• SOCIALIZED! W jaki sposób najskuteczniej wykorzystać społeczność internetową. Biznes społecznościowy

SOCIALIZED! Marka Fidelmana to książka, która wprowadzi firmy w świat mediów społecznościowych. Autor wyjaśnia, na czym polega skuteczność tej metody promocji i pokazuje, w jaki sposób firmy mogą ją wykorzystywać niezależnie od tego, jak dużymi czy małymi są podmiotami na rynku. Podczas gdy wiele organizacji zatrudnia osoby używające na co dzień Twittera bądź Facebooka, niewiele z nich skorzystało z doświadczeń swoich pracowni­ków, aby stworzyć wszechstronną kampanię społeczną dla swoich firm. SOCIALIZED! jest poradnikiem, który pomoże firmom zmienić się w prężnie dzia­łające struktury społeczne. Obecnie większość firm zdaje sobie sprawę z konieczności docierania do ludzi przez takie technologie społeczne, jak Facebook, Twitter, Google++ czy YouTube, ale największe wyzwanie wciąż jest przed nimi. Podczas gdy organizacje do tej pory skupiały się na sposobie, w jaki wykorzystać social me­dia, straciły z pola widzenia potrzebę wykształcenia zasobów, które byłyby w stanie zarządzać nowym

Podtytuł SOCIALIZED! W jaki sposób najskuteczniej wykorzystać społeczność internetową. Biznes społecznościowy
Tytuł oryginalny Socialized!: How the Most Successful Businesses Harness the Power of Social
Autor Mark Fidelman
Tłumaczenie Maciej Markiewicz
Rok wydania 2014
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 320
49.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7556-599-7
SOCIALIZED! Marka Fidelmana to książka, która wprowadzi firmy w świat mediów społecznościowych. Autor wyjaśnia, na czym polega skuteczność tej metody promocji i pokazuje, w jaki sposób firmy mogą ją wykorzystywać niezależnie od tego, jak dużymi czy małymi są podmiotami na rynku. Podczas gdy wiele organizacji zatrudnia osoby używające na co dzień Twittera bądź Facebooka, niewiele z nich skorzystało z doświadczeń swoich pracowni­ków, aby stworzyć wszechstronną kampanię społeczną dla swoich firm. SOCIALIZED! jest poradnikiem, który pomoże firmom zmienić się w prężnie dzia­łające struktury społeczne.

Obecnie większość firm zdaje sobie sprawę z konieczności docierania do ludzi przez takie technologie społeczne, jak Facebook, Twitter, Google++ czy YouTube, ale największe wyzwanie wciąż jest przed nimi. Podczas gdy organizacje do tej pory skupiały się na sposobie, w jaki wykorzystać social me­dia, straciły z pola widzenia potrzebę wykształcenia zasobów, które byłyby w stanie zarządzać nowymi rodzajami technologii. Jak zatem budować pro­gramy i zespoły, które zajmą się sferą social media? Autor książki odpowiada, że konieczne jest przesunięcie nacisku z obsługi komputerów na rozwój umiejętności korzystania z nowych rozwiązań technologicznych. Książka, którą trzymacie Państwo w rękach, pełna jest przydatnych strategii oraz prawdziwych historii opowiadanych przez wizjonerów i pionierów zmian. Dzięki temu SOCIALIZED! może wspomóc liderów zarządzających w wy­kształceniu u nich samych oraz ich pracowników zmysłu społecznego mogącego zapewnić im sukces w starciu z konkurencją.

Podziękowania 9

Wprowadzenie 11

1. Dostosuj się albo giń 19
1.1. Pięć współczesnych epok technologii biznesowej 20
1.2. Teraz albo nigdy 32

2. Rewolucje w biznesie społecznościowym 37
2.1. Budowanie uzasadnienia dla biznesu społecznościowego 39
2.2. Przeszkody dla biznesu społecznościowego 41
2.3. Bariera w postaci zarządzania nakazowo-kontrolnego 42
2.4. Biznes społecznościowy jako konkurencyjny czynnik różnicujący 43
2.5. Ludzie są bardziej lojalni w stosunku do firm zaangażowanych społecznościowo 47
2.6. Zaangażowanie mobilne zwiększa lojalność klientów 48
2.7. Mapy biznesu społecznościowego - tworzenie strategii dla reszty firmy 51
2.8. Wskazówki, jak wykonać wspaniałą prezentację i uzyskać akceptację planu 60
2.9. Firma społecznościowa jest jak polisa ubezpieczeniowa 62

3. Kultura ma znaczenie 67
3.1. Dlaczego kultura biznesowa jest ważna przy tworzeniu firmy społecznościowej? 69
3.2. Skąd mam wiedzieć, czy kultura biznesowa mojej firmy jest już odpowiednia? 70
3.3. Pięć podstawowych typów kultury biznesowej 74
3.4. Jak zmienić kulturę biznesową? 79
3.5. IBM - sukces zdefiniowany przez kulturę 80
3.6. Współczesny IBM a kultura biznesu społecznościowego 85
3.7. Dziesięć zasad kulturowych biznesu społecznościowego 87
3.8. Kultura to fundament społecznościowego biznesu 91
3.9. Siedem kroków do stworzenia kultury sprzyjającej biznesowi społecznościowemu 92
3.10. Mierzenie zmian w kulturze biznesowej - kulturowy indeks zdrowia 95

4. Budowanie cyfrowej wioski - wewnętrzny biznes społecznościowy 99
4.1. Co mamy na myśli, mówiąc wewnętrzny system społecznościowy? 101
4.2. Co musi wiedzieć kierownictwo firmy? 102
4.3. Dlaczego potrzebna jest cyfrowa wioska? 112
4.4. Dlaczego firmy potrzebują wewnętrznej społecznościowej strategii oraz platformy? 114
4.5. Korzyści dla pracowników: satysfakcja z pracy, wzrost efektywności oraz poczucie wspólnoty 117
4.6. Korzyści dla menedżerów średniego szczebla 118
4.7. Korzyści dla pracowników wiedzy 119
4.8. Wyzwania dla wewnętrznego systemu społecznościowego oraz dla cyfrowej wioski 124
4.9. Jak zmaksymalizować szanse sukcesu transformacji społecznościowej? 128
4.10. Kiedy wszystko inne zawodzi, wypróbuj plan B - koń trojański 131
4.11. Świetny wynik - wehikuł wzrostu adaptacyjnego 132
Ankieta 133

5. Zaangażowanie w cyfrową sieć: zewnętrzny biznes społecznościowy 135
5.1. Co to jest zewnętrzny biznes społecznościowy? Dlaczego warto się trudzić? 137
5.2. Infrastruktura cyfrowej sieci 141
5.3. Twojej cyfrowej sieci potrzebne jest przywództwo 143
5.4. Kierownictwo będzie musiało się „uspołecznić", żeby utrzymać się na szczycie 145
5.5. Budowanie cyfrowej sieci poprzez społeczność 147
5.6. Treść jednak rządzi 152
5.7. Bądź intelektualnym liderem swojej branży 156
5.8. Zrób przedstawienie, by uzyskać społecznościowe zaangażowanie 159
5.9. Mobilna rewolucja 163
5.10. Jeśli technologie mobilne zmieniają najsłabiej dziś rozwinięte społeczeństwa, to wyobraź sobie, co uczynią z najbardziej rozwiniętymi 163
5.11. Monitoruj, mierz, adaptuj, powtarzaj 171
5.12. Cyfrowa sieć i zewnętrzna działalność społecznościowa twojej firmy 173
Ankieta: sprawdzająca twoje miejsce w cyfrowej sieci 174
5.13. Twoja cyfrowa sieć jest zarówno mapą, jak i ogrodem 175

6. Nasz nowy podręcznik taktyki biznesu społecznościowego 179
6.1. Co to jest podręcznik taktyki biznesu społecznościowego? 181
6.2. Stary podręcznik taktyki: bankructwo Lehman Brothers 182
6.3. Czy Lehman Brothers można było uratować, gdyby był „biznesem społecznościowym"? 183
6.4. Porównanie starego i nowego planu gry 183
6.5. Nowy podręcznik taktyki zaczyna się od KAST 186
6.6. Nowy społecznościowy podręcznik taktyki 189
6.7. Inicjatywy z naszego podręcznika taktyki 194
6.8. Społecznościowy podręcznik taktyki w praktyce 219

7. Na scenę wkracza pracownik społecznościowy 221
7.1. „Niespołecznościowi" członkowie zarządu stracą pracę w ciągu pięciu lat 223
7.2. Księga taktyki społecznościowego menedżera 226
7.3. Szykuj się na nowych pracowników - „cyfrowych naturszczyków" 231
7.4. Utrzymanie zaangażowania pracowników 236
7.5. Budowanie podstawowych zespołów społecznościowych 238
7.6. Centra społecznościowego zarządzania 241
7.7. Tworzenie centrum zarządzania społecznościowego 248
7.8. Dlaczego cyfrowa sieć wywiera decydujący wpływ? 255
7.9. Wspaniałe treści + Wpływowi ludzie - Przekazy sprzedażowe = Wzrost 257
7.10. Co rozumiemy pod pojęciem „lider intelektualny"? 259
7.11. Jak przywództwo intelektualne łączy się z „wpływem"? 260
7.12. Jak połączyć produkt z liderami wpływu, a liderów wpływu z klientami? 261
7.13. Tworzymy listę najważniejszych 25 liderów wpływu 261

8. Lejek Darwina - pomiar ROI 273
8.1. Korzyści ze społecznościowej przedsiębiorczości - „To, co mierzysz = To, co dostajesz" 274
8.2. Mierzenie ROI (zwrotu z inwestycji) 278
8.3. Społecznościowy lejek Darwina 279
8.4. Automatyzacja i komputeryzacja lejka Darwina 286
8.5. Lejek Darwina - studium przypadku 287
8.6. Modelowanie adaptacyjne i społecznościowa próżnia 289
8.7. W jaki sposób lejek Darwina poprawia ROI? 290
8.8. Ekonomiczna wartość społecznościowego biznesu 293
8.9. Lejek oznacza biznes 294

9. Ucząc się na błędach 295
9.1. Saga Motoroli - jak innowacyjna kultura społecznościowa stała się toksyczna? 296
9.2. Nauki płynące z historii Motoroli 300
9.3. Popchips - przypadkowo rasistowska reklama 301
9.4. Nauki płynące z historii Popchips 302
9.5. Shell wierci online 303
9.6. Nauki płynące z historii Shella 305
9.7. Jak chronić swoją organizację? Strategiczna synteza 306

10. Przyszłość: dlaczego żadna firma nie jest już niepokonana? 309
10.1. Przyszłość biznesu - sześć kluczowych trendów 310
10.2. Coraz bardziej SPOŁECZNOŚCIOWY 315

Przypisy 319

Rozdział 1
1. Steven W. Usselman, "Still Visible: Alfred D. Chandler's The Visible Hand," Technology and Culture Vol 47: 3 (2006): 584596
2. "Facebook S 1 Amendment: New Stats From Q1 2012 And More," Huffington Post, accessed April 23, 2012, http://www.huffingtonpost.com/2012/04/23/facebook s 1 amendment_n_ 1446853.html
3. "48 Significant Social Media Facts, Figures and Statistics Plus 7 Infographics," JeffBullas.com, accessed April 23, 2012, http://www.jeffbullas.com/2012/04/23/48 significant-social-media-facts-figures-and-statistics-plus 7 infographics/
4. "Unleashing the Power of Social Media Within Your Organization" APCO Worldwide, Accessed May 20, 2012, http://www.apcoworldwide.com/content/services/ism.aspx
5. "Infographic: Social Media Statistics For 2012," Digital Buzz Blog, accessed May 2, 2012, http://www.digitalbuzzblog.com/social-media-statistics-stats-2012-infographic/?goback=%2Egmp_2352580%2Egde_2352580_member_108306409
6. Juan Enriquez, "The Data That Defines Us," CIO Magazine (Fall/Winter 2003). Accessed July 19, 2006.
7. "Cisco Visual Networking Index: Global Mobile Data Traffic Forecast Update, 2011-2016," Cisco Systems, accessed May 15, 2012, http://www.cisco.com/en/US/solutions/collateral/ns341/ns525/ns537/ns705/ns827/white_paper_c11- 520862.html

Rozdział 2
1. "Staples' mobile strategy based on customer convenience, loyalty", BtoB Online, Accessed April 16, 2012 http://www .btobonline .com/article/20120312/WEB02/ 303129949/staples-mobile-strategy-based on customer-convenience-loyalty#seenit
2. For an excellent book on the subject, buy Nancy Duarte's, Resonate (Wiley, 2010).
3. Interestingly, on July 10, 2012 I was alerted to a Global Social Marketing position on LinkedIn
4. Sources: GlassDoor.com and interviews conducted by author Mark Fidelman.
Rozdział 6
1. http://www.nytimes.com/2012/03/14/opinion/why i am leaving-goldman-sachs.html? pagewanted=all

Rozdział 7
1. At the time of this writing, Dell seems to be struggling, but sources tell me the social listening made them aware of a significant market shift and they are executing on a plan to capitalize on it.
2. "Ashton Kutcher Seeks VP of Pop Culture", PR NewsWire, accessed May 2012 http://www.prnewswire.com/news-releases/ashton-kutcher-seeks vp of op-culture- 116309874.html
3. You can find a few of mine here: http://www.flickr.com/photos/fidelman

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku