- Kategorie
-
SZCZĘŚCIE I SMUTEK NOSZĄ BIEL. Wszystkie barwy kina - jak kolor wpływa na emocje
SZCZĘŚCIE I SMUTEK NOSZĄ BIEL. Wszystkie barwy kina - jak kolor wpływa na emocje to pierwsza część serii wydawniczej Kolory filmu, w której autorka zajmuje się analizą wybranych produkcji filmowych w kontekście barwy użytej jako swoisty kod znaczeń. Kod ten − choć nie zawsze w pełni przez odbiorcę uświadamiany - pozwala na intuicyjne odczuwanie nastroju filmu oraz rozpoznanie charakteru i sposobu działania bohaterów. Kolejna część serii będzie dotyczyć analizy kolorystycznej współczesnych seriali.
Wysyłka w ciągu | 7 dni |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-724-3 |
EAN | 9788381027243 |
SZCZĘŚCIE I SMUTEK NOSZĄ BIEL. Wszystkie barwy kina - jak kolor wpływa na emocje to pierwsza część serii wydawniczej Kolory filmu, w której autorka zajmuje się analizą wybranych produkcji filmowych w kontekście barwy użytej jako swoisty kod znaczeń. Kod ten − choć nie zawsze w pełni przez odbiorcę uświadamiany - pozwala na intuicyjne odczuwanie nastroju filmu oraz rozpoznanie charakteru i sposobu działania bohaterów. Kolejna część serii będzie dotyczyć analizy kolorystycznej współczesnych seriali.
Przedmiotem publikacji są:
• kolory tęczy oraz czarny i biały − ich znaczenie historyczne oraz współczesne, werbalizowane językiem i obrazem;
• emocje, działania i osobowość wyrażane poprzez barwy w kontekście kulturowym i społecznym;
• technologiczne możliwości realizowania materiałów kolorowych (krótki zarys);
• analiza kolorystyczna twórczości czterech reżyserek i sześciu reżyserów, reprezentujących współczesną kinematografię amerykańską, których twórczość jest nagradzana na festiwalach filmowych (głównie oscarowych);
• barwa jako zjawisko komunikacyjne.
PRELUDIUM 9
Część I - ŚWIADOMOŚĆ 13
Znaczenie koloru 13
Część II - PERCEPCJA 19
Współczesne postrzeganie barw 20
Zakres znaczeniowy koloru czerwonego 20
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie czerwonej 21
Zakres znaczeniowy koloru pomarańczowego 25
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie pomarańczowej 26
Zakres znaczeniowy koloru żółtego 29
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie żółtej 30
Zakres znaczeniowy koloru zielonego 33
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie zielonej 34
Zakres znaczeniowy koloru niebieskiego 37
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie niebieskiej 38
Zakres znaczeniowy koloru fioletowego 41
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie fioletowej 42
Zakres znaczeniowy koloru białego 46
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie białej 47
Zakres znaczeniowy koloru czarnego 51
Emocje i typy zachowań przypisywane barwie czarnej 51
Kolorystyczna analiza utworów audiowizualnych 55
Monsunowe wesele 65
Pożegnanie z Afryką 66
Córka 68
Biedne istoty 70
Przesilenie zimowe 73
Proces siódemki z Chicago 74
Top Gun: Maverick 76
Typy osobowości 78
Część III - CHĘĆ 83
Część IV - TWÓRCZOŚĆ 91
Wes Anderson 92
Kathryn Bigelow 102
Tim Burton 107
Bracia Joel i Ethan Coen 117
Bradley Cooper 130
Sofia Coppola 136
Emerald Fennell 142
Greta Gerwing 149
Quentin Tarantino 160
Barwa jako zjawisko komunikacyjne 177
EPILOG 181
REFERENCJE 183
FILMOGRAFIA 185
ZDJĘCIA 191
TABELE 200
Doktor MAŁGORZATA BULASZEWSKA - kulturoznawczyni, medioznawczyni, filmoznawczyni Adiunktka na Uniwersytecie SWPS, wykładowczyni akademicka, członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami oraz Komisji Medioznawczej Polskiej Akademii Umiejętności. Bada i analizuje retorykę blogosfery i innych mediów w zakresie werbalnym oraz wizualnym (w tym SoMe). Analizuje komunikację i wizerunek aktorów sceny medialnej (celebrytów, dziennikarzy, polityków). Bada materiały audiowizualne, AI jako narzędzie i podmiot komunikacji oraz ich znaczenie społeczno-kulturowe. Zajmuje się filmem (współczesna kinematografia amerykańska, analiza kolorystyczna, mistyka miejsc i przestrzeni). W latach 1991-2010 związana zawodowo z firmami technologicznymi (m.in. IBM, Lenovo) − specjalizująca się w obszarze marketingu i PR-u.
Recenzja: prof. dr hab. Wiesław Godzic
Polub nas na Facebooku