• Motywowanie pracowników w organizacji (wyd. III)

W książce „Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Omawiam kluczowe obszary oddziaływujące na motywację, m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo. Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: • Co motywuje ludzi do działania? • Jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji? • Jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji? Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec pracodawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji. Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce... życząc dobrej lektury Waldemar Kozłowski

Podtytuł Motywowanie pracowników w organizacji (wyd. III)
Autor Waldemar Kozłowski
Rok wydania 2023
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 190
59,00 zł 41,89 zł
By the end of the promotion left :
7
days
20 hou.
17 minut.
34 seco.
Lowest price in the last 30 days:
38,35 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-771-7
W książce „Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Omawiam kluczowe obszary oddziaływujące na motywację, m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo.

Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
• Co motywuje ludzi do działania?
• Jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji?
• Jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji?

Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec pracodawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji.

Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce...
życząc dobrej lektury Waldemar Kozłowski

Wstęp 7

Rozdział 1
Istota motywacji pracownika 9
1.1. Pojęcie motywacji 9
1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana 13
1.3. Proces motywacyjny w organizacji 15
1.4. Przypadek 2: Nie podoba się? Pięciu mam na twoje miejsce!!! 21
1.5. System motywacyjny w organizacji 23
1.6. Przypadek 3: Jak wejdziesz między wrony to... 30
1.7. Modele analizy motywacji pracowników 31
1.7.1. Modele potrzeb 33
1.7.2. Modele procesu 51
1.8. Przypadek 4: Sprawiedliwa ocena pracownika 62

Rozdział 2
Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego 65
2.1. Typ pracownika w organizacji 66
2.2. Przypadek 5: Sprawiedliwy podział pracy 69
2.3. Osobowość pracownika 70
2.4. Gotowość pracownika do działania 76
2.5. Inteligencja emocjonalna pracownika 78
2.6. Przypadek 6: Honor a życie zawodowe 81

Rozdział 3
Rola wartości w procesie motywacyjnym 83
3.1. Miejsce wartości w kulturze organizacyjnej 83
3.2. Podstawowe wartości w procesie motywowania 87
3.3. Przypadek 7: „Degrengolada", czyli zarządzanie przez chaos 90

Rozdział 4
Metody analizy motywacji 93
4.1. Analiza i pomiar systemu wartości pracowników 93
4.2. Analiza i pomiar poziomu zadowolenia oraz lojalności 99
4.3. Analiza i pomiar potrzeb pracowników 104
4.4. Analiza i pomiar motywatorów i demotywatorów 106
4.5. Analiza i pomiar poziomu motywacji osiągnięć 108
4.6. Analiza i pomiar właściwości pracy 112

Rozdział 5
Rola przywództwa w procesie motywacyjnym 119
5.1. Kodeks przywódcy w organizacji 119
5.2. Makiawelizm w procesie motywacyjnym 125
5.3. Analiza i pomiar przywództwa w organizacji 128
5.4. Przypadek 8: Tworzenie kultury małp 134

Rozdział 6
Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania 137
6.1. Proces komunikacji interpersonalnej pracowników 137
6.2. Rodzaje komunikacji i efekt pierwszego wrażenia 139
6.3. Typy komunikacyjne pracownika 146
6.4. Analiza i pomiar klimatu organizacyjnego 148
6.5. Przypadek 9: Wyścig szczurów, czyli ranking pracowników 152

Rozdział 7
Rola pracy zespołowej w procesie motywowania 155
7.1. Istota zespołów pracowniczych w organizacji 155
7.2. Proces budowania zespołów pracowniczych 158
7.3. Dobór pracowników do zespołów - role pracownicze 161
7.4. Prawdy dotyczące zespołów pracowniczych 167
7.5. Przypadek 10: Proces budowy zespołu 168

Rozdział 8
Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania 171
8.1. Konflikt interpersonalny - istota 171
8.2. Sposoby rozwiązywania konfliktów 176
8.3. Prawdy o zarządzaniu konfliktem 179
8.4. Przypadek 11: Konflikt interpersonalny 180

Zakończenie 183
Bibliografia 187

Waldemar Kozłowski - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych UWM w Olsztynie. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne na różnych szczeblach kierowniczych. Specjalizuje się w takich dziedzinach jak: zarządzanie zasobami ludzkimi, finanse przedsiębiorstw, inwestycje rzeczowe, rynek nieruchomości.

Recenzja: Prof. dr hab. Stefan Tokarski

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.