• Skuteczne komunikowanie w audycie wewnętrznym

Skuteczna komunikacja jest jedną z pięciu najważniejszych kompetencji zawodowych wymaganych w środowisku audytorów wewnętrznych. Autorzy książki dowiedli jednak istnienie luki kompetencyjnej w tym obszarze. Zaobserwowano deficyt zarówno w zakresie umiejętności odczytywania emocji i mowy ciała, jak również w zakresie umiejętności przekazywania informacji i raportowania. Wśród audytorów zauważalna jest także potrzeba podniesienia kompetencji w zakresie wystąpień publicznych, a także komunikowania się poprzez media - społecznościowe i tradycyjne. Niniejsza książka, będąc opracowaniem naukowym i raportem z badań, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z obszaru kompetencji komunikacyjnych w środowisku audytorów wewnętrznych. „Recenzowana monografia stanowi cenne uzupełnienie ukazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru audytu wewnętrznego (...). Jako zwarte opracowanie książkowe powinna stać się lekturą obowiązkową każdego (...) audytora wewnętrznego, pracującego zarówn

Podtytuł Skuteczne komunikowanie w audycie wewnętrznym
Autor Joanna Przybylska, Waldemar Rydzak, Jacek Trębecki
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 154
49.00 33.32
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-336-8
Skuteczna komunikacja jest jedną z pięciu najważniejszych kompetencji zawodowych wymaganych w środowisku audytorów wewnętrznych. Autorzy książki dowiedli jednak istnienie luki kompetencyjnej w tym obszarze. Zaobserwowano deficyt zarówno w zakresie umiejętności odczytywania emocji i mowy ciała, jak również w zakresie umiejętności przekazywania informacji i raportowania. Wśród audytorów zauważalna jest także potrzeba podniesienia kompetencji w zakresie wystąpień publicznych, a także komunikowania się poprzez media - społecznościowe i tradycyjne. Niniejsza książka, będąc opracowaniem naukowym i raportem z badań, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z obszaru kompetencji komunikacyjnych w środowisku audytorów wewnętrznych.


„Recenzowana monografia stanowi cenne uzupełnienie ukazujących się na rynku wydawniczym pozycji z obszaru audytu wewnętrznego (...). Jako zwarte opracowanie książkowe powinna stać się lekturą obowiązkową każdego (...) audytora wewnętrznego, pracującego zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Powinna pojawić się również w biblioteczce teoretyków - badaczy zagadnień związanych z komunikacją i audytem wewnętrznym (...). Powiązanie badań i wniosków z praktyką sprawia natomiast, że potencjalnie zainteresowani monografią będą również wieloletni praktycy związani z audytem wewnętrznym, jak i ci, którzy z audytorami wewnętrznymi współpracują".
Z recenzji dr. hab. Roberta Kurka, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

„Wysoko oceniam zamysł badawczy i idee, przyjętą przez autorów strukturę książki, a także postrzegam jako nowatorskie i wytyczające nowe, obiecujące pola badawcze przedstawione przez autorów wyniki ich projektu badawczego. Jednak wartość książki wykracza poza wąskie grono dyskursu akademickiego. Jej uniwersalny i praktyczny charakter powoduje, że ma ona szansę w istotny sposób zasypać zdiagnozowaną lukę poznawczą środowiska audytorów w zakresie narzędzi i technik komunikacyjnych stosowanych w ich praktyce zawodowej".
Z recenzji dr. hab. Dariusza Tworzydło, prof. Uniwersytetu Warszawskiego

Wstęp 7

Rozdział 1
Komunikowanie w audycie wewnętrznym 11
1.1. Istota audytu wewnętrznego 11
1.2. Kwalifikacje i kompetencje w zawodzie audytora wewnętrznego 14
1.3. Rola komunikowania w audycie wewnętrznym i problemy w komunikowaniu 25

Rozdział 2
Kompetencje komunikacyjne audytora 35
2.1. Skuteczne i poprawne komunikowanie 35
2.2. Komunikowanie werbalne i pozawerbalne 39
2.3. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych 49
2.4. Nowoczesne formy komunikowania 50

Rozdział 3
Komunikowanie przy zbieraniu informacji 55
3.1. Źródła informacji pierwotnych i wtórnych - projektowanie procesu badawczego 55
3.2. Źródła osobowe - jak rozmawiać i słuchać, by uzyskać pożądane informacje 59
3.3. Nowoczesne źródła informacji - media społecznościowe, big data 68
3.4. Kłamstwo, źródła, formy i sposoby wykrywania 76

Rozdział 4
Komunikowanie i jego etyka przy przekazywaniu informacji 83
4.1. Komunikowanie pisemne - raportowanie 83
4.2. Komunikowanie ustne - wystąpienia publiczne i ich aspekty 89
4.3. Mnemotechniki podczas przygotowania wystąpień 93
4.4. Etyczne aspekty komunikowania 96

Rozdział 5
Komunikowanie audytora wewnętrznego w świetle badania 103
5.1. Metoda badania 103
5.2. Charakterystyka badanej zbiorowości audytorów wewnętrznych 105
5.3. Umiejętności komunikowania się na tle innych kompetencji audytorów wewnętrznych 115
5.4. Ocena kompetencji audytorów wewnętrznych w zakresie komunikowania 120
5.5. Audytorzy wewnętrzni wobec sytuacji kryzysowych 127

Zakończenie 139
Bibliografia 143
Spis tabel 151
Spis rysunków i wykresów 154

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku