- Kategorie
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem w duchu wartości chrześcijańskich
Publikacja wpisuje się w nurt ekonomii normatywnej, która ma charakter subiektywny i opiera się na sądach wartościujących. Wskazuje, w jaki sposób osiągnąć cele, które są najbardziej pożądane z punktu widzenia wartości chrześcijańskich. Odpowiada na pytanie, jak powinniśmy zarządzać przedsiębiorstwem w zakresie szeroko pojętego zarządzania, traktowania pracownika, kreowania systemu wartości, sprawiedliwego podziału dóbr oraz etyki. Książka jest przeznaczona dla chrześcijan, ateistów oraz przedstawicieli innych wyznań, pracowników oraz kadry menedżerskiej, studentów nauk ekonomicznych, teologicznych, humanistycznych oraz społecznych, a także dla wszystkich chcących szukać takich rozwiązań, które mają w życiu sens i wartość, a unikać takich, które sensu nie mają.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-879-0 |
EAN | 9788381028790 |
lecz kto złe od dobrego rozeznać rozumie.
Mikołaj Rej
Dzisiaj ekonomia staje w obliczu złożoności świata globalnego będącego mieszanką różnych czynników natury społecznej, technologicznej oraz kulturowej. Aby zrozumieć złożoności ekonomiczne, powinniśmy cały czas badać znaki czasu i interpretować je zgodnie z prawidłami natury. Jedną z takich wskazówek jest Pismo Święte, które opisuje szereg sytuacji sprzed tysięcy lat, wskazując zarazem sposób ich rozwiązania. Religia chrześcijańska i ekonomia są dwiema różnymi dziedzinami życia, ale istnieje wiele obszarów, w których te sfery mogą się wzajemnie przenikać i wpływać na siebie. Niniejsza publikacja przedstawia wybrane aspekty ekonomiczne w odniesieniu do wartości i zasad chrześcijańskich, którymi powinniśmy jako chrześcijanie kierować się przy podejmowaniu decyzji. Podstawą jest czynienie dobra bez względu na ponoszone konsekwencje. Obecna rzeczywistość daje nam możliwość wyboru między światłością i ciemnością, dobrem i złem. To do nas należy wybór.
Publikacja wpisuje się w nurt ekonomii normatywnej, która ma charakter subiektywny i opiera się na sądach wartościujących. Wskazuje, w jaki sposób osiągnąć cele, które są najbardziej pożądane z punktu widzenia wartości chrześcijańskich. Odpowiada na pytanie, jak powinniśmy zarządzać przedsiębiorstwem w zakresie szeroko pojętego zarządzania, traktowania pracownika, kreowania systemu wartości, sprawiedliwego podziału dóbr oraz etyki.
Książka jest przeznaczona dla chrześcijan, ateistów oraz przedstawicieli innych wyznań, pracowników oraz kadry menedżerskiej, studentów nauk ekonomicznych, teologicznych, humanistycznych oraz społecznych, a także dla wszystkich chcących szukać takich rozwiązań, które mają w życiu sens i wartość, a unikać takich, które sensu nie mają.
Wprowadzenie 9
Rozdział 1
Wybrane aspekty ekonomii w Piśmie Świętym 13
1.1. Podstawy ekonomii, czyli z prochu powstałeś, w proch się zamienisz 13
1.2. Chremastyka, czyli służba dwom panom 16
1.3. Sen faraona, czyli istota cyklu gospodarczego 21
1.4. System podatkowy, czyli co cesarskie, to cesarzowi, a co Boskie − Bogu 28
Rozdział 2
Pracownik w Piśmie Świętym 35
2.1. Praca ludzka jako obraz czci i godności człowieka 35
2.2. Potrzeby pracownika, czyli jak żyć wieczne 38
Rozdział 3
Wartości organizacji a Pismo Święte 47
3.1. Etyka w organizacji, czyli nie pożądaj rzeczy bliźniego 47
3.2. Podstawowe wartości organizacyjne 51
3.3. Rola wartości w rozwoju pracownika 61
Rozdział 4
Organizacja oparta na zasadach chrześcijańskich 65
4.1. Chrześcijańska kultura organizacyjna 65
4.2. Motywować znaczy kochać 75
4.3. Cele strategiczne organizacji, czyli jak żyć 85
4.4. Przywództwo w organizacji, czyli co zrobić, by ludzie za tobą podążali 93
Rozdział 5
Komunikacja w organizacji, czyli pierwsze było słowo 103
5.1. Istota komunikacji 103
5.2. Komunikacja w Piśmie Świętym 106
5.3. Komunikacja interpersonalna w organizacji 110
5.4. Komunikacja z Bogiem 116
Rozdział 6
Rozwiązywanie problemów, czyli jak przekazać je Bogu 119
6.1. Istota problemu 119
6.2. Rola Pisma Świętego w rozwiązywaniu problemu 121
6.3. Rozwiązywanie problemów w organizacji 124
6.4. Boża pomoc w rozwiązaniu problemów 131
Rozdział 7
Wyzwania w biznesie, czyli boska odpowiedzialność 135
Rozdział 8
Chrześcijańska organizacja przyszłości, czyli działanie Ducha Świętego 151
Zakończenie 157
Literatura 159
WALDEMAR KOZŁOWSKI − doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych UWM w Olsztynie. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne na różnych szczeblach kierowniczych.
Recenzent: o. dr hab. Marek Urban, prof. UPJP
Polub nas na Facebooku