-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Czynniki kulturowe w procesie zarządzania zmianą organizacyjną w służbie cywilnej

W monografii podjęto problematykę kulturowych uwarunkowań zarządzania zmianą organizacyjną w polskiej służbie cywilnej. Poprzez scharakteryzowanie istoty i zakresu zmian organizacyjnych oraz przedstawienie podejścia badawczego w odniesieniu do przebiegu i uwarunkowań procesu zarządzania zmianą rozpoznano znaczenie kontekstu kulturowego jako determinującego postawy wobec zmian. Pokazano także złożoność kulturowego kontekstu zmian organizacyjnych, który w przyjętym ujęciu tworzą kultura narodowa, zawodowa i organizacyjna. Przeanalizowano proces zarządzania zmianą w polskiej służbie cywilnej na przykładzie implementacji założeń koncepcji New Public Management, mającej wpływ na: • zwiększenie efektywności działania, • racjonalizację wykorzystania środków publicznych, • wprowadzenie menedżerskich metod kierowania, • promowanie zachowań etycznych, • usprawnianie obsługi klienta urzędu. W książce omówiono również metodykę badań własnych i zaprezentowano ich wyniki, które posłużyły: • charakterystyce i ewaluacji skuteczności implementacji koncepcji New Public Management w służbie cywilnej, • identyfikacji cech służby cywilnej ze względu na wybrane czynniki kulturowe, • ustaleniu wpływu wybranych czynników kulturowych na skuteczność zarządzania wspomnianą zmianą. Na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych i empirycznych sformułowano rekomendacje dla praktyki zarządzania oraz wskazano kierunki dalszych badań w tym obszarze.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-491-4 |
EAN | 9788381024914 |
- Opis
- Spis treści
- Recenzje
- Opinie i oceny (0)
• zwiększenie efektywności działania,
• racjonalizację wykorzystania środków publicznych,
• wprowadzenie menedżerskich metod kierowania,
• promowanie zachowań etycznych,
• usprawnianie obsługi klienta urzędu.
W książce omówiono również metodykę badań własnych i zaprezentowano ich wyniki, które posłużyły:
• charakterystyce i ewaluacji skuteczności implementacji koncepcji New Public Management w służbie cywilnej,
• identyfikacji cech służby cywilnej ze względu na wybrane czynniki kulturowe,
• ustaleniu wpływu wybranych czynników kulturowych na skuteczność zarządzania wspomnianą zmianą.
Na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych i empirycznych sformułowano rekomendacje dla praktyki zarządzania oraz wskazano kierunki dalszych badań w tym obszarze.
Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Podstawy teoretyczne zarządzania zmianą organizacyjną 13
1.1. Istota i znaczenie zarządzania zmianą organizacyjną we współczesnych organizacjach 13
1.2. Proces zarządzania zmianą w świetle wybranych ujęć 22
1.2.1. Podejście klasyczne 22
1.2.2. Perspektywa rozwoju organizacji i uczenia się 30
1.3. Skuteczność zarządzania zmianą organizacyjną i jej uwarunkowania 34
Rozdział 2
Kulturowe uwarunkowania zarządzania zmianą organizacyjną 55
2.1. Istota i zakres kulturowego kontekstu zmian organizacyjnych 55
2.2. Kultura narodowa jako kontekst zmian w organizacjach 64
2.2.1. Znaczenie kultury narodowej w funkcjonowaniu organizacji 64
2.2.2. Analiza wymiarów kultury narodowej z punktu widzenia zarządzania zmianą 68
2.3. Rola kultury zawodowej w procesie zarządzania zmianą organizacyjną 76
2.3.1. Istota kultury zawodowej 76
2.3.2. Znaczenie kultury zawodowej z punktu widzenia zarządzania zmianą 80
2.4. Znaczenie kultury organizacyjnej w zarządzaniu zmianą 84
2.4.1. Koncepcje kultury organizacyjnej 84
2.4.2. Analiza zależności łączących kulturę organizacyjną i zarządzanie zmianą 90
Rozdział 3
Koncepcja New Public Management jako przykład zmiany organizacyjnej w polskiej służbie cywilnej 101
3.1. Założenia koncepcji New Public Management 101
3.1.1. Przesłanki rozwoju koncepcji NPM 101
3.1.2. Istota i zakres NPM 104
3.2. Charakterystyka polskiej służby cywilnej 110
3.2.1. Pojęcie i geneza służby cywilnej 110
3.2.2. Cechy służby cywilnej jako kontekst kulturowy zmian organizacyjnych 113
3.3. Przesłanki i zakres implementacji koncepcji New Public Management w polskiej służbie cywilnej 130
Rozdział 4
Czynniki kulturowe jako determinanta skuteczności procesu zarządzania zmianą organizacyjną w służbie cywilnej w świetle badań własnych 143
4.1. Metodyka badań empirycznych 143
4.2. Skuteczność zarządzania zmianą organizacyjną w służbie cywilnej 148
4.3. Cechy służby cywilnej ze względu na wybrane czynniki kulturowe 154
4.4. Wpływ czynników kulturowych na skuteczność zarządzania zmianą w służbie cywilnej 163
4.5. Wnioski z przeprowadzonych badań 169
Zakończenie 177
Bibliografia 181
Spis tabel 199
Spis rysunków 201
Załączniki 203
Recenzja: Prof. dr hab. Marta Juchnowicz, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
39,00 zł
44,85 zł
64,35 zł
44,20 zł
36,40 zł
39,00 zł
39,00 zł
44,85 zł
64,35 zł
44,20 zł
36,40 zł
39,00 zł
39,00 zł
44,85 zł
64,35 zł
44,20 zł
36,40 zł
39,00 zł