• Trening pamięci i koncentracji dla seniorów. Przykłady zajęć dla prowadzących warsztaty

Książka ma na celu propagowanie wiedzy na temat usprawniania i utrzymania w dobrej kondycji naszego układu nerwowego, opóźniania procesu starzenia się mózgowia, usprawniania pamięci oraz profilaktyki chorób neurodegeneracyjnych. Obecnie wiemy, jak dbać o serce, ale nie dbamy o nasz mózg. Dziś już wiemy, że mózg jest strukturą, która zmienia się przez całe życie pod wpływem doświadczeń. Poradnik skierowany do seniorów 60+ obalając mit o „zapominalskim staruszku".

Podtytuł Trening pamięci i koncentracji dla seniorów. Przykłady zajęć dla prowadzących warsztaty
Autor Agnieszka Sokół-Stanisławska
Rok wydania 2018
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 168
45.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8085-530-4
Książka ma na celu propagowanie wiedzy na temat usprawniania i utrzymania w dobrej kondycji naszego układu nerwowego, opóźniania procesu starzenia się mózgowia, usprawniania pamięci oraz profilaktyki chorób neurodegeneracyjnych. Obecnie wiemy, jak dbać o serce, ale nie dbamy o nasz mózg. Dziś już wiemy, że mózg jest strukturą, która zmienia się przez całe życie pod wpływem doświadczeń.
Poradnik skierowany do seniorów 60+ obalając mit o „zapominalskim staruszku".
Wstęp
CZĘŚĆ I. ZDROWE STARZENIE SIĘ MÓZGOWIA
Rozdział 1. Rozwój badań nad mózgiem
Rozdział 2. Neuroanatomia
Rozdział 3. Neurobiologiczny poziom starzenia się organizmu
Rozdział 4. Koncepcje poznawczego starzenia się
Rozdział 5. Pamięć w późnym wieku
Rozdział 6. Inteligencja w późnym wieku
CZĘŚĆ II. JAKIE DZIAŁANIA I ZACHOWANIA KORZYSTNIE WPŁYWAJĄ NA MÓZG?
Rozdział 1. Aktywność umysłowa
1.1. Rozciąganie pamięci
1.2. Mnemotechniki
Rozdział 2. Aktywność fizyczna
2.1. Ruch a przyswajanie nowych informacji
Rozdział 3. Odżywianie mózgu
3.1. Dieta i neuroprzekaźniki
3.2. Składniki diety
Rozdział 4. Zagrożenia dla mózgu
Rozdział 5. Choroba „zapominania"
CZĘŚĆ III. PROJEKT „ZOSTAŃ TRENEREM WŁASNEGO MÓZGU"
Rozdział 1. Aktywizacja poznawcza seniorów
1.1. Identyfikacja i uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
1.2. Formy aktywności i znajomość metod utrzymywania sprawności intelektualnej przez seniorów
Rozdział 2. Realizacja projektu „Zostań trenerem własnego mózgu"
2.1. Cel projektu
2.2. Opis projektu
2.3. Scenariusze warsztatów
Warsztat „Na pamięć" cz. 1
Warsztat „Kilka sposobów na pamięć" cz. 2
Warsztat „Line Dance" cz. 3
Warsztat „Koncentracja" cz. 4
2.4. Harmonogram projektu
2.5. Kosztorys projektu
2.6. Ewaluacja i ocena projektu
CZĘŚĆ IV. ALTERNATYWNE SCENARIUSZE WARSZTATÓW
Rozdział 1. Pamięć i koncentracja
Warsztat „Ile dam tyle mam" cz. 1
Warsztat „Wskazówki pamięci" cz. 2
Warsztat „Daty i godziny" cz. 3
Warsztat „A jak aktywność" cz. 4
Tygodniowy trening umysłowy
Rozdział 2. Alternatywne formy treningu mózgu
1.1. Neurofeedback
Różne stany świadomości
Wskazania do treningów neurofeedback
1.2. Medytacja - trening uważności
1.3. Trening szczęścia
Wzór na szczęście
Filary szczęścia
Ćwiczenia
Podsumowanie
Bibliografia
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku