-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Symbioza przemysłowa i greenwashing w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa

Publikacja skierowana jest do menedżerów i praktyków biznesu, specjalistów ds. CSR i komunikacji, analityków rynku, badaczy oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem, środowiskiem i etyką biznesu, a także do wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować odpowiedzialny i wiarygodny wizerunek organizacji.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-947-6 |
EAN | 9788381029476 |
- Opis
- Spis treści
- O Autorze
- Recenzje
- Opinie i oceny (0)
• symbiozę przemysłową jako strategię współpracy między przedsiębiorstwami, wspierającą rozwój gospodarki obiegu zamkniętego;
• greenwashing, czyli manipulacyjne działania marketingowe kreujące „zielony" wizerunek firm.
Szczególną wartością publikacji są:
• wyniki badań empirycznych dotyczących wpływu działań środowiskowych na wizerunek przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce;
• analiza literatury dotyczącej wdrażania gospodarki obiegu zamkniętego w Bułgarii, osadzona w kontekście europejskich wyzwań środowiskowych;
• praktyczne wskazówki oraz zestaw kryteriów oceny, pozwalające odróżnić działania rzeczywiście zrównoważone od powierzchownego greenwashingu.
Publikacja skierowana jest do menedżerów i praktyków biznesu, specjalistów ds. CSR i komunikacji, analityków rynku, badaczy oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem, środowiskiem i etyką biznesu, a także do wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować odpowiedzialny i wiarygodny wizerunek organizacji.
„Autorka podejmuje się ambitnego zadania analizy współczesnych praktyk biznesowych, wskazując zarówno na ich pozytywne aspekty, jak i ryzyko związane z nieetycznym wykorzystaniem retoryki ekologicznej. Jednym z największych atutów tej publikacji jest jej praktyczne znaczenie".
dr hab. Nina Stępnicka, fragment recenzji
„W obliczu nadchodzącej rewolucji w raportowaniu, w której transparentność i rzeczywiste działania staną się fundamentem sukcesu, ta publikacja oferuje cenne narzędzia do zrozumienia, jak unikać greenwashingu i jak skutecznie wdrażać symbiotyczne, zrównoważone inicjatywy w przedsiębiorstwach".
prof. dr hab. Petro Garasyim, fragment recenzji
Wstęp 7
Rozdział 1
Symbioza przemysłowa jako element modeli współpracy i integracji z gospodarką obiegu zamkniętego 15
1.1. Pojęcie i znaczenie symbiozy przemysłowej w kontekście gospodarki obiegu zamkniętego 15
1.2. Modele i strategie współpracy międzysektorowej 26
1.3. Fazy wdrażania symbiozy przemysłowej 32
1.4. Integracja działań w zakresie symbiozy przemysłowej z gospodarką odpadami 37
1.5. Bariery i wyzwania w implementacji symbiozy przemysłowej 47
1.6. Podsumowanie i wnioski 58
Rozdział 2
Istota i znaczenie greenwashingu oraz praktyki przeciwdziałania 65
2.1. Definicja, rodzaje i przyczyny greenwashingu 65
2.2. Komunikacja społecznej odpowiedzialności biznesu a ryzyko greenwashingu 78
2.3. Mechanizmy i narzędzia przeciwdziałania greenwashingowi 86
2.4. Ograniczanie greenwashingu poprzez regulacje prawne i normy międzynarodowe 91
2.5. Polskie przepisy a prawa konsumentów w walce z greenwashingiem 98
2.6. Podsumowanie i wnioski 102
Rozdział 3
Badania empiryczne działań proekologicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych 109
3.1. Charakterystyka próby badawczej 109
3.2. Problemy i hipotezy badawcze 112
3.3. Wyniki badań własnych i ich omówienie 116
3.4. Odpowiedzi na pytania badawcze w kontekście uzyskanych wyników 180
3.5. Analiza założeń gospodarki obiegu zamkniętego w Bułgarii na tle współczesnych wyzwań środowiskowych 198
3.6. Wnioski i rekomendacje 217
Zakończenie 229
Bibliografia 239
Załącznik: Kwestionariusz ankietowy 247
Spis tabel 257
Spis wykresów 261
Spis rysunków 262
Monika Szczerbak − doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Instytucie Organizacji i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Specjalistka w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego, członkini Stowarzyszenia Instytutu Audytorów Wewnętrznych (IIA) Polska oraz prezes spółki konsultingowej zrzeszonej w międzynarodowej grupie podmiotów International Network of Accountants and Auditors (INAA). Autorka i współautorka wielu artykułów oraz publikacji z zakresu zarządzania, audytu, finansów i rachunkowości zarządczej.
Recenzenci:
Prof. dr hab. Petro Garasyim, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dr hab. Nina Stępnicka, prof. Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
40,80 zł
46,92 zł
51,00 zł
46,24 zł
67,32 zł
40,80 zł
40,80 zł
46,92 zł
51,00 zł
46,24 zł
67,32 zł
40,80 zł
40,80 zł
46,92 zł
51,00 zł
46,24 zł
67,32 zł
40,80 zł
81,60 zł
46,92 zł
74,80 zł
61,20 zł