• Biznesplan w praktyce (wyd. VI zmienione)

Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. W gospodarce rynkowej często zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie, stanowiące uniwersalny proces odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów, jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorstwa w XXI wieku muszą nieustannie dostosowywać się do panujących trendów i nieprzewidywalnych, często nagłych zmian w otoczeniu, troszczyć się o potrzeby klientów w warunkach dużej konkurencji na rynku oraz odpowiednio zarządzać procesami − tak, aby maksymalizować wartość firmy.

Podtytuł Biznesplan w praktyce (wyd. VI zmienione)
Autor Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik
Rok wydania 2026
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 468
110.00
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-68563-23-8
Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu.
W gospodarce rynkowej często zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie, stanowiące uniwersalny proces odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów, jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorstwa w XXI wieku muszą nieustannie dostosowywać się do panujących trendów i nieprzewidywalnych, często nagłych zmian w otoczeniu, troszczyć się o potrzeby klientów w warunkach dużej konkurencji na rynku oraz odpowiednio zarządzać procesami − tak, aby maksymalizować wartość firmy.
Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć.
Głównym celem książki jest przedstawienie w ujęciu praktycznym metodologii sporządzania biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Pokazano w niej, na licznych praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów. Realizacji tego celu podporządkowano strukturę niniejszego opracowania.
Sporządzenie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomości wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości, stąd publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy europejskich na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Książka ta może być wykorzystana również przez praktyków, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę lub stoją przed koniecznością opracowania biznesplanu. Praktyczny charakter publikacji sprawia, że stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców.
There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku