- Kategorie
-
Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne
Symbol:
9788380850866
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniem i ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii „kompetencje" oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
48.00
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-086-6 |
EAN | 9788380850866 |
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniem i ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii „kompetencje" oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Wstęp
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji
Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje"
Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki
Rozdział 3. Typologia kompetencji
Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania
Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej
Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy
Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji
Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne
Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych
Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej
Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich
Zakończenie
Bibliografia
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji
Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje"
Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki
Rozdział 3. Typologia kompetencji
Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania
Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej
Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy
Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji
Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne
Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych
Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej
Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich
Zakończenie
Bibliografia
Urszula Jeruszka - profesor w Katedrze Pedagogiki Pracy i Andragogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz w Pionie badawczym zatrudnienia i Rynku Pracy Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. Pedagog, specjalność naukowa: pedagogika pracy, zarządzanie kapitałem ludzkim. Autorka licznych publikacji naukowych oraz opracowań metodycznych dla edukatorów związanych z edukacją zawodową jako procesem (i potrzebą) ustawicznej nauki w miejscu pracy i rozwoju (w obecnej i nowej dziedzinie zawodowej).
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Polub nas na Facebooku