-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Współpraca z otoczeniem w misjach i strategiach szkół wyższych

Z uwagi na zmiany w otoczeniu szkół wyższych, jak również cele i zakresy polityki publicznej w tym obszarze, zagadnienie zarządzania w szkolnictwie wyższym jest przedmiotem ożywionych dyskusji w środowisku naukowym. W monografii autorka podjęła próbę określenia znaczenia aktywności szkół wyższych z zakresu trzeciej misji w misjach i strategiach ich rozwoju oraz czynników wpływających na te aktywności. Celem poznawczym pracy była identyfikacja typów interesariuszy zewnętrznych, przyczyn nawiązywania z nimi relacji, ocena ich oddziaływania na szkoły wyższe, a w konsekwencji opracowanie modelu interesariuszy w otoczeniu szkół wyższych, co stanowi poznawczo-aplikacyjny walor książki. Na łamach książki Czytelnik znajdzie rozważania na temat: • funkcji i misji szkół wyższych we współczesnym społeczeństwie, • uwarunkowań współpracy szkół wyższych z otoczeniem, • interesariuszy zewnętrznych szkół wyższych, • form organizacyjno-prawnych współpracy szkół wyższych z otoczeniem, • trzeciej misji
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-040-4 |
EAN | 9788381020404 |
- Opis
- Spis treści
- Opinie i oceny (0)
Z uwagi na zmiany w otoczeniu szkół wyższych, jak również cele i zakresy polityki publicznej w tym obszarze, zagadnienie zarządzania w szkolnictwie wyższym jest przedmiotem ożywionych dyskusji w środowisku naukowym. W monografii autorka podjęła próbę określenia znaczenia aktywności szkół wyższych z zakresu trzeciej misji w misjach i strategiach ich rozwoju oraz czynników wpływających na te aktywności. Celem poznawczym pracy była identyfikacja typów interesariuszy zewnętrznych, przyczyn nawiązywania z nimi relacji, ocena ich oddziaływania na szkoły wyższe, a w konsekwencji opracowanie modelu interesariuszy w otoczeniu szkół wyższych, co stanowi poznawczo-aplikacyjny walor książki.
Na łamach książki Czytelnik znajdzie rozważania na temat:
• funkcji i misji szkół wyższych we współczesnym społeczeństwie,
• uwarunkowań współpracy szkół wyższych z otoczeniem,
• interesariuszy zewnętrznych szkół wyższych,
• form organizacyjno-prawnych współpracy szkół wyższych z otoczeniem,
• trzeciej misji szkół wyższych jako nowego trendu ich rozwoju.
Monografia skierowana jest do badaczy i praktyków zajmujących się problematyką zarządzania w szkolnictwie wyższym. Może być również użyteczna dla pracowników administracji publicznej, studentów kierunków ekonomicznych oraz Czytelników zainteresowanych przemianami w szkolnictwie wyższym w Polsce.
W książce mamy do czynienia z przeplataniem się aspektów teoretycznych, na podstawie właściwie dobranej literatury przedmiotu, z wynikami badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę. Podjęty temat należy uznać za ważny zarówno dla rozwoju nauk o zarządzaniu, jak i praktyków.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Lisieckiego
Książka podejmuje próbę opisu uwarunkowań i przebiegu zarządzania relacjami szkół wyższych z otoczeniem, współpracy z interesariuszami zewnętrznymi, jej miejsca w misjach i strategiach szkół wyższych. Jest to ważny i bardzo aktualny obszar nauki i praktyki zarządzania (...). Współwystępowanie wielu skomplikowanych uwarunkowań powoduje, że kształtowanie i przebieg szeroko rozumianych relacji organizacji z otoczeniem jest słabo jeszcze rozpoznany. Stąd wybór obszaru rozważań uważam za trafny i pożyteczny, wypełniający w jakiejś mierze istniejącą lukę poznawczą, empiryczną i metodologiczną.
Z recenzji dr. hab. prof. UŁ Edwarda Stawasza
Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Funkcje i misje szkół wyższych we współczesnym społeczeństwie 17
1.1. Role szkół wyższych w rozwoju społeczno-ekonomicznym kraju i regionu 17
1.2. Modele organizacyjne i zarządcze szkół wyższych 37
1.3. Przeobrażenia w systemie szkolnictwa wyższego i na rynku usług edukacji wyższej w Polsce po 1989 roku 58
1.4. Dylematy i wyzwania zarządcze w polskim szkolnictwie wyższym 77
Rozdział 2
Uwarunkowania współpracy szkół wyższych z otoczeniem 107
2.1. Obszary i uwarunkowania autonomii szkół wyższych 107
2.2. Kontekst prawny i rynkowy współpracy 117
2.3. Relacje szkół wyższych z otoczeniem w kontekście ich społecznej odpowiedzialności 131
2.4. Bariery współpracy szkół wyższych z otoczeniem 140
Rozdział 3
Interesariusze zewnętrzni szkół wyższych 147
3.1. Wykorzystanie teorii interesariuszy w analizie relacji szkół wyższych z otoczeniem 147
3.2. Kategorie interesariuszy zewnętrznych szkół wyższych 160
3.3. Podstawy nawiązywania relacji szkół wyższych z interesariuszami zewnętrznymi 186
3.4. Ocena oddziaływania interesariuszy zewnętrznych na szkoły wyższe 192
Rozdział 4
Formy organizacyjno-prawne współpracy szkół wyższych z otoczeniem społeczno-gospodarczym 201
4.1. Obszary współpracy szkół wyższych z otoczeniem 201
4.2. Akademickie centra transferu technologii 206
4.3. Akademickie inkubatory przedsiębiorczości 221
4.4. Udział interesariuszy zewnętrznych w konwentach szkół wyższych 232
Rozdział 5
Trzecia misja szkół wyższych jako nowy trend ich rozwoju 243
5.1. Pojęcie trzeciej misji szkoły wyższej 243
5.2. Znaczenie trzeciej misji w misjach i strategiach szkół wyższych 248
5.3. Modele i wskaźniki pomiaru aktywności szkół wyższych w obszarze trzeciej misji 253
Podsumowanie 267
Bibliografia 275
Spis rysunków 301
Spis tabel 303
Aneks statystyczny 307
Część 1. Badanie misji i strategii szkół wyższych przy wykorzystaniu analizy treści 307
Część 2. Badanie ankietowe skierowane do rektorów szkół wyższych 309
Część 3. Pozostałe tabele i rysunki 311
Załącznik 319
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
36,00 zł
45,00 zł
51,75 zł
56,25 zł
51,00 zł
74,25 zł
36,00 zł
45,00 zł
51,75 zł
56,25 zł
51,00 zł
74,25 zł
36,00 zł
45,00 zł
51,75 zł
56,25 zł
51,00 zł
74,25 zł
66,75 zł