• Mechanizmy efektywnego zarządzania bocznicami kolejowymi

W publikacji szeroko opisano zakres i metodykę badań mechanizmów efektywnego zarządzania bocznicami kolejowymi, jak również zagadnienia dotyczące wysokiej efektywności w zarządzaniu złożonymi obiektami technicznymi. Uwzględniono zagadnienia zarządzania projektami oraz zarządzanie procesami, problematykę zarządzania inwestycyjnego, a także kwestię modeli biznesu złożonych obiektów technicznych, jakimi są bocznice kolejowe. Zaprezentowane zostały aspekty prawne, których charakterystyka jest niezbędna dla pełnego zrozumienia pracy bocznic kolejowych, kwestie utrzymania oczekiwanego poziomu bezpieczeństwa na bocznicach kolejowych, jak również proces uzyskiwania świadectwa bezpieczeństwa bocznic kolejowych oraz wymaganą do stosowania dokumentację pracy bocznic kolejowych. W książce przedstawiono szereg rozwiązań, które określają zakres praktycznych analiz służących doskonaleniu efektywności pracy bocznic kolejowych oraz zawarto użyteczne dla menedżerów bocznic kolejowych rozwiązania praktyc

Podtytuł Mechanizmy efektywnego zarządzania bocznicami kolejowymi
Autor Adam Jabłoński, Marek Jabłoński
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 220
80.00 57.60
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
50.4
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-270-5
W publikacji szeroko opisano zakres i metodykę badań mechanizmów efektywnego zarządzania bocznicami kolejowymi, jak również zagadnienia dotyczące wysokiej efektywności w zarządzaniu złożonymi obiektami technicznymi. Uwzględniono zagadnienia zarządzania projektami oraz zarządzanie procesami, problematykę zarządzania inwestycyjnego, a także kwestię modeli biznesu złożonych obiektów technicznych, jakimi są bocznice kolejowe. Zaprezentowane zostały aspekty prawne, których charakterystyka jest niezbędna dla pełnego zrozumienia pracy bocznic kolejowych, kwestie utrzymania oczekiwanego poziomu bezpieczeństwa na bocznicach kolejowych, jak również proces uzyskiwania świadectwa bezpieczeństwa bocznic kolejowych oraz wymaganą do stosowania dokumentację pracy bocznic kolejowych.
W książce przedstawiono szereg rozwiązań, które określają zakres praktycznych analiz służących doskonaleniu efektywności pracy bocznic kolejowych oraz zawarto użyteczne dla menedżerów bocznic kolejowych rozwiązania praktyczne i propozycje podejścia do doskonalenia efektywności pracy bocznic kolejowych, a także zaprezentowano autorską metodykę zarządzania projektami poprawy efektywności pracy bocznic kolejowych.


W Polsce, pomimo istotnego znaczenia bocznic w łańcuchach dostaw, poświęcono im niewiele miejsca w publikacjach naukowych. Podjęcie przez Autorów badań nad efektywnym zarządzaniem tymi złożonymi obiektami technicznymi należy uznać jako uzasadnione. Monografia wypełnia w znacznym stopniu istniejącą lukę zarówno w aspekcie rozważań teoretycznych, jak i aplikacyjnych. (...) Zaprezentowana koncepcja może stanowić punkt wyjścia do dalszych rozważań nad metodami i instrumentami doskonalenia efektywności pracy bocznic kolejowych. (...) Autorska koncepcja doskonalenia efektywności bocznic kolejowych na tle uwarunkowań endogenicznych i egzogenicznych stanowi istotny wkład do teorii nauk o zarządzaniu i jakości oraz inżynierii lądowej i transportu. (...)
Z recenzji dr hab. Tadeusza Dyra, prof. nadzw. Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu

Spis skrótów 7
Wstęp 11

Rozdział 1
Zakres i metodyka badań mechanizmów efektywnego zarządzania bocznicami kolejowymi 15
1.1. Ogólny zarys rozważań naukowych 15
1.2. Założenia teoretyczne 16

Rozdział 2
Systemowe zarządzanie obiektami technicznymi na przykładzie bocznic kolejowych 25
2.1. Teoria złożoności a zarządzanie obiektami technicznymi 25
2.2. Wysoka efektywność w zarządzaniu złożonymi obiektami technicznymi 35
2.3. Zarządzanie projektami złożonych obiektów technicznych 43
2.4. Zarządzanie procesami złożonych obiektów technicznych 54
2.5. Zarządzanie technologiczne złożonych obiektów technicznych 63
2.6. Zarządzanie inwestycyjne złożonych obiektów technicznych 65
2.7. Modele biznesu złożonych obiektów technicznych 68

Rozdział 3
Bocznice kolejowe jako złożone obiekty techniczne w obecnych uwarunkowaniach prawnych 77
3.1. Uwarunkowania prawne funkcjonowania bocznic kolejowych 77
3.2. Zarządzanie bezpieczeństwem na bocznicach kolejowych 84
3.3. Infrastruktura prywatna - założenia ogólne 94
3.4. Świadectwo bezpieczeństwa bocznicy kolejowej - uwarunkowania techniczne i administracyjne 108

Rozdział 4
Dokumentacja bocznic kolejowych niezbędna dla ich efektywnego funkcjonowania 111
4.1. Zasady projektowania regulaminu pracy bocznicy kolejowej 111
4.2. Wymagania dla opracowywania planów schematycznych bocznic kolejowych 113

Rozdział 5
Zarządzanie procesami utrzymaniowymi bocznicy kolejowej 119
5.1. Procesy utrzymania bocznic kolejowych - uwarunkowania techniczno-organizacyjne 119
5.2. Zarządzanie składnikami aktywów bocznicy kolejowej w jej cyklu życiu 122

Rozdział 6
Zarządzanie efektywnością bocznic kolejowych z uwzględnieniem realizowanych procesów eksploatacyjnych 127
6.1. Kluczowe obszary rozbudowanej analizy efektywności bocznic kolejowych 129
6.2. Koncepcje projektów techniczno-eksploatacyjnych na bocznicach kolejowych 132
6.3. Organizacja i realizacja procesu budowlanego związanego z modernizacją bocznic kolejowych 166
6.4. Rozwiązania IT w zarządzaniu efektywnością bocznic kolejowych 169
6.5. System pomiaru efektywności bocznic kolejowych 185
6.6. Autorska metodyka zarządzania projektami poprawy efektywności pracy bocznic kolejowych 190
6.7. Rekomendacje strategiczne w zakresie oceny efektywności bocznic kolejowych 196

Zakończenie 199
Bibliografia 203
Spis tabel 211
Spis rysunków 215
Spis zdjęć 217
O Autorach 219

Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński
Wykładowca akademicki, dyrektor Instytutu Naukowego Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie.
Prezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach. Wiceprezes Zarządu Południowego Klastra Kolejowego.
Naukowiec, doradca biznesowy, ekspert, menedżer, analityk biznesu.
Autor wielu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i przemysłu oraz licznych monografii, publikacji, artykułów i koncepcji naukowych wydawanych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Prelegent wielu konferencji i kongresów naukowych i branżowych. Inicjator wielu przedsięwzięć naukowych i biznesowych.
Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami w tym modeli biznesu, zarządzania wartością, zarządzania wynikami, mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu, Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management), ekspert w dziedzinie transportu kolejowego.
Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych modeli biznesu, zarządzaniu procesami, projektami i ryzykiem z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań sektorowych. Członek zespołów eksperckich i badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński od ponad 20 lat z niebywałą skutecznością łączy konceptualizację biznesu z zastosowaniem go w realnej gospodarce. Kierownik lub członek zespołów projektowych dla ponad 1000 projektów eksperckich i doradczych w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Inicjator wielu przedsięwzięć gospodarczych, współautor konkursu Firma Bliska Środowisku, Lider Innowacji w transporcie kolejowym - ERCI Innovation Award, autor wielu innowacyjnych koncepcji i praktycznych rozwiązań dla biznesu i przemysłu. Ekspert w wielu branżowych programach telewizyjnych, radiowych i publikacjach prasowych. Doświadczony szkoleniowiec, kierownik i wykonawca wielu projektów dotyczących budowy nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania oraz zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. Wieloletni audytor Jednostek Certyfikujących Systemy Zarządzania. Współinicjator i współzałożyciel pierwszego w Polsce Klastra Kolejowego - Południowego Klastra Kolejowego z siedzibą w Katowicach. Aktywny Członek Europejskiej Sieci Klastrów - ERCI - European Railway Clusters Initiative, a także członek Jury w europejskim konkursie ERCI Innovation Awards. Wykwalifikowany ekspert do Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej.


Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński
Wykładowca akademicki, dyrektor Instytutu Naukowego Przedsiębiorczości i Innowacji Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie.
Wiceprezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach. Prezes
Zarządu Południowego Klastra Kolejowego. Naukowiec, doradca biznesowy, ekspert, menedżer, analityk biznesu.
Autor wielu innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i przemysłu oraz licznych monografii, publikacji, artykułów i koncepcji naukowych wydawanych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Prelegent wielu konferencji i kongresów naukowych i branżowych. Inicjator wielu przedsięwzięć naukowych i biznesowych.
Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami, w tym modeli biznesu, zarządzania wartością, zarządzania wynikami, mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu, Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management), ekspert w dziedzinie transportu kolejowego.
Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych modeli biznesu, zarządzaniu procesami, projektami i ryzykiem z uwzględnieniem specyficznych uwarunkowań sektorowych. Członek zespołów eksperckich i badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński od ponad 20 lat z niebywałą skutecznością łączy konceptualizację biznesu z zastosowaniem go w realnej gospodarce. Kierownik lub członek zespołów projektowych dla ponad 1000 projektów eksperckich i doradczych w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Inicjator wielu przedsięwzięć gospodarczych, współautor konkursu Firma Bliska Środowisku, Lider Innowacji w transporcie kolejowym - ERCI Innovation Award, autor wielu innowacyjnych koncepcji i praktycznych rozwiązań dla biznesu i przemysłu. Ekspert w wielu branżowych programach telewizyjnych, radiowych i publikacjach prasowych. Doświadczony szkoleniowiec, kierownik i wykonawca wielu projektów dotyczących budowy nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania oraz zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. Wieloletni audytor Jednostek Certyfikujących Systemy Zarządzania. Współinicjator i współzałożyciel pierwszego w Polsce Klastra Kolejowego - Południowego Klastra Kolejowego z siedzibą w Katowicach. Aktywny Członek Europejskiej Sieci Klastrów - ERCI - European Railway Clusters Initiative. Członek Komitetu Technicznego (Technical Committee of the Cooperation of CSM Assessment Bodies - ASBO Cooperation) nadzorowanego przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej z siedzibą w Valenciennes, we Francji. Wykwalifikowany ekspert do Rad Odwoławczych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku