• Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego (wyd. II)

W książce poświęconej złożonej problematyce zarządzania przedsiębiorstwem w czasach światowego kryzysu gospodarczego, Autor podejmuje próbę zdefiniowania źródeł kryzysu gospodarczego oraz jego wpływu na kondycję różnych firm, uczestników procesów rynkowych. Sugeruje, że odpowiednia kompozycja instrumentów marketingowych i czas jej użycia pozwalają na osłabienie wpływu kryzysu na kondycję przedsiębiorstwa. Jednocześnie, wykorzystując logikę J.A. Schumpetera włącza w skład instrumentów marketingowych personel, czas, innowację oraz wiedzę i informację. W rezultacie przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych Autor rekomenduje model przedsiębiorstwa jako systemu otwartego, funkcjonującego na rynkach nasyconych, w warunkach silnych napięć zewnętrznych oraz algorytm wykorzystania instrumentów marketingowych, uwzględniający zagrożenia kryzysem i skróconą perspektywę czasową.

Podtytuł Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego (wyd. II)
Autor Michał Bacior
Rok wydania 2015
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 166
52,00 zł 36,92 zł
By the end of the promotion left :
3
days
22 hou.
58 minut.
53 seco.
Lowest price in the last 30 days:
33,80 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-751-9

W książce poświęconej złożonej problematyce zarządzania przedsiębiorstwem w czasach światowego kryzysu gospodarczego, Autor podejmuje próbę zdefiniowania źródeł kryzysu gospodarczego oraz jego wpływu na kondycję różnych firm, uczestników procesów rynkowych. Sugeruje, że odpowiednia kompozycja instrumentów marketingowych i czas jej użycia pozwalają na osłabienie wpływu kryzysu na kondycję przedsiębiorstwa. Jednocześnie, wykorzystując logikę J.A. Schumpetera włącza w skład instrumentów marketingowych personel, czas, innowację oraz wiedzę i informację. W rezultacie przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych Autor rekomenduje model przedsiębiorstwa jako systemu otwartego, funkcjonującego na rynkach nasyconych, w warunkach silnych napięć zewnętrznych oraz algorytm wykorzystania instrumentów marketingowych, uwzględniający zagrożenia kryzysem i skróconą perspektywę czasową.

Wprowadzenie 7

Część I
Uwarunkowania środowiskowe zarządzania przedsiębiorstwem

Rozdział 1
Podstawowe problemy teoretyczne konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstw 13
1.1. Rozwój koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem 13
1.2. Konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw 16

Rozdział 2
Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw w drugiej dekadzie XXI wieku 21
2.1. Zarządzanie w dynamicznym środowisku 21
2.2. Globalizacja jako czynnik determinujący zachowania przedsiębiorstw 22
2.3. Światowy kryzys gospodarczy a sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwie 24

Część II
Instrumenty marketingowe jako narzędzia kształtowania relacji z uczestnikami procesów rynkowych

Rozdział 3
Klasyczne instrumentarium marketingu 31
3.1. Kompozycja instrumentów marketingowych 31
3.2. Produkt jako wartość dla klienta 34
3.3. Cena i sposoby jej kształtowania w różnych warunkach 43
3.4. Dystrybucja i logistyka 57
3.5. Instrumenty promocji 71
3.6. Personel jako instrument marketingowy 84
3.7. Opakowanie jako narzędzie realizacji strategii marketingowej 90

Rozdział 4
Ewolucja koncepcji marketingowej 95
4.1. Konsekwencje różnych podejść do definiowania marketingu 95
4.2. Innowacja i marketing - wzajemne relacje 103
4.3. Innowacja a możliwości realizacji efektywnej strategii marketingowej 105
4.4. Informacja i wiedza jako podstawowe zasoby przedsiębiorstwa 113
4.5. Czas jako instrument marketingowy 117

Część III
Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego w świetle badań empirycznych

Rozdział 5
Cele, metodyka i organizacja badań empirycznych 125

Rozdział 6
Czynniki generujące okazje dla rozwoju przedsiębiorstwa 127

Rozdział 7
Postrzeganie roli poszczególnych czynników w zwalczaniu zagrożenia sytuacją kryzysową 133

Rozdział 8.
Kolejność wykorzystywania instrumentów marketingowych w sytuacjach kryzysowych 135

Rozdział 9
Wnioski z badań i rekomendacje 137

Zakończenie 141
Literatura 143
Streszczenie 155
Spis rysunków 159
Spis tabel 160
Załączniki 161

Dr Michał Bacior - doktor nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie bankowości i analizy finansowej. Dyrektor w International Lime Corporation Ltd. odpowiedzialny za nadzór właścicielski oraz przepływy finansowe w grupie kapitałowej. Dodatkowo pełni funkcję Eksperta Finansowego w Engel Management Service Ltd. Do 2007 roku partner w Eurofinance Consulting sp. z o.o., odpowiedzialny m.in. za program restrukturyzacji polskiego hutnictwa. Uczestnik wielu projektów międzynarodowych oraz projektów unijnych w Polsce, na Słowacji i Cyprze. Nadzorujący wdrożenie patentów międzynarodowych w Polsce, na Ukrainie, w Rosji oraz na Słowacji.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.