• Balans między efektywnością a zaangażowaniem organizacyjnym

Teoria i praktyka w obliczu złożoności procesu zarządzania i zmienności rzeczywistości powinny stanowić bazę pomocną w kształtowaniu relacji pracowniczych, mając tym samym wpływ na budowanie zaangażowania organizacyjnego i efektywności organizacyjnej. Autorka w badaniach podkreśla rolę zaufania i odpowiedzialności za powierzone zadania oraz pozytywną atmosferę w pracy w budowaniu zaangażowania organizacyjnego. Z drugiej strony badania podkreśliły konieczność jasnego określenia wymagań stawianych pracownikom, dbania o ich rozwój i budowania dumy z przynależności do organizacji w kontekście efektywności organizacyjnej. Ważne okazały się zatem dobrze określone warunki pracy i budowanie relacji z pracownikami, czego podstawą jest dobra komunikacja i docenianie pracowników.

Podtytuł Zespoły szkolno-przedszkolne w strukturze systemu edukacji
Autor Magdalena Chałupczak
Rok wydania 2025
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 192
90,00 zł 58,50 zł
Do końca promocji pozostało:
0
dni
23 godz.
01 min.
51 sek.
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
63,00 zł
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-928-5
Teoria i praktyka w obliczu złożoności procesu zarządzania i zmienności rzeczywistości powinny stanowić bazę pomocną w kształtowaniu relacji pracowniczych, mając tym samym wpływ na budowanie zaangażowania organizacyjnego i efektywności organizacyjnej. Autorka w badaniach podkreśla rolę zaufania i odpowiedzialności za powierzone zadania oraz pozytywną atmosferę w pracy w budowaniu zaangażowania organizacyjnego. Z drugiej strony badania podkreśliły konieczność jasnego określenia wymagań stawianych pracownikom, dbania o ich rozwój i budowania dumy z przynależności do organizacji w kontekście efektywności organizacyjnej. Ważne okazały się zatem dobrze określone warunki pracy i budowanie relacji z pracownikami, czego podstawą jest dobra komunikacja i docenianie pracowników.
Kształtowanie zarządzania w praktycznym i teoretycznym aspekcie zorientowane jest na efektywną pracę pracownika. Stad warto doprecyzować wymagania stawiane wobec pracowników, a także wskazać lub zaproponować możliwość ich rozwoju. Pozwoli to na lepsze rozumienie i wspieranie celów organizacji przez pracowników, co umożliwi zwiększenie poczucia dumy z przynależności do organizacji.
Powodem podjęcia przedstawionego tematu monografii było to, że byłam świadkiem trudnych i znaczących zmian w systemie edukacji, doświadczyłam ich jako uczeń, nauczyciel, współpracownik w zespole szkolno-przedszkolnym oraz jako córka mamy zarządzającej tego typu jednostką. Pragnę pokazać, że zaangażowanie organizacyjne oraz efektywność, której częścią jest też styl zarządzania, mają znaczenie dla uczących się kolejnych pokoleń. Cel tych zmian rozumiem jako budowanie społeczeństwa gotowego do działania.

Wstęp 7

Rozdział 1
Analiza efektywności organizacyjnej w instytucjach publicznych 13
1.1. Wielowymiarowość efektywności organizacyjnej w instytucjach publicznych 13
1.2. Uwarunkowania efektywności i kryteria jej oceny 17
1.3. Metodyki badania efektywności organizacyjnej 30

Rozdział 2
Zaangażowanie organizacyjne w organizacjach publicznych 35
2.1. Wieloaspektowość i poziomy zaangażowania organizacyjnego 35
2.2. Uwarunkowania oraz kryteria kształtujące zaangażowanie organizacyjne 47
2.3. Metodyki badania zaangażowania organizacyjnego 59

Rozdział 3
Organizacja systemu edukacji z uwzględnieniem zespołów szkolno-przedszkolnych jako organizacji publicznych 63
3.1. Zasady i podstawy prawne systemu edukacji 63
3.2. Uwarunkowania finansowe i prawne w systemie edukacji 75
3.3. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne funkcjonowania zespołów szkolno-przedszkolnych w systemie edukacji jako instytucji publicznych 79

Rozdział 4
Między efektywnością a zaangażowaniem organizacyjnym w zespołach szkolno-przedszkolnych 103
4.1. Powiązania między oceną efektywności a poziomem zaangażowania w zespołach szkolno-przedszkolnych 103
4.1.1. Metodyka badań ilościowych 106
4.1.2. Prezentacja wyników badań w badaniach ilościowych 108
4.1.3. Wnioski z badań ilościowych 117
4.2. Rekomendacje dla kadry zarządzającej w celu zwiększenia efektywności i zaangażowania w zespołach szkolno-przedszkolnych 146
4.2.1. Metodyka w badaniu jakościowym 146
4.2.2. Prezentacja wyników badań jakościowych 148
4.2.3. Wnioski z badań ilościowych i jakościowych 151
4.3. Ograniczenia i warunki skutecznej implementacji działań wspierających efektywność i zaangażowanie organizacyjne w zespołach szkolno-przedszkolnych 167

Zakończenie 169
Bibliografia 175

Wykaz tabel 189
Wykaz przykładów 190
Wykaz wykresów 191
Wykaz rysunków 192

Recenzja: dr hab. Anna Pluta, prof. US

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku