- Kategorie
-
Systemy informacyjne i zarządzanie wiedzą. Wybrane zagadnienia
„Zarządzanie wiedzą z wykorzystaniem odpowiednio zaprojektowanych i wdrożonych systemów informacyjnych stanowi współcześnie kluczowy czynnik rozwoju organizacji. Sprawność procesów zbierania i przetwarzania informacji, a także budowania wiedzy, może decydować o zdolności dostosowywania się organizacji zarówno do trendów, jak i skokowych zmian w otoczeniu. (...) Zjawiska obserwowane w otoczeniu organizacji stanowią duże wyzwanie dla nauk o zarządzaniu i jakości. Ich rozwiązanie wymaga łączenia wiedzy z różnych dyscyplin (w tym technicznych) w celu poszukiwania nowych zasad, metod oraz narzędzi (w tym innowacji technologicznych), które będą odpowiadały na obecne wyzwania rozwojowe. Tutaj szczególną rolę odgrywają i będą odgrywać w przyszłości pracownicy naukowi uczelni technicznych, zaangażowani w rozwój nauk o zarządzaniu i jakości. Swoiste otoczenie, w którym realizują swoją aktywność badawczą, sprzyja skutecznemu rozwiązywaniu problemów z pogranicza nauk technicznych oraz nauk o zarz
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-411-2 |
EAN | 9788381024112 |
(...) Zjawiska obserwowane w otoczeniu organizacji stanowią duże wyzwanie dla nauk o zarządzaniu i jakości. Ich rozwiązanie wymaga łączenia wiedzy z różnych dyscyplin (w tym technicznych) w celu poszukiwania nowych zasad, metod oraz narzędzi (w tym innowacji technologicznych), które będą odpowiadały na obecne wyzwania rozwojowe. Tutaj szczególną rolę odgrywają i będą odgrywać w przyszłości pracownicy naukowi uczelni technicznych, zaangażowani w rozwój nauk o zarządzaniu i jakości. Swoiste otoczenie, w którym realizują swoją aktywność badawczą, sprzyja skutecznemu rozwiązywaniu problemów z pogranicza nauk technicznych oraz nauk o zarządzaniu i jakości. Z tego powodu niezwykle potrzebne, zarówno na poziomie poszczególnych uczelni, jak i krajowym, wydaje się wspieranie badań nad problematyką, której dotyczy monografia pt. Systemy informacyjne i zarządzanie wiedzą.
(...) Podjęta w monografii tematyka jest aktualna oraz istotna zarówno dla rozwoju teorii nauki o zarządzaniu i jakości, jak też wobec konieczności rozwiązywania wielu problemów praktycznych współczesnych organizacji. Ze względu na specyfikę treści monografii głównych jej odbiorców należy upatrywać wśród przedstawicieli środowiska akademickiego zajmujących się przedstawianą problematyką systemów informacyjnych oraz zarządzania wiedzą."
Z recenzji dr. hab. Jacka Strojnego, prof. Politechniki Rzeszowskiej
Wstęp 9
Rozdział 1
Obszary badań nad zjawiskiem przedsiębiorczości cyfrowej - reflekcje na podstawie krytycznego przeglądu literatury (Anna Kwiotkowska, Magdalena Gębczyńska) 13
1.1. Wprowadzenie 13
1.2. Definicja przedsiębiorczości cyfrowej 15
1.3. Nurty badawcze w ramach zjawiska przedsiębiorczości cyfrowej 19
1.4. Podsumowanie - przyszłe kierunki badań 24
Bibliografia 26
Rozdział 2
Transformacja obecnych wzorców konsumpcji i produkcji na zrównoważone z wykorzystaniem Internetu Rzeczy (Patrycja Hąbek, Marcin Sikorski) 31
2.1. Wprowadzenie 31
2.2. Zrównoważone wzorce konsumpcji i produkcji 33
2.3. Istota Internetu Rzeczy 39
2.4. Internet Rzeczy w transformacji obecnych wzorców konsumpcji i produkcji 41
2.5. Podsumowanie 42
Bibliografia 44
Rozdział 3
Przetwarzanie danych osobowych w systemach automatyki przemysłowej - wymagania formalne (Elżbieta Milewska) 47
3.1. Wprowadzenie 47
3.2. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych 48
3.2.1. Wymogi dotyczące funkcjonalności oprogramowania 49
3.2.2. Wymogi dotyczące systemów do backupu i archiwizacji 51
3.2.3. Wymogi poziomu bezpieczeństwa 51
3.3. Oprogramowanie wspomagające automatyzację produkcji 53
3.3.1. Ewidencjonowanie czasu pracy 53
3.3.2. Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika 54
3.3.3. Monitorowanie aktywności pracownika w miejscu pracy 55
3.3.4. Udostępnianie danych pracowników podmiotom zewnętrznym 57
3.4. Podsumowanie 57
Bibliografia 58
Rozdział 4
Wykorzystanie macierzy deficytów wiedzy w analizie utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie produkcyjnym (Adam Gumiński) 63
4.1. Wprowadzenie 63
4.2. Zagadnienie deficytu wiedzy w działalności przedsiębiorstw 65
4.3. Koncepcja macierzy deficytów wiedzy 66
4.4. Analiza procesów utrzymania ruchu w wybranym przedsiębiorstwie z wykorzystaniem macierzy deficytów wiedzy 69
4.5. Podsumowanie 73
Bibliografia 74
Rozdział 5
Estymatory syntetyczne mediany w statystyce małych obszarów (Tomasz Stachurski) 77
5.1. Wprowadzenie 77
5.2. Statystyka małych obszarów 79
5.3. Estymatory bezpośrednie mediany 81
5.4. Estymatory syntetyczne 82
5.5. Estymatory syntetyczne mediany 83
5.6. Opis badania symulacyjnego 87
5.7. Wyniki badania symulacyjnego 88
5.8. Podsumowanie 90
Bibliografia 91
Rozdział 6
Knowledge management at industrial enterprises in the context of forming their innovative development strategies (Sergii Illiashenko) 95
6.1. Introduction 95
6.2. The role of knowledge in the system of management of the selection and implementation of strategic directions of innovative development of industrial enterprise 96
6.3. Theoretical and methodical fundamentals of knowledge management at an industrial enterprise 100
6.4. Knowledge management in the context of providing the necessary PID level of industrial enterprise 103
6.5. Summary 106
References 107
Rozdział 7
Analityk biznesowy - próba identyfikacji wymaganych kompetencji z wykorzystaniem analizy text mining (Marcin Wyskwarski) 111
7.1. Wprowadzenie 111
7.2. Text mining - podstawowe informacje 112
7.3. Źródło danych i przebieg analizy 113
7.4. Wyniki przeprowadzonej analizy 119
7.5. Podsumowanie 126
Bibliografia 127
Spis tabel 131
Spis rysunków 132
Polub nas na Facebooku