- Kategorie
-
Zarządzanie innowacyjnym ekoproduktem żywnościowym
Monografia „Zarządzanie innowacyjnym ekoproduktem żywnościowym" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, m.in. teoretyków zarządzania i praktyków - producentów ekożywności i ekoprzetwórców, a także studentów kierunków: Technologia żywności i żywienia człowieka, Bezpieczeństwo żywności, Inżynieria produkcji, Rolnictwo oraz konsumentów coraz bardziej świadomych znaczenia jakości spożywanej żywności. „Monografia dotyczy ważnej problematyki związanej z potrzebą równoległej troski o jakość i przyjazność dla środowiska produktu żywnościowego i towarzyszących mu metod wytwarzania. Autorka monografii podjęła się zadania ambitnego, gdyż (...) postanowiła wypełnić swoistą lukę badawczą w tym zakresie, podejmując próbę opisu i wyjaśnienia mechanizmów i uwarunkowań, pozwalających na to, aby na badane zagadnienie spojrzeć z punktu widzenia innowacyjności. Poruszana przez Autorkę problematyka, jak również ogromny zasób wiedzy zawarty na kartach opracowania, dowodzą, iż Pani dr inż. Teresa No
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-135-7 |
EAN | 9788381021357 |
„Monografia dotyczy ważnej problematyki związanej z potrzebą równoległej troski o jakość i przyjazność dla środowiska produktu żywnościowego i towarzyszących mu metod wytwarzania. Autorka monografii podjęła się zadania ambitnego, gdyż (...) postanowiła wypełnić swoistą lukę badawczą w tym zakresie, podejmując próbę opisu i wyjaśnienia mechanizmów i uwarunkowań, pozwalających na to, aby na badane zagadnienie spojrzeć z punktu widzenia innowacyjności. Poruszana przez Autorkę problematyka, jak również ogromny zasób wiedzy zawarty na kartach opracowania, dowodzą, iż Pani dr inż. Teresa Nowogródzka jest na pewno ekspertem w temacie, którym się zajmuje".
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Z. Wiśniewskiej
„Problematykę zarządzania innowacyjnym ekoproduktem żywnościowym można uznać za interdyscyplinarny paradygmat badawczy integrujący wiedzę z zakresu zarządzania produktem, zarządzania innowacjami, ekonomii zrównoważonego rozwoju oraz prawa żywnościowego. W monografii zaprezentowano autorski model doskonalenia zarządzania innowacyjnym żywnościowym produktem ekologicznym. Na uznanie zasługuje kompleksowość modelu. Praca wnosi niewątpliwy wkład do nauk o zarządzaniu w wymiarze poznawczym i utylitarnym. Dużą wartość aplikacyjną dla producentów posiada model doskonalenia zarządzania innowacyjnym ekologicznym produktem żywnościowym oparty na cyklu PDCA".
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Kijka
Wstęp 7
Rozdział 1
Innowacje i innowacyjność - ujęcie teoretyczne 15
1.1. Pojęcie innowacji i innowacyjności przedsiębiorstw 16
1.2. Typologie i modele innowacji 31
1.3. Źródła innowacji 49
1.4. Poziom innowacyjności gospodarki polskiej w świetle innowacyjności gospodarki Europy i świata 52
Rozdział 2
Zjawisko innowacyjności produktów ekologicznych 71
2.1. Pojęcie i znaczenie innowacyjnego produktu ekologicznego we współczesnej gospodarce 72
2.2. Oznakowanie produktów ekologicznych 81
2.3. Proces rozwoju i zarządzania innowacyjnym produktem ekologicznym 87
Rozdział 3
Innowacyjność w przetwórstwie ekologicznego produktu żywnościowego 115
3.1. Uwarunkowania formalno-prawne dotyczące surowca i przetwórstwa ekologicznego w świetle prawa żywnościowego 116
3.2. Wybrane normy, standardy i systemy zarządzania jakością żywności jako element prawnego obowiązku ochrony produktu żywnościowego 132
3.3. Rozwój i popularność przetwórstwa żywności ekologicznej 157
3.4. Pojęcie, rodzaje i rozwój innowacyjności w produkcji żywności ekologicznej 165
3.5. Rola rolnictwa i przemysłu rolno-spożywczego w procesie wytwarzania innowacyjnych żywnościowych produktów ekologicznych 177
Rozdział 4
Innowacyjność przetwórni wytwarzających produkty żywnościowe metodami ekologicznymi - wyniki badań empirycznych 201
4.1. Metodyka badań 203
4.2. Charakterystyka badanych przetwórni wytwarzających produkty żywnościowe metodami ekologicznymi 207
4.3. Uwarunkowania wprowadzanych innowacji w przetwórniach wytwarzających produkty żywnościowe metodami ekologicznymi - wyniki badań empirycznych 216
4.4. Weryfikacja statystyczna hipotez 228
4.5. Wprowadzenie produktów ekologicznych w wybranych przedsiębiorstwach - studia przypadków 250
4.6. Wnioski z badań 257
Rozdział 5
Zarządzanie innowacyjnym żywnościowym produktem ekologicznym w ujęciu modelowym 263
5.1. Zarządzanie innowacyjnym ekologicznym produktem żywnościowym - propozycja modelu 264
5.2. Weryfikacja modelu zarządzania innowacyjnym produktem ekologicznym w praktyce gospodarczej 280
5.3. Kierunki doskonalenia zarządzania innowacyjnym produktem ekologicznym w praktyce gospodarczej 286
Podsumowanie i wnioski 295
Kierunki dalszych badań 303
Bibliografia 307
Spis tabel 341
Spis rysunków 345
Załączniki 349
Polub nas na Facebooku