• SEO - Zaawansowany audyt. Strategie i metody optymalizacji witryn internetowych dla wyszukiwarek

PRAKTYCZNY I EFEKTYWNY PORADNIK DLA SPECJALISTÓW Z ZAKRESU SEO Audyt SEO, czyli dogłębna analiza witryny internetowej i jej optymalizacja pod względem SEO, jest kluczowym elementem każdego projektu online. Niniejsza książka stanowi niezbędne wsparcie dla wszystkich podchodzących do audytu SEO profesjonalnie, skutecznie i odpowiedzialnie. Optymalizacja witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek oznacza gruntowną analizę wielu aspektów. Po analizie rynkowej oraz obserwacji pozycjonowania się konkurentów należy przejść do wyszukiwania zdublowanych treści, błędów w kodzie HTML lub w skryptach, niezgodnych kodów odpowiedzi HTTP. Przeprowadzenie dobrego audytu SEO pozwala zweryfikować użyteczność i sprawność analizowanej witryny internetowej oraz jakość jej dostępności z urządzeń mobilnych. Umożliwia też wykrycie ewentualnych zagrożeń. Nie bez znaczenia podczas audytu jest uwzględnienie popularności witryny w internecie, rozumianej jako liczba i jakość otrzymywanych linków zwrotnych. CZEGO

Podtytuł SEO - Zaawansowany audyt. Strategie i metody optymalizacji witryn internetowych dla wyszukiwarek
Tytuł oryginalny SEO - Audit avanzato. Strategie e tecniche per l'ottimizzazione dei siti web sui motori di ricerca
Autor Marco Maltraversi, Davide Prevosto, Giovanni Sacheli
Tłumaczenie Zbigniew Łucki
Rok wydania 2021
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 666
109.00 74.12
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
75.21
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-401-3

PRAKTYCZNY I EFEKTYWNY PORADNIK DLA SPECJALISTÓW Z ZAKRESU SEO

Audyt SEO, czyli dogłębna analiza witryny internetowej i jej optymalizacja pod względem SEO, jest kluczowym elementem każdego projektu online. Niniejsza książka stanowi niezbędne wsparcie dla wszystkich podchodzących do audytu SEO profesjonalnie, skutecznie i odpowiedzialnie. Optymalizacja witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek oznacza gruntowną analizę wielu aspektów. Po analizie rynkowej oraz obserwacji pozycjonowania się konkurentów należy przejść do wyszukiwania zdublowanych treści, błędów w kodzie HTML lub w skryptach, niezgodnych kodów odpowiedzi HTTP. Przeprowadzenie dobrego audytu SEO pozwala zweryfikować użyteczność i sprawność analizowanej witryny internetowej oraz jakość jej dostępności z urządzeń mobilnych. Umożliwia też wykrycie ewentualnych zagrożeń. Nie bez znaczenia podczas audytu jest uwzględnienie popularności witryny w internecie, rozumianej jako liczba i jakość otrzymywanych linków zwrotnych.

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ:
- jak sprawić, by użytkownik dotarł do Twojej witryny
- jak zwiększyć i poprawić widzialność swojej strony / bloga / sklepu internetowego
- jak przeprowadzić audyt SEO, kontrolę domeny i zablokowanych zasobów oraz analizę onpage
- kary - czym są, dlaczego są nakładane, jak ich unikać i... jak się ich pozbyć.

DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ M.IN. O:
- crawl budżecie i analizie logów
- crawlingu, wyszukiwarkach wewnętrznych, featured navigation oraz problemach kanonikalizacji
- wykorzystywaniu tagów semantycznych oraz danych ustrukturyzowanych
- audycie SEO dla mobilnych witryn internetowych oraz witryn z newsami i lokalnych
- prędkości ładowania i sprawności Twojej WWW.


O AUTORACH:
Marco Maltraversi jest założycielem i dyrektorem agencji YourDigitalWeb. Inżynier informatyk i autor książki SEO i SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu (CeDeWu, 2017), współpracuje z firmami włoskimi zagranicznymi jako konsultant SEO i strateg marketingu internetowego.
Davide Prevosto jest wszechstronnym deweloperem sieciowym. Założyciel i współudziałowiec agencji Web Agency Encodia, współpracuje z licznymi wydawnictwami online w charakterze dewelopera i konsultanta SEO.
Giovanni Sacheli jest konsultantem SEO od 2010 r. Wyspecjalizował się w metodach SEO dla międzynarodowych dużych portali i e-commerce, zajmując się audytem SEO, migracją witryn internetowych oraz analizą rynku.

 

Przedmowa (Craig Campbell)  19
Czym jest dla mnie audyt SEO                19
Jakich narzędzi używam          20
Od czego zaczynam analizę      20
Bazy         20
Linki wewnętrzne     21
Prędkość witryny     21
Kontrole dodatkowe                21
Analiza słów kluczowych        22
Analiza konkurentów               22
Analiza backlinków                 22
Audyt to proces ciągły             22
 
Wstęp       23
Czego nie znajdziesz w tej książce           23
Co znajdziesz w tej książce      23
 
Autorzy    24
 
Podziękowania         25
 
Rozdział 1 – Optymalizacje, które robią różnicę      27
Audyt SEO – o co chodzi?       27
Kiedy należy przeprowadzać audyt SEO?                28
Jakich wyników powinniśmy oczekiwać?  28
Rozwój SEO             29
Co to jest SEO?        29
Jak przeprowadzić SEO            30
Która operacja off -page jest najskuteczniejsza w poprawianiu pozycjonowania witryny?       35
Bzdury, jakie o SEO wygadują i nie wygadują         39
Jak działa wyszukiwarka? Jak działa Google?         40
Spam, algorytmy i filtry – z wyszukiwarką nie ma żartów          46
Ludzka strona Google’a           51
Fachowość, wiarygodność i zaufanie       51
Your money, your life               52
 
Rozdział 2 – Technika SEO – operacje wstępne      55
Jak stworzyć audyt SEO (Gaetano Romero)             55
Wstęp       55
Narzędzia do wykorzystania    55
Określanie możliwości budowy połączeń wewnętrznych i zewnętrznych               56
Budowa połączeń wewnętrznych             56
Identyfikacja możliwych udoskonaleń struktury informacji  56
Identyfikacja „thin contentu”  57
Upewnienie się, że metatagi są zoptymalizowane    57
Szukanie błędów na witrynie  57
Od HTTP do HTTPS – włącz switch        58
Audyt SEO nie jest nauką ścisłą              58
Audyt SEO – kontrole wstępne                 58
Check-up wstępny domeny       59
Informacje o domenie              59
Informacje o adresie IP            63
Historia domeny lub strony internetowej                67
Pamięć podręczna Google’a     70
Wybranie prawidłowego TLD                  72
Pojęcia wielojęzyczności i wieloregionalności         73
gTLD, ccTLD, poddomeny, katalog czy parametry – co wybrać do zarządzania językami?  73
ccTLD      75
gTLD + podkatalog  76
gTLD + poddomena                77
gTLD + parametry    78
Uwagi o najlepszej instalacji    78
Atrybut hreflang       79
Najczęstsze błędy     80
Charset – zarządzanie znakami specjalnymi            87
Zarządzanie tłumaczeniami      89
Jak możesz sprawdzić błędy?  91
Kontrole certyfikatu SSL i prawidłowa implementacja protokołu HTTPS               94
Jak sprawdzać kody odpowiedzi HTTP?                 97
Zasoby zablokowane – robots.txt czy metatag robots?             98
Błędy i środki ostrożności – pod rozwagę               101
Nagłówki HTTP Caching oraz ETagi        103
Analiza on-page – pierwsze kontrole HTML            104
Metatag title              105
Audyt metatagu        112
Headings H1-H6     113
Obrazy – jak je optymalizować                116
Ustal, ile obrazów jest zindeksowanych  117
Zoptymalizuj atrybut alt           117
Jak pisać atrybut title dla obrazów           118
Jaki format jest najlepszy?       120
Featured snippet – jak uzyskać pozycję 0                122
Co mogę zrobić, aby uzyskać pozycję 0?                123
 
Rozdział 3 – Od crawl budżetu do analizy logów   127
Statystyka skanowania w GSC i wartości optymalne               131
Jak zoptymalizować crawl budżet (Dan Sharp)        134
Dlaczego optymalizacja tych aspektów jest tak ważna?           135
Jak się określa crawl budżet?  136
Jak można zoptymalizować crawl budżet?               137
Zredukuj time to first byte       138
Zredukuj time to last byte, popraw prędkość i sprawność serwera         140
Popraw treści zdublowane       141
Zredukuj treść o niskiej jakości               142
Skoryguj błędy i przekierowania klienta                  143
Ogranicz zależność od renderingu klienta                143
Rozważ, czy potrzebne są oddzielne adresy URL (Mobile, AMP itd.)    144
Popraw połączenia wewnętrzne               144
Kontroluj mapy witryn XML  144
Zwiększ PageRank  145
Aktualizuj treści       145
Logi serwera i sposób ich użycia (Riccardo Mares)                145
Co to są pliki logów                 145
Do czego służy plik logu          147
Dlaczego potrzebne są także logi             148
Co trzeba robić z logami          149
Warunek konieczny                 149
Wpływ rozbudowanej struktury              150
Zasoby powolne      151
Analiza przypadku 1                151
Analiza przypadku 2                152
Log i narzędzia         153
Excel        153
Screaming Frog Log File Analyzer           156
ELK i Kibana           157
 
Rozdział 4 – Od teorii do praktyki          161
Przegląd crawlingu 162
Mapa witryny XML                 164
Zidentyfikowanie stron „zindeksowanych”             169
Błędy skanowania i blokady do unikania                174
Schemat i struktura witryny internetowej 179
Struktura sekwencyjna             180
Struktura silosowa  180
Tips & tricks            184
Infinite scroll           185
Obszary zacienione – czy zarządzasz nimi prawidłowo?          186
Komentarze – jak się zachować              186
Fora i społeczności – poddomeny czy podkatalogi 188
Widżety i infografiki – jak nimi zarządzać?             188
Ale co o widżetach i infografikach myśli Google?  189
Jak zarządzać wyszukiwarkami wewnętrznymi w witrynie         189
E-commerce – jak zarządzać kategoriami i produktami          190
Jak sobie radzić z duplikatami rodzajów (popularność, cena, alfabet czy inne)?    191
Faceted navigation – adresy URL parametryzowane i query string        191
Strategie niezalecane              194
Wykorzystywanie metatagu noindex       194
Wykorzystywanie robots.txt do blokowania zasobów            194
Produkty niedostępne lub oferty wygasłe – jak nimi zarządzać?             195
Identyfikacja problemów kanonikalizacji                197
Jakie problemy mogą się pojawić?           197
Linking wewnętrzny 199
Co to są breadcrumby              203
Linki bezwzględne czy względne?            205
Jak sprawdzić prawidłowy rozkład linków wewnętrznych?     207
Jak zoptymalizować strukturę linków wewnętrznych?            208
Sitemap HTML        212
Organizowanie ad hoc menu dla kategorii               212
 
Rozdział 5 – Semantyczny audyt SEO    213
Protokół Open Graph              214
OG – tagi obowiązkowe           215
OG – tagi opcjonalne lub nieobowiązkowe              215
OG – tagi ustrukturyzowane    216
OG – Array              217
Twitter Cards           218
Dane ustrukturyzowane           219
Co to są dane ustrukturyzowane              220
Których formatów używać do wprowadzania danych ustrukturyzowanych?          221
Przykłady implementacji danych ustrukturyzowanych           224
Jak używać danych ustrukturyzowanych                225
Jak identyfikować problemy z użyciem danych ustrukturyzowanych        227
 
Rozdział 6 – Audyt SEO języka JavaScript             231
JavaScript – terror wobec specjalistów od SEO?    232
Document Object Model (DOM)             234
Client-side vs server-side       236
JS a Google rendering              237
Jak działa rendering JavaScript?               240
Co to jest rendering                  244
Audyt SEO JS          247
Znajdź różnice wizualne oraz w treści HTML przed i po renderingu DOM-u         247
Przeanalizuj kod źródłowy HTML           247
Przeanalizuj zrenderowany kod HTML  248
Porównaj dwie wersje i znajdź różnice    249
Zidentyfikuj treść zależną od zdarzeń użytkownika                249
Zidentyfikuj obrazy pokazywane po zdarzeniu       249
Sprawdź, czy wszystkie URL-e są zindeksowane prawidłowo                249
Uważaj na treści zdublowane  249
Sprawdź czasy ładowania treści               250
Skompiluj atrybuty tagów HTML            250
Testuj witrynę na różnych urządzeniach                 250
Monitoruj zdolność skanowania i renderowania Google’a      250
Sprawdź prędkość renderowania             250
Sprawdź kompatybilność z googlebotem                 250
Najlepsze metody SEO wykorzystywania JS i Framework JS                 257
Jak wykorzystywać lazy loading              260
Infinite scroll           261
Budżet renderingu   262
Co to jest budżet renderingu    263
Obliczanie współczynnika renderowania                 264
 
Rozdział 7 – Search intent – jak znajduje cię użytkownik?     267
Co to jest cel wyszukiwania?     267
Optymalizowanie treści z punktu widzenia celu wyszukiwania               271
Od słowa kluczowego do tematu             272
Cel wyszukiwania w praktyce – jak go ustalić          274
Pomoc ze strony narzędzi SEO                274
Jak wykorzystać znalezione cele wyszukiwania      281
Czy twoja strona, twoja witryna, twój blog odpowiadają celom wyszukiwania?     282
Text ratio                 290
Query Deserves Freshness oraz Google Freshness Update      292
Voice Search oraz SI                294
Featured snippet       295
Ustalenie celów wyszukiwania                296
Prędkość stron         297
Dane ustrukturyzowane           297
Speakable                 297
Google Actions        298
Kanibalizacja słów kluczowych – jak ją wykrywać i jak jej zapobiegać   298
Jak wykryć problem?               299
Jak unikać kanibalizacji słów kluczowych               300
 
Rozdział 8 – Prędkość ładowania a sprawność       303
Pomiary sprawności za pomocą modelu RAIL        306
Analizowanie i poprawianie sprawności witryny internetowej (Andrea Cardinali)   307
Parametry                 308
Jak poprawić sprawność          310
Co jeszcze możesz zoptymalizować?         323
Zoptymalizuj bazę danych       324
Wybór usługi hostingu            328
Dlaczego wybrać chmurę?       328
Pomiar sprawności witryny internetowej 332
Google Analytics – jak zwiększyć częstotliwość próbkowania prędkości               336
Inne metody             339
OPcache  339
Sprawdzanie sprawności          345
Service workers dla sprawności sieci (Salvatore Fresta)          345
Co to jest service worker         345
Aktualizacja service workera  352
Odinstalowanie service workera              353
Strategie cachingu     354
Kompletny przykład service workera      359
Pomiar sprawności  362
 
Rozdział 9 – Audyt SEO mobilnych witryn internetowych    363
Mobile First Index    363
Testowanie witryny mobilnej     367
Jak dostosować witrynę do wymogów algorytmu Mobile First Index?     369
AMP – Accelerated Mobile Pages           370
Zalety i wady AMP  372
Uproszczony znacznik HTML                 373
Przeprowadzanie konwalidacji strony AMP            375
Najczęstsze błędy AMP           381
Kontrole i przestrogi związane ze stronami AMP    383
PWA – Progressive Web App    384
Jak utworzyć PWA – pierwsze kroki       386
Testowanie PWA      389
PWAMP   392
Zalety       393
Wady       394
ASO – App Store Optimization                394
Google Play Store i Apple Store              396
App Indexing          397
Audyt SEO mobilności            400
Szybka kontrola       401
Search Console – skanowanie                 402
Analytics                  402
Sprawdź pozycjonowanie swoich słów kluczowych dla SERP-ów mobilnych        403
Sprawdź swoje strony crawlerem            403
Sprawdź czas ładowania witryny             403
Struktura danych i treści          404
Jakość obsługi użytkowników                 404
Zawartość                404
 
Rozdział 10 – Kary – czym są i jak ich unikać       407
W jaki sposób ogłaszane są aktualizacje Google’a?               408
Kary nakładane przez Google’a – ręczne czy algorytmiczne? 409
Czy oszukiwanie ma sens?      410
Link pamdexing       410
Shadow domain       411
Cloaking  411
Keyword stuffing     412
Doorway pages        413
Tekst ukryty            414
Tekst zdublowany    414
Kary i filtry Google’a              418
Filtr -6 -30 -60 -80 -950          418
Filtr Boilerplate        419
Filtr na tagi               419
Filtr na nawigowalność witryny internetowej           419
Google Sandbox       420
Filtr Bombing           420
Filtr Bowling            420
Filtr na nadoptymalizację         421
Filtr na farmy linków i nadmiar backlinków            421
Filtr na kocytowanie backlinków             422
Filtr na czas ładowania strony                 422
Pirate Update            423
Top Heavy Update  423
EMD Update            423
Kary przypadkowe  423
Google Panda i Phantom Updates            424
Payday Loan Update               426
Penguin Update        427
Google Freshness Update        429
Mobilegeddon          430
Florida Update         430
Fred Update             431
Medical UPDATE    431
Jak chronić witrynę internetową przed karami Google’a, jak im zapobiegać i jak je usuwać (Razvan Gavrilas)    432
Skąd będę wiedział, że Google mnie ukarał?           433
Zostałem ukarany. Jak mogę się od tego uwolnić?  436
Czy mogę zapobiec karze Google’a lub zabezpieczyć się przed nią?       441
Praktyczny przykład wykrycia kary i jej likwidacji (Emanuele Tolomei) 442
Co się rzeczywiście wydarzyło?              443
A zatem czy słusznie mówimy o karze?  444
A więc co możesz zrobić w takich przypadkach?    444
Jak bardzo wpływają na sprawność?       445
Wnioski    446
Jak wykryć nałożenie kary       447
Czy to jest problem techniczny?              447
Czy zmieniło się zachowanie wyszukujących?        447
Czy zmienił się SERP?             448
Czy ma miejsce prawdziwy spadek pozycjonowania w wynikach wyszukiwania organicznego?           449
Czy to jest problem crawlingu treści?      449
Czy to jest problem indeksowania treści?                450
Czy problem leży w błędnej konfiguracja konsoli Google Search Console?           452
Czy to jest problem bezpieczeństwa?       452
Czy to jest kara ręczna?           452
A może to aktualizacja algorytmów Google’a?        453
Przechodzimy do bardziej szczegółowych kontroli                 453
Kara ręczna – jak się jej pozbyć?             455
Kary algorytmiczne – ojej!       457
Jedna modyfikacja na raz         458
Audyt SEO               458
Poprawa tekstów      459
Sprawdzenie linków przychodzących      459
Link pruning, analiza backlinków do usunięcia      463
Proces link pruningu                463
Co powinieneś analizować w linkach przychodzących lub backlinkach?                463
Jakich narzędzi powinieneś używać?       464
Jak pozbyć się kary nałożonej przez algorytm Google Penguin?             469
Istnieją różne możliwości usunięcia linku o złej jakości         469
 
Rozdział 11 – Audyt SEO i systemy CMS              473
Ustawienia SEO systemu WordPress         473
Czytanie  473
Permalink                 474
Slug adresu URL      475
Favicon    476
Framework SEO systemu WordPress      480
WordPress – wtyczki SEO       483
WordPress – bezpieczeństwo  496
E-commerce & SEO tips (Francesco Belgrano)       497
Magento  497
PrestaShop               514
Konfiguracja            517
 
Rozdział 12 – Audyt SEO witryn z newsami i witryn lokalnych            525
Google News i Bing News – jak być włączonym? (Isan Hydi) 525
Jak poprosić o włączenie do Binga News?               530
Jak wprowadzić swoje newsy do top trendów oraz do karuzel?              532
Jak przeprowadzić audyt Google’a News i Binga News w celu wykrycia błędów i ich poprawy?           533
Google Discover      534
Jak optymalizować kartę local do działalności lokalnych (Luca Bove)   536
Jak przeprowadzić audyt SEO działalności lokalnej?              538
Wskazówki i praktyczne porady              540
 
Rozdział 13 – Analiza przypadków        547
Witryna poświęcona zdrowiu – od 1000 do 60 000 wyświetleń strony dziennie w ciągu dwóch lat         547
„Moja witryna znikła z Google’a”          549
Uwaga na targeting międzynarodowy w konsoli GSC             550
Linki bezwzględne a linki względne         551
Linki bezwzględne i względne – jaka różnica?         552
Opanować tagi platformy WordPress i wszelkich innych systemów CMS 553
Nieindeksowana witryna          555
Witryna skompromitowana? Złośliwe oprogramowanie i wirusy             557
Od zera do 3200 słów kluczowych zindeksowanych w ciągu roku witryną mającą tylko 30 stron           558
Zaawansowany audyt SEO może poprawić twoją widzialność online!     561
 
Załącznik A – Informacje podstawowe   567
Indeksowanie a pozycjonowanie             567
Wymogi warunkujące indeksowanie strony internetowej        569
Działania zalecane w celu ułatwienia indeksowania                 569
Czas potrzebny na zindeksowanie           570
Jak sprawdzić indeksowanie    571
Kod odpowiedzi HTTP            572
1xx – kody odpowiedzi HTTP informatywne         573
2xx – Success          573
3xx – Redirection     574
4xx – Client errors  575
5xx – Server errors                  576
Sprawdzanie kodów odpowiedzi              578
Chrome DevTools    578
Narzędzia online      579
Spider i crawler        579
Terminal i wiersz polecenia    580
Metatag robots “noindex” i X-robots-tag               580
Jak wprowadzić nagłówek X-Robots-Tag za pomocą Apache’a              583
Jak wprowadzić nagłówek X-Robots-Tag za pomocą NGINX-a              583
Atrybut nofollow, sponsored i ugc w linkach wychodzących   584
Plik robots.txt           585
Główne elementy pliku robots.txt            586
Porównanie NOFOLLOW – NOINDEX – DISALLOW           588
Canonical               588
Tag rel=”alternate” i atrybut hrefl ang   589
Akceptacja przez główne wyszukiwarki  590
Dlaczego jest ważne używanie hrefl angu                590
Znacznik HTML      591
Nagłówek HTTP       592
Sitemap XML           592
ISO language i kody regionalne               593
Najczęstsze błędy     594
Sitemap HTML i sitemap XML                 595
 
Załącznik B – Operatory wyszukiwania Google’a 601
Operatory wyszukiwania podstawowe (symbole)     602
OR            602
AND         602
*               602
„Wyszukiwany termin”            603
-               603
( )             603
              604
Operatory wyszukiwania zaawansowane 604
site:          604
AROUND(x)            605
cache:       605
define:      605
allinurl: oraz inurl:  605
allintitle: oraz intitle:                606
ext: (alias filetype:)  607
filetype:    607
related:     608
weather:    608
stocks:      608
map:.        608
movie:      608
in              608
source:     608
before: oraz aft er:    608
Okres czasu             609
Symulowanie lokalne               609
Otwarcie pamięci podręcznej zawierającej sam tekst               610
Polecenie site: wychodząc z końca wyników           611
100 wyników na stronę           611
Zsumowanie zindeksowanych stron dla większej liczby witryn             611
 
Załącznik C – Niezbędne narzędzia SEO                613
Narzędzia do crawlingu           613
DeepCrawl               613
Dynomapper            614
Screaming Frog        614
Visual SEO Studio  614
Xenu        614
Website Auditor       615
Netpeak Spider         615
Sitebulb    615
Narzędzia do analizy logów      615
Screaming Frog Log Analyzer                  615
Seolyzer  615
Logz.io     616
Oncrawl    616
Tool Search ogólne                 616
SISTRIX  616
SEMrush                  617
RankingCoach          618
SEOZoom                620
SEO Tester Online  621
Pageoptimizer.pro    621
Botify       622
Lighthouse               622
Varvy       622
Narzędzia do analizy linków     622
SEO Profiler             622
Link Explorer          622
Ahrefs      623
Majestic    623
LinkResearchTools 623
Narzędzia do identyfikacji zasobów zdublowanych 623
Narzędzia do analizy celów wyszukiwania               623
AnswerTh ePublic    623
Keyword Finder       624
Keyword Planner     624
Uber Suggest            624
Keyword Planner by Google    624
Keyword Tool Bing                 624
Surferseo                 624
Rozszerzenia dla Google’a Chrome         624
Redirect Path            625
Nofollow                  625
Keywords Everywhere – Keyword Tool                 625
Web Developer        626
Scraper     626
 
Załącznik D – Mały poradnik do konsoli Google Search Console         627
Google Search Console           627
Aktywowanie           627
Ustawienia               629
Wstęp       630
Parametry                 630
Zapytania                 634
Strony      634
Kraj          635
Urządzenia               635
Aspekt wyszukiwania              635
Niektóre użyteczne kontrole i porównania               636
Google Analytics + Google Search Console           636
Kontrola URL-i        637
Sekcja Indeks           638
Pokrycie  638
Sitemap   640
Sekcja Udoskonalenia              640
Sekcja Bezpieczeństwo i operacje            642
Linki        644
Linki zewnętrzne      646
Linki wewnętrzne     648
Oddzielna tabela       649
 
Załącznik E – Migracja witryny internetowej – radości i smutki            651
Główne czynności przed migracją           654
Faza migracji – rozważ każdy ruch         656
Faza po migracji – monitoruj sytuację    659
 
Załącznik F – Jak sporządzić sprawozdanie z audytu SEO     661
Opis audytu             661
Analiza punktów krytycznych   662

Marco Maltraversi, organizator konferencji Marketing Business Summit, jest założycielem i dyrektorem agencji Web Agency Your-DigitalWeb. Z wykształcenia inżynier informatyk, jest autorem książki SEO & SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu (Wydawnictwo CeDeWu, 2017). Sieciami internetowymi zajmuje się od ponad 15 lat, prezentując pasję, wysokie umiejętności i zaangażowanie. Jest wykładowcą w szkole policealnej Istituto Universitario Salesiano Venezia (IUSVE) w Weronie oraz wykładowcą z zakresu komunikacji sieciowej i zarządzania marketingiem na studiach magisterskich w Szkole Biznesu „Il Sole 24 Ore". Współpracuje też z różnymi stowarzyszeniami włoskimi i zagranicznymi w charakterze konsultanta SEO i stratega marketingu internetowego. Można skontaktować się z nim bezpośrednio na jego portalu www.yourdigitalweb.com lub pisząc na adres marco@yourdigitalweb.com.

Davide Prevosto jest wszechstronnym deweloperem sieciowym (full stack web developer). Założyciel i udziałowiec agencji Web Agency Encodia, specjalizuje się w tworzeniu tematów i rozszerzeń dla systemu WordPress. Tworzy aplikacje sieciowe, wykorzystując pakiety Laravel i Angular/Vue.js. Interesuje się także strukturami w chmurze, administracją serwerów Linux i nowymi technologiami w świecie internetu. Zawsze pasjonował się SEO i optymalizacją witryn internetowych. Współpracuje z licznymi wydawnictwami online jako deweloper i konsultant SEO. Wolny czas poświęca bieganiu. Można się z nim skontaktować, pisząc na adres: davide@encodia.it.

Giovanni Sacheli uzyskał dyplom z ekonomiki przedsiębiorstwa na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i jest konsultantem z zakresu SEO od 2010 r. Po pogłębieniu studiów z zakresu marketingu internetowego, ze szczególnym uwzględnieniem metod pozycjonowania w Google'u i reklamowania w wyszukiwarkach, w grudniu 2009 r. uruchomił swój blog evemilano.com, na którym publikuje zaawansowane poradniki z zakresu SEO i wykorzystywania internetu. Od 2015 r. jest współudziałowcem agencji Searcus Swiss Sagl, zajmującej się SEO i reklamą internetową, mającej swoje biura w Szwajcarii i Danii. W agencji tej jest odpowiedzialny za projekty SEO dla średnich i dużych przedsiębiorstw, mające na celu poprawę widzialności online. Wyspecjalizował się w metodach SEO dla międzynarodowych dużych portali i e-commerce, zajmując się głównie audytem SEO, migracją witryn internetowych i analizą rynku.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku