• Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki. Siła i inspiracja do nowych wyzwań

W niniejszej książce − PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.

Podtytuł Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki. Siła i inspiracja do nowych wyzwań
Autor Aldona Dereń, Małgorzata Rutkowska, Jan Skonieczny
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 124
55.00
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-638-3

KOBIETY W NAUCE. Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki.

KOBIETY W BIZNESIE to druga część trylogii. Autorki analizują w niej kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami.

W niniejszej książce − PRZEDSIĘBIORCZE KOBIETY SREBRNEJ GOSPODARKI - siła i inspiracja do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50+ do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.

Wprowadzenie 9

Rozdział 1
Proces starości a aktywizacja zawodowa seniorów w świetle literatury i badań naukowych 13
1.1. Społeczne teorie starzenia się 13
1.2. Rozumienie przedsiębiorczości 23
1.3. Srebrna przedsiębiorczość 29
1.4. Srebrni przedsiębiorcy 39

Rozdział 2
Kształtowanie postaw i zachowań przedsiębiorczych kobiet 57
2.1. Kobiety na rynku pracy - przegląd badań 57
2.2. Przedsiębiorczość kobiet 64
2.3. Srebrna przedsiębiorczość kobiet − jak definiować 77

Rozdział 3
Portrety przedsiębiorczych kobiet 50 91
3.1. Uwagi ogólne 91
3.2. Firma jest kobietą 93
3.3. Starsze kobiety − przedsiębiorczynie i ich motywacje przedsiębiorcze 104

Zakończenie 109
Bibliografia 111

Recenzja: dr hab. inż. Teresa Kupczyk, prof. AWL

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku