• Zabawy i gry ruchowe aktywizujące mięśnie tułowia. Scenariusze zajęć dla nauczycieli wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyj

Jest to książka jakiej obecnie brakuje na rynku, prezentuje bowiem sposób korygowania wad postawy ciała u kilkulatków. Wszelkie zajęcia usprawniania ruchowego dla paroletnich dzieci należy wszakże prowadzić w oparciu o gry i zabawy. Tymczasem dostępne publikacje zawierają jedynie ćwiczenia ścisłe. Owszem, czasem nadaje się im nazwy, aby upodobnić je do zabaw, ale nie wyposaża się ich w fabuły.

Podtytuł Scenariusze zajęć dla nauczycieli wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej
Autor Piotr Winczewski
Rok wydania 2016
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 198
46.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8085-135-1
Jest to książka jakiej obecnie brakuje na rynku, prezentuje bowiem sposób korygowania wad postawy ciała u kilkulatków. Wszelkie zajęcia usprawniania ruchowego dla paroletnich dzieci należy wszakże prowadzić w oparciu o gry i zabawy. Tymczasem dostępne publikacje zawierają jedynie ćwiczenia ścisłe. Owszem, czasem nadaje się im nazwy, aby upodobnić je do zabaw, ale nie wyposaża się ich w fabuły. Autor jednak nie skonstruował nowej metody prowadzenia zajęć. Wręcz przeciwnie - zastosował się jedynie do kanonów metodyki określających to, jak należy prowadzić zajęcia ruchowe dla kilkulatków. Dlatego właśnie każde z ćwiczeń wyposażył w fabułę. Wyeksponował w niej narrację wprowadzającą dziecko do realizowania zadania ruchowego i pogadankę końcową stanowiącą jego zwieńczenie.
Książkę przygotowano z myślą o studentach fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne adresowane do dzieci. Może być ona także przydatna praktykom wykonującym już ten zawód, którzy znajdą w nim przypomnienie i odzwierciedlenie uznanych zasad usprawniania ruchowego kilkulatków. Zaprezentowane w książce pomysły mogą także wykorzystać rodzice w trakcie domowych ćwiczeń z własnymi dziećmi.

Wprowadzenie
1. Wybrane uwarunkowania diagnozowania postawy ciała
2. Komponenty procesu korekcyjnego
2.1. Fabularyzowanie ćwiczeń korygujących postawę ciała kilkulatka
2.2. Uplastycznianie nawyków ruchowych dziecka w cyklu zajęć
2.3. Kształtowanie sprawności fizycznej wychowanka
2.4. Oddziaływania wychowawcze
3. Część praktyczna - scenariusze zajęć
3.1. Czy naprawdę dobrze znacie psy?
3.2. Wyprawa do ptasiej krainy
3.3. Na wakacjach nad wodą
3.4. Podpatrujemy owady
3.5. Prace domowe
3.6. W sadzie
3.7. W świecie muzyki
3.8. Powietrze w roli głównej
3.9. Świat techniki
3.10. Przysłowia
Podsumowanie
Bibliografia

Piotr Winczewski - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego), absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Adiunkt w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim. Wykłada m.in.: pedagogikę zabawy, metodykę wychowania fizycznego oraz zagadnienia korygowania i kompensowania wad postawy ciała. Przez wiele lat pracował w przedszkolu, szkole podstawowej i szkole ponadgimnazjalnej, w której prowadził m.in zajęcia korekcyjne i lekcje wychowania fizycznego. Doświadczenia te ugruntował w trakcie kilkunastu lat zatrudnienia w zakładach opieki zdrowotnej. Autor kilku książek o tematyce usprawniania ruchowego, powieści dla dzieci oraz ponad stu artykułów naukowych i metodycznych. Laureat konkursów literackich. Wieloletni wyczynowy sportowiec, dwukrotny finalista mistrzostw świata, trener pięciokrotnej finalistki mistrzostw świata w sporcie osób niepełnosprawnych.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku