• Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja

Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka w organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej. Publikacja pokazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich. Książka ma przekrojowy, interdyscyplinarny charakter, jest spójna, a jej treści uporządkowane są pod względem strukturalnym i logicznym. Do napisania monografii posłużył bogaty i aktualny materiał źródłowy, obejmujący około 400 pozycji literaturowych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Publikację przygotowaliśmy z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla na co dzień kreujących i zarządzających rel

Podtytuł Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja
Autor Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel (red.)
Rok wydania 2018
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 184
45.00 32.40
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-214-9
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka w organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.

Publikacja pokazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich. Książka ma przekrojowy, interdyscyplinarny charakter, jest spójna, a jej treści uporządkowane są pod względem strukturalnym i logicznym.

Do napisania monografii posłużył bogaty i aktualny materiał źródłowy, obejmujący około 400 pozycji literaturowych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Publikację przygotowaliśmy z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla na co dzień kreujących i zarządzających relacjami międzyludzkimi, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak: nauki o zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, czy też socjologia organizacji.

Książka doskonale spełni rolę jako podręcznik akademicki na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi czy socjologia, będzie przydatnym źródłem wiedzy dla prowadzących lub uczęszczających na zajęcia dydaktyczne z zakresu nauk o organizacji, zachowań organizacyjnych, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem ludzkim i intelektualnym, zarządzania zaufaniem, zarządzania usługami, zarządzania relacjami z klientem.

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Zaufanie - Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel 11
1.1. Pojęcie zaufania 11
1.2. Typologia zaufania 16
1.3. Kształtowanie się zaufania 20
1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 26
1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania 28
Podsumowanie 31
Literatura 32

Rozdział 2. Przywództwo - Aleksandra Kołodziej 37
2.1. Pojęcie przywództwa 37
2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 40
2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 44
2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 53
2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka 55
Podsumowanie 58
Literatura 60

Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność - Monika Skrzyp 63
3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 63
3.2. Typologia innowacji i kreatywności 67
3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 69
3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 73
3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji 76
Podsumowanie 79
Literatura 79

Rozdział 4. Praca zespołowa - Michał Jezusek 83
4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 83
4.2. Podstawowe typologie zespołów 85
4.3. Role w zespole 86
4.4. Organizacja pracy zespołowej 88
4.5. Praca zespołowa a efektywność 91
4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 95
4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 96
4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku 98
Podsumowanie 100
Literatura 100

Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę - Aleksandra Świętek-Bysko 103
5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 103
5.2. Typologia form zaangażowania 105
5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 107
5.4. Badanie zaangażowania pracowników 120
5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 122
5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 125
5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji 126
Podsumowanie 129
Literatura 130

Rozdział 6. Satysfakcja z pracy - Kinga Jureczka 135
6.1. Satysfakcja pracownika 135
6.2. Modele satysfakcji pracownika 137
6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 140
6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 142
6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 145
6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia 147
Podsumowanie 149
Literatura 150

Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji - Paulina Gajewska 153
7.1. Kultura w organizacji 153
7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 159
7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 163
7.3.1. Komunikacja wewnątrz firmy 163
7.3.2. Przywództwo 166
7.3.3. Proces motywowania 168
7.3.4. Budowanie zespołów 170
7.3.5. Symbole, rytuały, mity, tabu i wartości jako przejawy kultury 173
7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 174
7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej 176
Podsumowanie 178
Literatura 179

Podsumowanie 181

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku