• Wychowanie w praktyce szkolnej. Scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej

Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas.

Podtytuł Scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej
Autor Teresa Zubrzycka-Maciąg redakcja naukowa
Rok wydania 2016
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 250
50.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8085-118-4
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Wstęp
1. Uwarunkowania efektywności oddziaływań wychowawczych nauczyciela
Teresa Zubrzycka-Maciąg
2. Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku szkolnym
Marcin Łagoda
3. „Poznajmy się bliżej" - tworzenie grupy
Diana Czyrka-Wietrzyk, Marlena Stradomska
4. „Jestem sobą - jestem ważny" - samoocena w życiu ucznia
Natalia Homa, Marlena Stradomska
5. „Co jest dla nas ważne" - wprowadzenie w świat wartości
Izabela Łącka, Joanna Kiszka
6. „Inny nie znaczy gorszy" - o tolerancji i wykluczeniu
Joanna Romanek, Magda Zielniak
7. „Nieznane warto poznać" - edukacja międzykulturowa
Małgorzata Ociesa, Hubert Świtalski
8. „Jesteśmy kulturalni" - zasady dobrego wychowania
Agnieszka Antonik, Aida Kosmowska
9. „Czuję, więc jestem" - jak rozumieć i wyrażać emocje
Izabela Mamcarz, Eliza Iwan, Magdalena Alsahvi
10. „Słucham, rozumiem, mówię" - sztuka komunikowania się
Ewelina Kupiec
11. „Porozumienie jest możliwe" - sztuka rozwiązywania konfliktów
Paulina Anastazja Chmura, Sabina Dłuska
12. „Jak być w zgodzie ze sobą" - kształtowanie asertywnej postawy
Beata Noga, Patrycja Pas, Monika Pawłowska
13. „Zmieniam się, bo dojrzewam" - psychologiczne aspekty dojrzewania
Edyta Mikuła, Paulina Mołda
14. „Z internetem za pan brat" - jak mądrze korzystać z sieci
Magda Flisiak, Paulina Gajewska
15. „Każdy może być twórczy" - trening kreatywności i twórczego myślenia
Marcin Łagoda
16. „Koncentruję się i zapamiętuję" - doskonalenie pamięci i uwagi
Katarzyna Trąbka, Aleksandra Rojek
17. „Uczę się efektywnie" - mnemotechniki w nauce szkolnej
Anna Okrutna, Ewa Szewczykowska
Teresa Zubrzycka-Maciąg - dr hab. nauk społecznych w zakresie pedagogiki, Kierownik Zakładu Teorii Wychowania w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PST-TSR) oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP). Od kilku lat związana z nurtem Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, w tym podejściu prowadzi spotkania indywidualne i grupowe. Prowadzi również treningi asertywności, Szkołę dla Rodziców i Wychowawców oraz warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i wychowawców z zakresu rozwoju profesjonalnego (osobistego i zawodowego) oraz procesu wychowania dzieci i młodzieży. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów oraz publikacji naukowych.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku