- Categories
-
Film w edukacji i profilaktyce. Na tropach psychologii w filmie. Część 1
Promotion
The Symbol :
9788380855656
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem.
59.00
41.30
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
41.3
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8085-565-6 |
EAN | 9788380855656 |
Pierwszy tom poświęcony jest wykorzystaniu filmu w edukacji i profilaktyce, ukazuje również kontekst filmowej fikcji i rzeczywistości istotny dla odbioru różnych działań z filmem.
Od redakcji
Wstęp
Część I. MIĘDZY FIKCJĄ I RZECZYWISTOŚCIĄ
„Prawda czasu - prawda ekranu" czy Baudrillardowskie simulacra
Katarzyna Krasoń, Jakub Krasoń
Filmowy obraz walki z przestępczością. Na przykładzie filmów forensic science crime drama
Olivia Rybak
(Super)złoczyńcy. Przemiany antagonistów w animacjach
Kamila Rogowicz
Robot jako wzór człowieczeństwa? Na przykładzie filmów z gatunku science fiction
Markus Lipowicz
Część II. FILM W DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH
Filmy w sieci i ich psychologiczny potencjał edukacyjny
Mariusz Makowski
Film w edukacji seksualnej. Na przykładzie polskich i skandynawskich produkcji
Aleksandra Żyłkowska, Żaneta Rachwaniec-Szczecińska
Dyskurs w filmie, film w dyskursie. Na przykładzie filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego
Leszek Będkowski
Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych
Joanna Golonka-Legut
Zastosowanie filmowych adaptacji dzieł Szekspira w prowadzeniu zajęć z młodzieżą. Na przykładzie działań edukacyjnych Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego
Anna Ratkiewicz-Syrek
Jak muzyka wpływa na odbiór obrazu filmowego. Na przykładzie zajęć z psychologii muzyki
Maria Chełkowska-Zacharewicz
Jak i gdzie szukać inspiracji filmowych do zajęć edukacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Na przykładzie polskich festiwali filmowych
Bolesław Drochomirecki
Materialne i społeczne konteksty edukacji medialnej na przykładzie NCKF w Łodzi
Artur Petz, Emil Sowiński
Część III. FILM W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH
Film w działaniach profilaktycznych
Agnieszka Skorupa, Michał Brol
Działania profilaktyczne z zastosowaniem krótkometrażowego filmu animowanego
Joanna Stępniewska
Psychologiczna praca z filmem jako narzędzie w profilaktyce przemocy
psychicznej
Anna Pyszkowska
Film jako migotliwe medium. Profilaktyka dyskryminacji osób głuchych i słabosłyszących
Ewelina Waląg
Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnioski z badań własnych
Alicja Mironiuk-Netreba
Filmowe obrazy schizofrenii. Działania profilaktyczne na przykładzie filmu Głosy
Anna Pindych, Eryka Probierz
Seriale i filmy kryminalne w profilaktyce przestępczości
Joanna Stojer-Polańska
O autorach
Wstęp
Część I. MIĘDZY FIKCJĄ I RZECZYWISTOŚCIĄ
„Prawda czasu - prawda ekranu" czy Baudrillardowskie simulacra
Katarzyna Krasoń, Jakub Krasoń
Filmowy obraz walki z przestępczością. Na przykładzie filmów forensic science crime drama
Olivia Rybak
(Super)złoczyńcy. Przemiany antagonistów w animacjach
Kamila Rogowicz
Robot jako wzór człowieczeństwa? Na przykładzie filmów z gatunku science fiction
Markus Lipowicz
Część II. FILM W DZIAŁANIACH EDUKACYJNYCH
Filmy w sieci i ich psychologiczny potencjał edukacyjny
Mariusz Makowski
Film w edukacji seksualnej. Na przykładzie polskich i skandynawskich produkcji
Aleksandra Żyłkowska, Żaneta Rachwaniec-Szczecińska
Dyskurs w filmie, film w dyskursie. Na przykładzie filmowych adaptacji kryminałów Zygmunta Miłoszewskiego
Leszek Będkowski
Jak pracować z filmem biograficznym. Na przykładzie edukacji osób dorosłych
Joanna Golonka-Legut
Zastosowanie filmowych adaptacji dzieł Szekspira w prowadzeniu zajęć z młodzieżą. Na przykładzie działań edukacyjnych Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego
Anna Ratkiewicz-Syrek
Jak muzyka wpływa na odbiór obrazu filmowego. Na przykładzie zajęć z psychologii muzyki
Maria Chełkowska-Zacharewicz
Jak i gdzie szukać inspiracji filmowych do zajęć edukacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Na przykładzie polskich festiwali filmowych
Bolesław Drochomirecki
Materialne i społeczne konteksty edukacji medialnej na przykładzie NCKF w Łodzi
Artur Petz, Emil Sowiński
Część III. FILM W DZIAŁANIACH PROFILAKTYCZNYCH
Film w działaniach profilaktycznych
Agnieszka Skorupa, Michał Brol
Działania profilaktyczne z zastosowaniem krótkometrażowego filmu animowanego
Joanna Stępniewska
Psychologiczna praca z filmem jako narzędzie w profilaktyce przemocy
psychicznej
Anna Pyszkowska
Film jako migotliwe medium. Profilaktyka dyskryminacji osób głuchych i słabosłyszących
Ewelina Waląg
Filmowe obrazy osób z niepełnosprawnością ruchową. Wnioski z badań własnych
Alicja Mironiuk-Netreba
Filmowe obrazy schizofrenii. Działania profilaktyczne na przykładzie filmu Głosy
Anna Pindych, Eryka Probierz
Seriale i filmy kryminalne w profilaktyce przestępczości
Joanna Stojer-Polańska
O autorach
Agnieszka Skorupa - psycholog, adiunkt w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Naukowo zajmuje się szeroko rozumianymi różnicami indywidualnymi, a szczególnie zachowaniem człowieka w sytuacjach skrajnych i ekstremalnych. Zainteresowana popularyzacją nauki oraz dydaktyką psychologii poprzez film. Pracę naukową łączy z działalnością praktyczną, prowadzi warsztaty dla szerokiego grona odbiorców. Współredaktorka podręcznika Psychologiczna praca z filmem oraz książki Człowiek wobec gór. Przewodnicząca Komitetu Naukowego konferencji z cyklu Filmowe Psycho-Tropy.
There is currently no comments or ratings for this product.
Polub nas na Facebooku