- Categories
-
Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją
The Symbol :
9788375561739
52.00
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-7556-173-9 |
EAN | 9788375561739 |
Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegane i doceniane przez menedżerów w krajach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmie przewagę na rynku - stając się coraz bardziej znaczącymi wyróznikami w ocenie firmy na rynku.
Ten kierunek doskonalenia zarządzania znajduje jeszcze zbyt słabe odbicie w organizajach polskich, w stosunku do potencjalnych potrzeb, dyktowanych wielkością zjawiska korupcji i brakiem odpowiedzialności społecznej, które w wymiarze politycznym, gospodarczym i społecznym kraju nabierają często kształtu patologii.
W książce przedstawiono pewne praktyczne aspekty rozwiązań, które mogą mieć znaczący wpływ na zmniejszenie w organizacjach prawdopodobieństwa wystąapienia zagrożeń korupcyjnych oraz wzrost odpowiedzialności społecznej. rozwiązania te zostały już z powodzeniem wdrożone w kilkunastu organizacjach polskich. w tym w ministerstwach i szpitalach.
Ten kierunek doskonalenia zarządzania znajduje jeszcze zbyt słabe odbicie w organizajach polskich, w stosunku do potencjalnych potrzeb, dyktowanych wielkością zjawiska korupcji i brakiem odpowiedzialności społecznej, które w wymiarze politycznym, gospodarczym i społecznym kraju nabierają często kształtu patologii.
W książce przedstawiono pewne praktyczne aspekty rozwiązań, które mogą mieć znaczący wpływ na zmniejszenie w organizacjach prawdopodobieństwa wystąapienia zagrożeń korupcyjnych oraz wzrost odpowiedzialności społecznej. rozwiązania te zostały już z powodzeniem wdrożone w kilkunastu organizacjach polskich. w tym w ministerstwach i szpitalach.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Etyka zawodowa
1.1. Uwarunkowania etyki działania organizacji
1.2. Pracownik a etyka organizacji
1.3. Kodeks etyki - aspekty ogólne
1.4. Kodeks etyki zawodowej - przykłady
1.4.1. Etyka działania urzędu (urzędnika)
1.4.2. Kodeks etyczny inżyniera FEANI
1.4.3. Etyka działania biznesu
Rozdział 2
Procesowe zarządzanie organizacją
2.1. Ogólne aspekty procesowego zarządzania organizacją
2.2. Uwagi z praktyki procesowego zarządzania
Rozdział 3
System przeciwdzia!ania zagrożeniom korupcyjnym
3.1. Wprowadzenie
3.2. Uwarunkowania korupcji w kraju
3.3. Podstawowe terminy i wymagania prawne
3.4. Założenia systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym.
3.5. Wymagania szczegółowe systemu
3.6. Rozwinięcie wymagań szczegółowych systemu
3.7. Cel i korzyści z wdrożenia systemu
3.8. Analiza ryzyka wystąpienia zagrożeń korupcyjnych
3.9. Inne rozwiązania w obszarze przeciwdziałania korupcji
Rozdział 4
Wdrażanie systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym
4.1. Uwarunkowania wdrożenia systemu
4.2. Diagnoza stanu organizacji
4.3. Określenie programu wdrażania i polityki antykorupcyjnej
4.4. Opracowanie dokumentacji systemu
4.4.1. Wprowadzenie
4.4.2. Specyfikacja zagrożeń korupcyjnych w procesach
4.4.3. Określenie działań zapobiegawczych
4.4.4. Opracowanie i wdrożenie dokumentacji systemu
4.4.5. Wdrożenie dokumentów systemu oraz doskonalenie systemu
4.4.6. Syntetyczny program wdrożenia systemu
Rozdział 5
Odpowiedzialność społeczna organizacji
5.1. Odpowiedzialność społeczna biznesu
5.2. Norma SA 8000 o odpowiedzialności społecznej
5.3. Szczegółowe wymagania normy SA 8000
5.4. Norma SA 8000 w zintegrowanym systemie zarządzania organizacją
5.5. Wdrożenie systemu według normy SA 8000
5.5.1. Diagnoza stanu organizacji
5.5.2. Polityka
5.5.3. Opracowanie dokumentacji systemu
5.5.4. Wdrożenie dokumentacji oraz doskonalenie systemu
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 1
Etyka zawodowa
1.1. Uwarunkowania etyki działania organizacji
1.2. Pracownik a etyka organizacji
1.3. Kodeks etyki - aspekty ogólne
1.4. Kodeks etyki zawodowej - przykłady
1.4.1. Etyka działania urzędu (urzędnika)
1.4.2. Kodeks etyczny inżyniera FEANI
1.4.3. Etyka działania biznesu
Rozdział 2
Procesowe zarządzanie organizacją
2.1. Ogólne aspekty procesowego zarządzania organizacją
2.2. Uwagi z praktyki procesowego zarządzania
Rozdział 3
System przeciwdzia!ania zagrożeniom korupcyjnym
3.1. Wprowadzenie
3.2. Uwarunkowania korupcji w kraju
3.3. Podstawowe terminy i wymagania prawne
3.4. Założenia systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym.
3.5. Wymagania szczegółowe systemu
3.6. Rozwinięcie wymagań szczegółowych systemu
3.7. Cel i korzyści z wdrożenia systemu
3.8. Analiza ryzyka wystąpienia zagrożeń korupcyjnych
3.9. Inne rozwiązania w obszarze przeciwdziałania korupcji
Rozdział 4
Wdrażanie systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym
4.1. Uwarunkowania wdrożenia systemu
4.2. Diagnoza stanu organizacji
4.3. Określenie programu wdrażania i polityki antykorupcyjnej
4.4. Opracowanie dokumentacji systemu
4.4.1. Wprowadzenie
4.4.2. Specyfikacja zagrożeń korupcyjnych w procesach
4.4.3. Określenie działań zapobiegawczych
4.4.4. Opracowanie i wdrożenie dokumentacji systemu
4.4.5. Wdrożenie dokumentów systemu oraz doskonalenie systemu
4.4.6. Syntetyczny program wdrożenia systemu
Rozdział 5
Odpowiedzialność społeczna organizacji
5.1. Odpowiedzialność społeczna biznesu
5.2. Norma SA 8000 o odpowiedzialności społecznej
5.3. Szczegółowe wymagania normy SA 8000
5.4. Norma SA 8000 w zintegrowanym systemie zarządzania organizacją
5.5. Wdrożenie systemu według normy SA 8000
5.5.1. Diagnoza stanu organizacji
5.5.2. Polityka
5.5.3. Opracowanie dokumentacji systemu
5.5.4. Wdrożenie dokumentacji oraz doskonalenie systemu
Podsumowanie
Bibliografia
Jerzy Kowalczyk - wieloletni doradca i konsultant w dziedzinie zarządzania organizacją. Uczestniczył w ponad 250 wdrożeniach systemów zarządzania, w tym opartych na normach ISO, w organizacjach produkcyjnych i usługowych. Wykładowca w zakresie zarządzania na wielu kursach, seminariach, studiach podyplomowych. Autor książek i ponad 200 artykułów z dziedziny szeroko rozumianej jakości. Współautor systemu odpowiedzialności społecznej i przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym oraz wykładowca i konsultant w zakresie opracowywania i wdrażania tego systemu. Członek organizacji technicznych i ekonomicznych: Naczelna Organizacja Techniczna, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Stowarzyszenie Elektryków Polskich, odznaczony złotymi odznakami honorowymi tych organizacji. Prezes Honorowy Klubu Doskonalenia Zarządzania.
There is currently no comments or ratings for this product.
Polub nas na Facebooku