- Categories
-
Techniki sprzedaży osobistej (wyd. IV)
Sprzedaż osobista jest instrumentem systemu komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem oraz wspierania sprzedaży, związanym z bezpośrednimi kontaktami sprzedawcy z nabywcą. Zakres sprzedaży osobistej w marketingu jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem wszystkich form bezpośrednich, interpersonalnych kontaktów na wszystkich szczeblach dystrybucji. Zainteresowanie tą formą promocji jest coraz większe, o czym świadczą stale powiększające się działy handlowe przedsiębiorstw. Firmy potrzebują bowiem pracowników, którzy pomogą im zwiększać dochody. Z tego powodu zawód sprzedawcy (handlowca, akwizytora, przedstawiciela czy reprezentanta handlowego) stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych współcześnie zawodów i jak podają analitycy, tendencja ta będzie utrzymywać się w przyszłości. W większości podręczników dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno znaleźć informacje dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek księgarski dysponuje różnorodnością publikacji dotyczących obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej jest to przetłumaczona na język polski zagraniczna literatura typu poradnikowego. Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie spojrzenie na wykorzystywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach marketingu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trenerów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta.
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-718-2 |
EAN | 9788381027182 |
W większości podręczników dotyczących marketingu w dalszym ciągu trudno znaleźć informacje dotyczące technik sprzedaży osobistej. Rynek księgarski dysponuje różnorodnością publikacji dotyczących obsługi klienta i sprzedaży. Najczęściej jest to przetłumaczona na język polski zagraniczna literatura typu poradnikowego. Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie spojrzenie na wykorzystywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej.
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach marketingu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trenerów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE ZE SPRZEDAŻĄ OSOBISTĄ 9
1.1. Istota procesu komunikacji marketingowej 9
1.2. Uwarunkowania zachowania konsumentów na rynku 14
1.3. Pojęcie i zakres sprzedaży osobistej jako metody komunikacji 28
1.4. Menedżerskie aspekty zarządzania sprzedażą osobistą 44
Rozdział 2
PROFESJONALNY MODEL ROZMOWY HANDLOWEJ 55
2.1. Komunikacja interpersonalna w procesie sprzedaży osobistej 55
2.2. Narzędzia identyfikacji i analizy potrzeb w rozmowie sprzedażowej 67
2.3. Techniki prezentacji i demonstracji produktu 77
2.4. Komunikacja niewerbalna w rozmowie handlowej 90
2.5. Techniki pokonywania obiekcji klienta i finalizowania sprzedaży 97
Rozdział 3
ZAAWANSOWANE TECHNIKI ROZMÓW HANDLOWYCH 107
3.1. Techniki wywierania wpływu w procesie sprzedaży 107
3.2. Techniki postępowania z różnymi typami klientów 115
3.3. Techniki negocjacyjne 126
3.4. Techniki sprzedaży osobistej w świetle dotychczasowych badań 136
Rozdział 4
ANALIZA PROCESU SPRZEDAŻY OSOBISTEJ W ŚWIETLE BADAŃ 141
4.1. Charakterystyka procesu badawczego 141
4.2. Analiza procesu sprzedaży osobistej na podstawie obserwacji sprzedawców w wybranych branżach 148
4.3. Analiza zarządzania sprzedażą osobistą na podstawie wywiadów przeprowadzonych w wybranych branżach 181
4.4. Wnioski z badań 197
Zakończenie 203
Bibliografia 205
Recenzent: prof. zw. dr hab. inż. Jan Adamczyk
Polub nas na Facebooku