-
Language
-
Customer zone
-
Shopping Cart ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Categories
-
Wymiary kulturowe polskich organizacji a doskonalenie zarządzania jakością
Promotion

The Symbol :
9788375564556
55,00 zł
37,40 zł
0,00 zł
By the end of the promotion left :
4
days
04 hou.
05 minut.
36 seco.
Lowest price in the last 30 days:
35,75 zł
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-7556-455-6 |
EAN | 9788375564556 |
- Description
- Info1
- Reviews and ratings (0)
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na:
- kulturę projakościową (kulturę sukcesu),
- kulturę unikania,
- kulturę konserwatywną (kulturę sztywną),
- kulturę wymuszonych zmian.
Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną. Może służyć jako podstawowy podręcznik w zakresie przedmiotu kultura organizacyjna w zarządzaniu jakością. Może być wykorzystana jako literatura pomocnicza w zakresie nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie jakością, systemy zarządzania jakością, kultura organizacyjna, zarządzanie itp. Zaprezentowane wyniki badań mogą być wykorzystywane przez menedżerów zajmujących się zarządzaniem jakością, dając rekomendacje dotyczące takiego kształtowania kultury organizacyjnej i przywództwa, aby łatwiej można było doskonalić zarządzanie jakością.
Radosław Wolniak pracuje jako adiunkt na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Jest autorem lub współautorem 8 książek i ponad 130 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania oraz towaroznawstwa rozumianego jako nauki o jakości.
- kulturę projakościową (kulturę sukcesu),
- kulturę unikania,
- kulturę konserwatywną (kulturę sztywną),
- kulturę wymuszonych zmian.
Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną. Może służyć jako podstawowy podręcznik w zakresie przedmiotu kultura organizacyjna w zarządzaniu jakością. Może być wykorzystana jako literatura pomocnicza w zakresie nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie jakością, systemy zarządzania jakością, kultura organizacyjna, zarządzanie itp. Zaprezentowane wyniki badań mogą być wykorzystywane przez menedżerów zajmujących się zarządzaniem jakością, dając rekomendacje dotyczące takiego kształtowania kultury organizacyjnej i przywództwa, aby łatwiej można było doskonalić zarządzanie jakością.
Radosław Wolniak pracuje jako adiunkt na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Jest autorem lub współautorem 8 książek i ponad 130 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania oraz towaroznawstwa rozumianego jako nauki o jakości.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Doskonalenie zarządzania jakością w organizacjach 9
1.1. Rola zarządzania jakością we współczesnej organizacji 9
1.2. Kreowanie organizacji ukierunkowanej na klienta 16
1.3. Doskonalenie jakości a efektywność organizacyjna 21
1.4. Normalizacja w zarządzaniu jakością - aspekty ekonomiczne 26
1.5. Modele doskonalenia zarządzania jakością 36
1.6. Ewolucja kompleksowego podejścia do jakości od TQM do TQL 42
Rozdział 2
TQL w procesie skutecznego zarządzania jakością 51
2.1. Istota przywództwa we współczesnej organizacji 51
2.2. Zarządzanie jakością przez przywództwo - Total Quality Leadership 67
2.3. Rola przywództwa w TQL 76
2.4. Kulturowe uwarunkowania przywództwa w zarządzaniu jakością 83
Rozdział 3
Kulturowe aspekty funkcjonowania projakościowej organizacji 89
3.1. Istota i pojęcie kultury organizacyjnej 89
3.2. Najważniejsze typologie wymiarów kulturowych 102
3.3. Wymiary kulturowe kraju a wzrost ekonomiczny 119
3.4. Kultura organizacyjna a zarządzanie jakością 127
Rozdział 4
Doskonalenie zarządzania jakością w świetle badań empirycznych 153
4.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań 153
4.2. Doskonalenie zarządzania jakością w polskich organizacjach 177
4.3. Komponenty projakościowego przywództwa 199
4.4. Determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością 225
Rozdział 5
Kształtowanie projakościowej organizacji w zmieniającym się otoczeniu 255
5.1. Propozycje typologii przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości 256
5.2. Propozycje typologii czynników kulturowych w aspekcie doskonalenia zarządzania jakością 261
5.3. Kształtowanie projakościowej kultury polskich organizacjach - szanse i zagrożenia 271
Zakończenie 283
Wnioski 287
Bibliografia 289
Spis rysunków 313
Spis tabel 317
Załącznik 1
Podstawowe dane makroekonomiczne dotyczące wyników gospodarczych, innowacyjności, jakości i kultury dla 20 największych gospodarek świata oraz krajów należących do Unii Europejskiej 323
Załącznik 2
Wyniki badań właściwych 329
Rozdział 1
Doskonalenie zarządzania jakością w organizacjach 9
1.1. Rola zarządzania jakością we współczesnej organizacji 9
1.2. Kreowanie organizacji ukierunkowanej na klienta 16
1.3. Doskonalenie jakości a efektywność organizacyjna 21
1.4. Normalizacja w zarządzaniu jakością - aspekty ekonomiczne 26
1.5. Modele doskonalenia zarządzania jakością 36
1.6. Ewolucja kompleksowego podejścia do jakości od TQM do TQL 42
Rozdział 2
TQL w procesie skutecznego zarządzania jakością 51
2.1. Istota przywództwa we współczesnej organizacji 51
2.2. Zarządzanie jakością przez przywództwo - Total Quality Leadership 67
2.3. Rola przywództwa w TQL 76
2.4. Kulturowe uwarunkowania przywództwa w zarządzaniu jakością 83
Rozdział 3
Kulturowe aspekty funkcjonowania projakościowej organizacji 89
3.1. Istota i pojęcie kultury organizacyjnej 89
3.2. Najważniejsze typologie wymiarów kulturowych 102
3.3. Wymiary kulturowe kraju a wzrost ekonomiczny 119
3.4. Kultura organizacyjna a zarządzanie jakością 127
Rozdział 4
Doskonalenie zarządzania jakością w świetle badań empirycznych 153
4.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań 153
4.2. Doskonalenie zarządzania jakością w polskich organizacjach 177
4.3. Komponenty projakościowego przywództwa 199
4.4. Determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością 225
Rozdział 5
Kształtowanie projakościowej organizacji w zmieniającym się otoczeniu 255
5.1. Propozycje typologii przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości 256
5.2. Propozycje typologii czynników kulturowych w aspekcie doskonalenia zarządzania jakością 261
5.3. Kształtowanie projakościowej kultury polskich organizacjach - szanse i zagrożenia 271
Zakończenie 283
Wnioski 287
Bibliografia 289
Spis rysunków 313
Spis tabel 317
Załącznik 1
Podstawowe dane makroekonomiczne dotyczące wyników gospodarczych, innowacyjności, jakości i kultury dla 20 największych gospodarek świata oraz krajów należących do Unii Europejskiej 323
Załącznik 2
Wyniki badań właściwych 329
There is currently no comments or ratings for this product.
Polub nas na Facebooku
- Similar products
- Recently viewed products
- Other Customers also purchased
42,00 zł
28,56 zł
28,56 zł
48,00 zł
32,64 zł
32,64 zł
82,00 zł
55,76 zł
55,76 zł
55,00 zł
37,40 zł
37,40 zł
59,00 zł
40,12 zł
40,12 zł
63,00 zł
42,84 zł
42,84 zł
35,00 zł
23,80 zł
23,80 zł
39,00 zł
26,52 zł
26,52 zł
48,00 zł
32,64 zł
32,64 zł