• Innowacje na rynku detalicznych usług finansowych. Perspektywa globalna i krajowa

Książka jest kompleksowym opracowaniem poświęconym problematyce innowacyjności sektora usług finansowych. Autorzy przybliżają w niej zarówno globalne i krajowe uwarunkowania innowacyjności instytucji finansowych, jak również charakteryzują rodzaje innowacji finansowych, a także efekty i przeszkody pojawiające się przy ich wdrażaniu. Zamysłem towarzyszącym powstawaniu niniejszego opracowania było podjęcie próby analizy i oceny poziomu innowacyjności instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016 - okresie intensywnych i ważnych zmian zachodzących zarówno w polskiej gospodarce, jak i na rynkach światowych. Zmiany te przyczyniły się do poszukiwania przez podmioty sektora finansowego nowych, skutecznych rozwiązań w zakresie oferty produktowej, ale również w obszarze procesów, przyjętych praktyk działania, organizacji pracy, modeli współpracy z otoczeniem oraz w zakresie metod i narzędzi marketingowych. W publikacji przedstawiono: • zagadnienia opisujące innowacyjność sektora usług fin

Podtytuł Innowacje na rynku detalicznych usług finansowych. Perspektywa globalna i krajowa
Autor Dorota Bednarska-Olejniczak, Anna Mazurkiewicz-Pizło, Mateusz Mierzejewski
Rok wydania 2019
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 186
58.00 37.12
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-288-0
Książka jest kompleksowym opracowaniem poświęconym problematyce innowacyjności sektora usług finansowych. Autorzy przybliżają w niej zarówno globalne i krajowe uwarunkowania innowacyjności instytucji finansowych, jak również charakteryzują rodzaje innowacji finansowych, a także efekty i przeszkody pojawiające się przy ich wdrażaniu. Zamysłem towarzyszącym powstawaniu niniejszego opracowania było podjęcie próby analizy i oceny poziomu innowacyjności instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016 - okresie intensywnych i ważnych zmian zachodzących zarówno w polskiej gospodarce, jak i na rynkach światowych. Zmiany te przyczyniły się do poszukiwania przez podmioty sektora finansowego nowych, skutecznych rozwiązań w zakresie oferty produktowej, ale również w obszarze procesów, przyjętych praktyk działania, organizacji pracy, modeli współpracy z otoczeniem oraz w zakresie metod i narzędzi marketingowych.

W publikacji przedstawiono:
• zagadnienia opisujące innowacyjność sektora usług finansowych w wymiarze globalnym, uwzględniając zarówno wpływ kryzysu finansowego z lat 2007-2009, jak też styl życia konsumentów oraz szybki rozwój nowoczesnych technologii jako szczególnie istotne czynniki wpływające na tworzenie i wdrażanie innowacji finansowych,
• analizę zmian zachodzących w sektorze usług finansowych Polsce w latach 2004-2017,
• szczegółową analizę i próbę oceny poziomu innowacyjności instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016,
• charakterystykę sektora FinTech w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem szans i barier jego rozwoju,
• omówienie innowacji wdrażanych przez instytucje finansowe w obszarze działań marketingowych, m.in. w zakresie badań marketingowych, usług i produktów finansowych oraz nowoczesnej komunikacji marketingowej,
• przykłady wdrożeń innowacji w sektorze finansowym w Polsce.

Wstęp 7

Rozdział 1
Innowacje w bankowości detalicznej na świecie 13
1.1. Wprowadzenie - o coraz szybszym procesie innowacji na świecie 13
1.2. Wizerunek sektora finansowego a kryzys pierwszej dekady XXI wieku 18
1.3. Styl życia konsumentów jako determinanta innowacyjności banków 20
1.4. Wykorzystanie Internetu oraz portali społecznościowych we współczesnej bankowości 27
1.5. Działanie w chmurze 37
1.6. Placówki banku - czy nadal konieczne? 43

Rozdział 2
Innowacyjność sektora finansowego w Polsce 51
2.1. Charakterystyka sektora finansowego w Polsce 51
2.2. Innowacyjność instytucji finansowych w Polsce w latach 2004-2016 60
2.3. Sektor FinTech w Polsce - szanse i bariery rozwoju 106
2.4. Przykłady wdrożeń innowacji w sektorze finansowym w Polsce 116

Rozdział 3
Innowacje marketingowe w działalności instytucji finansowych - wybrane zagadnienia 129
3.1. Marketing w działaniach instytucji finansowej 130
3.2. Innowacyjne badania marketingowe 142
3.3. Innowacje w zakresie usług i produktów finansowych 154
3.4 Nowoczesna komunikacja instytucji finansowych z rynkiem 158

Zakończenie 167
Bibliografia 173

Spis tabel 183
Spis wykresów 185
Spis ilustracji 186

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku