska, Pola Żylińska 123
5.1. Social Media Marketingu 126
5.2. Facebook 128
5.3. Jak założyć fanpage? 134
5.4. Blog 138
5.4.1. Pomysł na treść bloga 140
5.4.2. Wybór platformy bloga 141
5.4.2.1. WordPress.com 142
5.4.2.2. Blogger.com 142
5.5. Google + 145
5.5.1. Od czego zacząć? 147
5.5.2. Kręgi odbiorców 149
5.5.3. Rozmowy wideo 152
5.5.4. Skype - konkurencja dla Hangouts 157

Spis rysunków 161
Spis tabel 164
Bibliografia 165

Bailyn E., Bailyn B., Przechytrzyć Google. Odkryj skuteczną strategię SEO i zdobądź szczyty wyszukiwarek, Helion, Gliwice 2012.
Białecki K., Borowski J., Krzemiński A. H., Marketing w handle zagranicznym, PWN, Warszawa 1980.
Buchnowska D., Serwisy społecznościowe jak źródło wiedzy o klientach. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010, nr 119.
Bronakowski H., Rynek i nowy marketing, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2003.
Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
Czyżycki R., Internet w działaniach marketingowych firmy, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Media w kreowaniu wizerunku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 414., Szczecin 2005.
Daszkowska M. (red.), Marketing. Ujęcie systemowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2005.
Domańska K., Kim jest prosument, „Marketing w Praktyce" 2009, nr 2.
Doyle P., Value Based Marketing.Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value, John Wiley & Sons, New Jersey 2000.
Dussel M., Marketing w praktyce, BCedu, Warszawa 2009.
Frąckiewicz E., Marketing internetowy, PWN, Warszawa 2006.
Frontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice 2006.
Grabowski L. (red.), Marketing. Kluczowe pojęcia praktyczne zastosowania, PWE, Warszawa 2011.
Gumkowska A., Maryl M., Toczyński P., Blog to.... blog. Blogi oczyma blogerów. Raport z badania jakościowego zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl,
[w:] Danuta Ulicka (red.), Tekst (w) sieci. Tekst - Język - Gatunki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
Halligan B., Dharmesh S., Inbound marketing: daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Helion, Gliwice 2010.
Holdren A., Google AdWords. Skuteczna kampania reklamowa w Internecie, Helion, Gliwice 2012.
Karwowski J., Zarządzanie marketingowe, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin 1993.
Kaushik A., Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową, Helion, Gliwice 2009.
Kotler Ph, Caslione J., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
Kotler Ph., Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu, PWE, Warszawa 2005.
Kotler Ph., Marketing Essentials, Prentice - Hall, New Jersey 1984.
Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2010.
Krawiec F., Marketing w firmie przyszłości, Difin, Warszawa 2005.
Levitt T., Marketing Myopia, "Harvard Business Review" 1960.
Limański A., Śliwińska K., Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Difin, Warszawa 2002.
Mac A., E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Helion, Gliwice 2011.
Maciorowski A., E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Samo Sedno Edgard, Warszawa 2013.
Mantura W. (red.), Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, Politechnika Poznańska, Poznań 2000.
Mcleod A., Marketing internetowy w praktyce. Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie, Złote Myśli, Warszawa 2007.
Mullen J., Godzina dziennie z e-mail marketingiem, Helion, Gliwice 2010.
Niedzielska A., Marketing 3.0 w społeczeństwie jutra, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 662. Ekonomiczne Problemy Usług Nr 74., Szczecin 2011.
Oczachowski D., Marketing w niełasce-jak zapewnić znaczniejszą pozycję marketerów
w przedsiębiorstwie usługowym, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 662. Ekonomiczne Problemy Usług Nr 74., Szczecin 2011.
Podręcznik startowy optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google. Wersja 1.1, opublikowana 13 listopada 2008.
Podstawy marketingu. Problemy na dziś i na jutro. red. J. Perenca, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2008.
Porter J., Serwisy społecznościowe. Projektowani, Helion, Gliwice 2009.
Pearrow M., Funkcjonalność stron internetowych, Helion, Gliwice 2002.
Reed J., Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, Gliwice 2012.
Rosa G. (red.), Marketing. Materiały do ćwiczeń, Wydawnictwo CH Beck, Warszawa 2011.
Rozmiarek J., E-sklep: biznes na kryzys, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa 2010.
Sagan A., Teoretyczne podstawy marketingu - 50 lat poszukiwań, „Marketing i Rynek" 2005, nr 7.
Shih C., Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami, Wyd. 2, Helion, Gliwice 2012.
Sobotnik R., Marketing w przedsiębiorstwie -od produktu do społeczeństwa, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 662. Ekonomiczne Problemy Usług Nr 74., Szczecin 2011.
Stanton W. J., Fundamentals of marketing, Mc Graw-Hill Book Comapny, New York 1975.
Sztucki T., Marketing. Sposób myślenia, Placet, Warszawa 1992.
Śliwińska K., Pacut M. (red.), Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku: przykłady aplikacji w wybranych organizacjach non profit, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.
Tarczydło B., Waszkielewicz W., Koncepcja marketingu wartości, [w:] Zarządzanie organizacjami w gospodarce rynkowej, red. W. Waszkielewicz, AGH, Kraków 2007.
Wiernek M., Marketing produktu w polskich przedsiębiorstwach gazowniczych na europejskim rynku energii. Praca doktorska, AGH, Kraków 2008.
Ulicka D. (red.), Tekst (w) sieci. Tom 1. Tekst, język, gatunki, Wydawnictwa Akademickie
i Profesjonalne, 2009.
Źródła internetowe
+1 Button, [w:] https://developers.google.com/+/web/+1button/?hl=pl (data dostępu: 22.11.2013).
Belattaf M., Nielegalne i nieregulaminowe sposoby na zwiększanie ruchu oraz liczby fanów przy użyciu Facebooka - BlackHat Social Media, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/nielegalne-i-nieregulaminowe-sposoby-na-zwiekszanie-ruchu-oraz-liczby-fanow-przy-uzyciu-facebook/ (data dostępu: 20.11.2013).
Blog o... prowadzeniu blogów firmowych, [w:] http://blogifirmowe.wordpress.com/2013/01/15/najlepszy-blog-firmowy-2012-wyniki-konkursu/ (data dostępu: 19.10.2013).
Chmura znaczników, [ w:] http://pl.wikipedia.org/wiki (data dostępu: 15.10.2013).
Dedykowana strona mobilna vs. Responsive Web Design, [w:] http://jestem.mobi/2013/06/dedykowana-strona-mobilna-vs-responsive-web-design/ (data dostępu: 22.11.2013).
Definicja i rodzaje blogów, [w:] http://eredaktor.pl/teoria/definicja-i-rodzaje-blogow/ (data dostępu: 20.11.2013).
Deja K., Strona błędu 404 - przyjazna dla użytkownika, zgodna z zaleceniami Google, [w:] http://blog.ataxo.pl/article:strona-bledu-404-przyjazna-dla-uzytkownika-zgodna-z-zaleceniami-google (data dostępu: 20.10.2013).
Dlaczego i dla kogo e-marketing? [w:] http://www.biznesklaster.pl/company/article/119-dlaczego-i-dla-kogo-e-marketing/ (data dostępu: 01.11.2013).
DMOZ Open Direktory Project, [w:] http://www.dmoz.org/ (data dostępu: 27.09.2013).
Fanpage trends czerwiec 2013, [w:] http://www.sotrender.pl/uploads/pdf/trends/201306.pdf (data dostępu: 20.10.2013).
Gąsiewski M., Kurs Google AdWords, [w:] http://www.ittechnology.us/kursy/google-adwords/ebook-google-adwords_2.0.pdf (data dostępu: 16.10.2013).
Google Analytics, [w:] http://www.google.com/analytics/ (data dostępu: 22.10.2013).
Google Inside Search, [w:] http://www.google.com/insidesearch/features/search/knowledge.html (data dostępu: 22.10.2013).
Google Introduced Hummingbird Algorithm - The Future of Search, [w:] http://googlegeniusonline.blogspot.com/2013/09/google-introduced-hummingbird-algorithm.html (data dostępu: 13.10.2013).
Google Hangouts, [w:] http://www.google.com/intl/pl/hangouts/ (data dostępu: 23.10.2013).
Google Voice: Stawki za połączenia, [w:] https://www.google.com/voice/b/0/rates?hl=pl (data dostępu: 25.11.2013).
Hangouty - informacje, [w:] https://support.google.com/a/answer/1261827?hl=pl&ref_topic=1658465 (data dostępu: 06.11.2013).
Here's an easy way to see where your site ranks in Google and Yahoo! — in under 2 minutes! [w:] http://www.link-assistant.com/rank-tracker/ (data dostępu: 20.11.2013).
Hosting, [w:] http://pl.wikipedia.org/wiki/Hosting (data dostępu: 15.04.2013).
I-SLOWNIK.PL Słownik komputerowy i encyklopedia informatyczna, [w:] http://www.i-slownik.pl/1057,p2p-lub-peer-to-peer-peer-to-peer/ (data dostępu: 29.11.2013).
Informacje o statystykach Planera słów kluczowych i prognozach ruchu, [w:] https://support.google.com/adwords/answer/3022575?hl=pl (data dostępu: 16.09.2013).
Jak założyć sklep internetowy, [w:] http://redcart.pl/centrum_wiedzy/porady/ (data dostępu: 22.10.2013).
Kaznowski D., Najlepszy blog firmowy 2012 - wyniki konkursu, [w:] http://blogifirmowe.wordpress.com/2013/01/15/najlepszy-blog-firmowy-2012-wyniki-konkursu/ (data dostępu: 22.11.2013).
Kłosowska M., Blog branżowy dźwignią handlu?, [w:] http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/1162/blog-branzowy-dzwignia-handlu- (data dostępu: 22.11.2013).
Kowalewski R., 7 Eksperymentów: Jak zwiększyć zaangażowanie Fanów na Facebooku, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/7-eksperymentow-jak-zwiekszyc-zaangazowanie-fanow-na-facebooku/#more-18884 (data dostępu: 20.08.2013).
Kowalewski R., Narzędzie Planowania Słów Kluczowych: Przewodnik po Keyword Planner, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/narzedzie-planowania-slow-kluczowych-przewodnik/ (data dostępu: 29.10.2013).
Kozieł K., Strona mobilna czy responsywna? Oto jest dylemat!, [w:] http://enzo.pl/2013/06/26/strona-mobilna-czy-responsywna-oto-jest-dylemat/ (data dostępu: 21.09.2013).
Kupuj online bez obaw w całej Europie, [w:] http://www.trustedshops.pl/ (data dostępu: 19.10.2013).
Lech C., Jak stworzyć najmocniejszy link pozycjonujący?, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/linki-pozycjonujace/ (data dostępu: 08.09.2013).
Mapy Google, [w:] http://maps.google.pl (data dostępu: 16.11.2013).
Marketing z Google+. Kompletny przewodnik. Najlepsze praktyki i porady ekspertów. Lektura obowiązkowa dla właścicieli firm, którzy wiążą przyszłość z Internetem, [w:] http://www.etworzenie.pl/marketing-z-google-plus-najlepsze-praktyki-i-porady/ (data dostępu: 22.11.2013).
Moroz M., Źródła efektywności przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych, [w:] http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/36/id/777 (data dostępu: 28.10.2013).
Narzędzia dla webmasterów. Słowa kluczowe w treści, [w:] https://support.google.com/webmasters/answer/35255?hl=pl (data dostępu: 16.11.2013).
PayPal Home Page, [w:] https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/home (data dostępu: 26.10.2013).
Peer to peer - rodzaj sieci służącej do bezpośredniej wymiany plików między użytkownikami, [w:] http://www.i-slownik.pl/1057,p2p-lub-peer-to-peer-peer-to-peer/ (data dostępu: 26.11.2013).
Piątek K., Gdzie założyć bloga za DARMO? [w:] http://webcake.pl/zalozyc-blog-darmo/ (data dostępu: 22.11.2013).
Poczęsna J., Social Media Marketing -efektywna kampania w wielu kanałach, [w:] http://www.bankier.pl/wiadomosc/Social-Media-Marketing-efektywna-kampania-w-wielu-kanalach-2902334.html (data dostępu: 16.10.2013).
Podręcznik startowy optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google. Wersja 1.1, [w:] http://static.googleusercontent.com/media/www.google.pl/pl/pl/intl/pl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-pl.pdf (data dostępu: 24.09.2013).
Reklama na Facebook, [w:] https://www.facebook.com/about/ads/ (data dostępu: 15.11.2013).
Sharaya R., Google Genius, [w:] http://googlegeniusonline.blogspot.com/2013/09/google-introduced-hummingbird-algorithm.html (data dostępu: 30.11. 2013).
Siejak M., Inbound Marketing: marketingowa wydmuszka? [w:] http://gadzinowski.pl/komunikacja/inbound-marketing-marketingowa-wydmuszka-czy-sensowne-spojrzenie-na-obecnosc-marki-w-sieci/ (data dostępu: 15.10. 2013).
Skawińska M., Marketing handlowy, istota i uwarunkowania rozwoju, [w:] http://www.wshiu.poznan.pl/images/zeszyt%20411012012.pdf (data dostępu: 30.11. 2013).
Skype, [w:] http://www.skype.com/pl/ (data dostępu: 26.11. 2013).
Słowa kluczowe w treści, [w:] https://support.google.com/webmasters/answer/35255?hl=pl (data dostępu: 10.10.2013).
Słowik M., Marketing z Google+. Kompletny przewodnik. Najlepsze praktyki i porady od ekspertó, [w:] http://www.etworzenie.pl/marketing-z-google-plus-najlepsze-praktyki-i-porady/ (data dostępu: 22.10. 2013).
Strona mobilna czy responsywna? Oto jest dylemat! [w:] http://enzo.pl/2013/06/26/strona-mobilna-czy-responsywna-oto-jest-dylemat/ (data dostępu: 22.10.2013).
Stryjniak P., Blog o AdWords. Nowy Google Trends, [w:] http://www.smartyou.pl/blog/nowy-google-trends/ (data dostępu: 18.09. 2013).
Stryjniak P., Nowy Google Trends, [w:] http://www.smartyou.pl/blog/nowy-google-trends/ (data dostępu: 11.11.2013).
Strzelecki A., Link Building - 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki, [w:] http://www.silesiasem.pl/link-building-xx-wskazowki-jak-tworzyc-i-zdobywac-linki (data dostępu: 20.11. 2013).
Sychut, J., Typografia: struktura witryny WWW,[w:] http://webdesign.art.pl/typografia/struktura.html (data dostępu: 10.08. 2013).
Szewczyk Ł., Google: 400 mln użytkowników Google+. Filmy z Fox w YouTube, [w:] http://media2.pl/internet/96187-Google-400-mln-uzytkownikow-Googleplus.-Filmy-z-Fox-w-YouTube.html (data dostępu: 16.11.2013).
The Top 10 Web Hosting Companies of 2013, [w:] http://www.top10bestwebsitehosting.com (data dostępu: 15.10.2013).
Trust Rank checker, [w:] http://www.seomastering.com/trust-rank-checker.php (data dostępu: 28.11.2013).
Włącz swoją firmę do społeczności internetowej, [w:] http://www.google.com/intl/pl/+/business/ (data dostępu: 22.11.2013).
Zasady zamieszczania reklam na Facebook, [w:] https://pl-pl.facebook.com/ad_guidelines.php (data dostępu: 20.11.2013).
Wyniki organiczne - SEO wciąż górą, [w:] http://www.egospodarka.pl/64896,Wyniki-organiczne-SEO-wciaz-gora,1,20,2.html (data dostępu: 13.11.2013).
Zys D., Inboud Marketing - strategia przyszłości, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/inbound-marketing-strategia-przyszlosci/ (data dostępu: 15.10.2013).

R. Sobotnik, Marketing w przedsiębiorstwie -od produktu do społeczeństwa [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 662. Ekonomiczne Problemy Usług Nr 74, Szczecin 2011, s. 223.
Marketing. Ujęcie systemowe, red. M. Daszkowska, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2005, s. 11.
Podstawy marketingu. Problemy na dziś i na jutro, J. Perenc (red.), Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2008, s. 16.
Ph. Kotler, Marketing Essentials, Prentice - Hall, New Jersey 1984, s. 5.
Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, W. Mantura (red.), Politechnika Poznańska, Poznań 2000, s. 19.
J. Karwowski, Zarządzanie marketingowe, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin 1993, s. 22.
B. Tarczydło, W. Waszkielewicz, Koncepcja marketingu wartości [w:] Zarządzanie organizacjami w gospodarce rynkowej, W. Waszkielewicz (red.), AGH, Kraków 2007, s. 101 za: M. Wiernek, Marketing produktu w polskich przedsiębiorstwach gazowniczych na europejskim rynku energii. Praca doktorska, AGH, Kraków 2008, s. 10.
Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, W. Mantura (red.), Politechnika Poznańska, Poznań 2000, s. 25.
Ibidem, s. 26.
M. Dussel, Marketing w praktyce, BCedu, Warszawa 2009, s. 26.
Ibidem, s. 27.
Ibidem, s. 25.
Ibidem, s. 25.
por. T.Levitt, Marketing Intangible Products and Product Intangibles, „Harvard Business Review" V-VI 1981, s. 94-102.
M. Skawińska, Marketing handlowy, istota i uwarunkowania rozwoju [w] http://www.wshiu.poznan.pl/images/zeszyt%20411012012.pdf.
R. Czyżycki, Interent w działaniach marketingowych firmy [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Media w kreowaniu wizerunku.. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 414, Szczecin 2005, s. 620.

Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, op. cit., s. 29.
Ibidem, s. 29.
H. Bronakowski, Rynek i nowy marketing, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2003, s. 33.
R. Sobotnik, op. cit., s. 224-226.
D. Oczachowski, Marketing w niełasce-jak zapewnić znaczniejszą pozycję marketerów w przedsiębiorstwie usługowym [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 662. Ekonomiczne Problemy Usług Nr 74., Szczecin 2011, s. 155-160.
Ph. Kotler, J. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009, s. 22 za: D. Oczachowski, op. cit., s. 226.
A. Sagan, Teoretyczne podstawy marketingu - 50 lat poszukiwań, „Marketing i Rynek" 2005, nr 7, s. 3 za: D. Oczachowski, op. cit., s. 227.
R. Sobotnik, op. cit., s. 228.
Ibidem., s. 231, 232.
P. Doyle, Value Based Marketing.Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value, John Wiley & Sons, New Jersey 2000.
K. Domańska, Kim jest prosument, „Marketing w Praktyce" 2009, nr 2, s. 35 za: A. Niedzielska, Marketing 3.0 w społeczeństwie jutra [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 662. Ekonomiczne Problemy Usług Nr 74., Szczecin 2011, s. 389.
R. Sobotnik, op. cit., s. 233.
A. Limański, K. Śliwińska, Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Difin, Warszawa 2002, s. 30, 31.
Dlaczego i dla kogo e-marketing? [w:] http://www.biznesklaster.pl/company/article/119-dlaczego-i-dla-kogo-e-marketing/
E. Frąckiewicz, Marketing internetowy, PWN, Warszawa 2006, s. 18.
Dlaczego i dla kogo e-marketing? ..., op. cit..
Ibidem, s. 19.
Ibidem.

Ibidem, s. 20.
Ibidem, s. 21, 22.

A. Maciorowski, E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Samo Sedno Edgard, Warszawa 2013, s. 25.

Pearrow M., Funkcjonalność stron internetowych, Helion, Gliwice 2002, s. 20.
Sychut J., Typografia: struktura witryny www, [w:] http://webdesign.art.pl/typografia/struktura.html (data dostępu: 10.08.2013).
Reed J., Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, Helion, Gliwice 2011, s. 47.
Hosting - to udostępnianie przez dostawcę usług internetowych zasobów serwerowych, [w:] http://pl.wikipedia.org/wiki/Hosting (data dostępu: 15.04.2013).
The Top 10 Web Hosting Companies of 2013, [w:] http://www.top10bestwebsitehosting.com/ (data dostępu: 15.10.2013).
Chmura znaczników, [w:] http://pl.wikipedia.org/wiki/Chmura_znacznik%C3%B3w (data dostępu: 15.10.2013).
Layout - szablon, wzorzec, stały układ kompozycyjny strony publikacji.
PayPal Home Page, [w:] https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/home (data dostępu: 20.10.2013).
Jak założyć sklep internetowy, [w:] http://redcart.pl/centrum_wiedzy/porady/ (data dostępu: 22.10.2013).
Web log z ang. ozn. dziennik sieciowy.
Mapy Google, [w:] http://maps.google.pl (data dostępu: 10.10.2013).
FAQ (ang. Frequently Asked Questions) - często zadawane pytania.
Widżet (ang. Widget) ozn. symbol gadżetu.
Kupuj online bez obaw w całej Europie, [w:] http://www.trustedshops.pl/ (data dostępu: 19.10.2013).
API (ang. Application Programming Interface) ozn. interfejs programowania aplikacji.
Deja K., Strona błędu 404 - przyjazna dla użytkownika, zgodna z zaleceniami Google, [w:] http://blog.ataxo.pl (data dostępu: 20.10.2013).
Dedykowana strona moblikna vs. Responsive Web Design, [w:] http://jestem.mobi/2013/06/dedykowana-strona-mobilna-vs-responsive-web-design/ (data dostępu: 22.10.2013).
Strona mobilna czy responsywna? Oto jest dylemat! [w:] http://enzo.pl/2013/06/26/strona-mobilna-czy-responsywna-oto-jest-dylemat/ (data dostępu: 22.10.2013).
Google Analytics, [w:] http://www.google.com/analytics/ (data dostępu: 22.10.2013).
Dedykowana strona moblikna vs. Responsive Web Design, [w:] http://jestem.mobi/2013/06/dedykowana-strona-mobilna-vs-responsive-web-design/ (data dostępu: 22.11.2013).
Layout ozn. interfejs strony internetowej.
HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol) ozn. protokół przesyłania dokumentów hipertekstowych.
WWW (ang. World Wide Web) ozn. ogólnoświatową sieć Internet.
URL (ang. Uniform Resource Locator) ozn. ujednolicony format adresowania zasobów stosowanych w Internecie i sieciach lokalnych.
TrustRank checker, [w:] http://www.seomastering.com/trust-rank-checker.php (data dostępu: 28.11.2013).
Sharaya R., Google Introduced Hummingbird Algorithm - The Future of Search, [w:] http://googlegeniusonline.blogspot.com/2013/09/google-introduced-hummingbird-algorithm.html (data dostępu: 30.11.2013).
Snippet - opis strony towarzyszący wynikowi wyszukiwania umiejscowiony tuż pod tytułem strony.
DMOZ Open directory project, [w:] http://www.dmoz.org/ (data dostępu: 10.10.2013).
Słowa kluczowe w treści, [w:] https://support.google.com/webmasters/answer/35255?hl=pl (data dostępu: 10.10.2013).
Informacje o statystykach Planera słów kluczowych i prognozach ruchu, [w:] https://support.google.com/adwords/answer/3022575?hl=pl (data dostępu: 16.09.2013).
Gąsiewski M., Kurs Google AdWords, [w:] http://www.ittechnology.us/kursy/google-adwords/ebook-google-adwords_2.0.pdf (data dostępu: 16.10.2013).
Stryjniak P., Nowy Google Trends, [w:] http://www.smartyou.pl/blog/nowy-google-trends/ (data dostępu: 11.11.2013).
Heres an easy way to see where your site ranks in Google and Yahoo! - in under 2 minutes!, [w:] http://www.link-assistant.com/rank-tracker/ (data dostępu: 20.11.2013).
KEI (ang. Keyword Efficiency Index) ozn. wskaźnik efektywności słów kluczowych.
Podręcznik startowy optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google. Wersja 1.1, opublikowana 13 listopada 2008 r.
Lech C., Jak stworzyć najmocniejszy link pozycjonujący?, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/linki-pozycjonujace/ (data dostępu: 16.11.2013).
Frontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach. Helion, Gliwice 2006.
Lech C., Jak stworzyć najmocniejszy link pozycjonujący?, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/linki-pozycjonujace/ (data dostępu: 16.11.2013).
Bailyn E., Przechytrzyć Google, Helion, Gliwice 2012 , s. 55.
Domain authority (pol. autorytet domeny ) - wskaźnik jakości linków przychodzących.
Strzelecki A., Link Building - 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki, [w:] http://www.silesiasem.pl/link-building-xx-wskazowki-jak-tworzyc-i-zdobywac-linki (data dostępu: 20.11.2013).
Kowalewski R., Narzędzie planowania słów kluczowych: przewodnik po Keyword Planner, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/narzedzie-planowania-slow-kluczowych-przewodnik/ (data dostępu: 29.10.2013).
Siejak M., Inboud Marketing: marketingowa wydmuszka?, [w:] http://gadzinowski.pl/komunikacja/inbound-marketing-marketingowa-wydmuszka-czy-sensowne-spojrzenie-na-obecnosc-marki-w-sieci/ (data dostępu: 15.10.2013).
Zys D., Inboud Marketing - strategia przyszłości, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/inbound-marketing-strategia-przyszlosci/ (data dostępu: 15.10.2013).
Halligan B., Dharmesh Shah: Inbound marketing, Helion, Gliwice 2010, s.47.
Poczęsna J., Socjal Media Marketing - efektywna kampania w wielu kanałach, [w:] http://www.bankier.pl/wiadomosc/Social-Media-Marketing-efektywna-kampania-w-wielu-kanalach-2902334.html (data dostępu: 16.10.2013).
Moroz M., Źródła efektywności przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych, [w:] http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/36/id/777 (data dostępu: 16.11.2013).
Buchnowska D., Serwisy społecznościowe jak źródło wiedzy o klientach. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 119, s. 46-47.
Fanpage Trends za czerwiec 2013, [w:] http://www.sotrender.pl/uploads/pdf/trends/201306.pdf (data dostępu: 20.10.2013).
Kowalewski R., 7 Eksperymentów: Jak zwiększyć zaangażowanie Fanów na Facebooku, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/7-eksperymentow-jak-zwiekszyc-zaangazowanie-fanow-na-facebooku/#more-18884 (data dostępu: 20.08.2013).

Belattaf M., Nielegalne i nieregulaminowe sposoby na zwiększanie ruchu oraz liczby fanów przy użyciu Facebooka - BlackHat Social Media, [w:] http://sprawnymarketing.pl/artykuly/nielegalne-i-nieregulaminowe-sposoby-na-zwiekszanie-ruchu-oraz-liczby-fanow-przy-uzyciu-facebook/ (data dostępu: 20.11.2013).
Reklama na Facebooku, [w:] https://www.facebook.com/about/ads/ (data dostępu: 15.11.2013).
Zasady zamieszczania reklam na Facebooku, [w:] https://pl-pl.facebook.com/ad_guidelines.php (data dostępu: 20.11.2013).
Definicja i rodzaje blogów, [w:] http://eredaktor.pl/teoria/definicja-i-rodzaje-blogow/ (data dostępu: 20.11.2013).
Gumkowska A., Maryl M., Toczyński P., Blog to.... blog. Blogi oczyma blogerów. Raport z badania jakościowego zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl, [w:] Danuta Ulicka (red.), Tekst (w) sieci. Tekst - Język - Gatunki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
Kłosowska M., Blog branżowy dźwignią handlu, [w:] http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/1162/blog-branzowy-dzwignia-handlu- (data dostępu: 22.11.2013).
Kaznowski D., Najlepszy blog firmowy 2012 - wyniki konkursu, [w:] http://blogifirmowe.wordpress.com/2013/01/15/najlepszy-blog-firmowy-2012-wyniki-konkursu/ (data dostępu: 22.11.2013).
Mac A., E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Helion, Gliwice 2011, s. 122.
Ibidem, s. 123-124.
Piątek K., Gdzie założyć blog za darmo?, [w:] http://webcake.pl/zalozyc-blog-darmo/ (data dostępu: 22.11.2013).
Szewczyk Ł., Google: 400 mln użytkowników Google+. Filmy z Fox w YouTube, [w:] http://media2.pl/internet/96187-Google-400-mln-uzytkownikow-Googleplus.-Filmy-z-Fox-w-YouTube.html (data dostępu: 16.11.2013).
Marketing z Google+. Kompletny przewodnik. Najlepsze praktyki i porady ekspertów. Lektura obowiązkowa dla właścicieli firm, którzy wiążą przyszłość z Internetem, [w:] http://www.etworzenie.pl/marketing-z-google-plus-najlepsze-praktyki-i-porady/ (data dostępu: 22.11.2013).
Włącz swoją firmę do społeczności internetowej, [w:] http://www.google.com/intl/pl/+/business/ (data dostępu: 22.11.2013).
+1 Button, [w:] https://developers.google.com/+/web/+1button/?hl=pl (data dostępu: 22.11.2013).
Google Voice: Stawki za połączenia, [w:] https://www.google.com/voice/b/0/rates?hl=pl (data dostępu: 25.11.2013).
Peer to peer - rodzaj sieci służącej do bezpośredniej wymiany plików między użytkownikami, [w:] http://www.i-slownik.pl/1057,p2p-lub-peer-to-peer-peer-to-peer/ (data dostępu: 26.11.2013).
Skype, [w:] http://www.skype.com/pl/ (data dostępu: 26.11.2013).

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.