• Zdrowie psychiczne młodych dorosłych. Wybrane zagadnienia

Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zdrowia psychicznego, czynników go determinujących oraz wzmacniających w grupie młodych dorosłych. Wybór tego okresu jest odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie na syntetyczne opracowanie z zakresu psychologii klinicznej, które skupione jest na osobach we wczesnej dorosłości.

Podtytuł Zdrowie psychiczne młodych dorosłych. Wybrane zagadnienia
Autor Ewa Sokołowska Lidia Zabłocka-Żytka Sylwia Kluczyńska Joanna Wojda-Kornacka
Rok wydania 2015
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 182
44.00
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7930-753-1
Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zdrowia psychicznego, czynników go determinujących oraz wzmacniających w grupie młodych dorosłych. Wybór tego okresu jest odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie na syntetyczne opracowanie z zakresu psychologii klinicznej, które skupione jest na osobach we wczesnej dorosłości.

Od Autorek
Wstęp
Ewa Sokołowska
Rozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych
1.1. Wprowadzenie
1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości
1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości
1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych
1.5. Podsumowanie
Sylwia Kluczyńska
Rozdział 2. Zdrowie psychiczne - wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zdrowie psychiczne - podstawowe definicje
2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego
2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan
2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron
2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego
2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego
2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji
2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency
2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna
2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem
2.4. Podsumowanie
Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów
3.1. Wprowadzenie
3.2. Zdrowie psychiczne studentów - epidemiologia i wpływ na proces studiowania
3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów
3.4. Podsumowanie
Joanna Wojda-Kornacka
Rozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego
4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce
4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie
4.5. Podsumowanie
Sokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka
Rozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak"
5.1. Wprowadzenie
5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego
5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów
5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak"
5.2.3. Zasady korzystania
5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego
5.3.1. Zdrowie psychiczne - co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.)
5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.)
5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.)
5.3.4. W zdrowym ciele... (Warsztat 4.)
5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.)
5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.)
5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.)
5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.)
5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.)
5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.)
5.4. Ewaluacja programu
5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu
5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa
5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych
5.5. Podsumowanie
Zakończenie
Aneks pierwszy (mapa warsztatów)

Aneks drugi (ewaluacja)
Bibliografia

Ewa Sokołowska - psycholog, dr n. hum., adiunkt, Zakład Kształcenia i Wspomagania Rozwoju, Instytut Psychologii Stosowanej APS.
Lidia Zabłocka-Żytka - dr nauk humanistycznych, specjalistka psycholog kliniczny, psychoterapeutka. W obszarze naukowym interesuje się głównie zdrowiem psychicznym i jego promocją oraz pomocą psychologiczną w różnych grupach odbiorców. Kieruje Akademicką Poradnią Psychologiczną, w ramach której oferowana jest pomoc indywidualna studentom oraz organizowane są warsztaty m.in. radzenia sobie ze stresem.
Sylwia Kluczyńska - psycholog, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej Człowieka Dorosłego Instytutu Psychologii Stosowanej w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, certyfikowany specjalista ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie (certyfikat PARPA, IPZ PTP), kierownik studiów podyplomowych Poradnictwo Psychologiczne i Interwencja Kryzysowa oraz studiów podyplomowych Przeciwdziałanie Przemocy w Rodzinie. Udziela pomocy psychologicznej osobom zmagającym się z kryzysami rozwojowymi i traumatycznymi.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku