- Categories
-
Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej
Promotion
The Symbol :
9788380852235
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
45.00
31.50
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
31.5
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8085-223-5 |
EAN | 9788380852235 |
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
Wstęp
Rozdział 1. Podmiotowość w wychowaniu
1.1. Wychowanie personalistyczne
1.2. Wychowanek jako podmiot w procesie wychowania
Rozdział 2. Wychowanek niedostosowany społecznie
2.1. Niedostosowanie społeczne - rozważania terminologiczne
2.2. Sylwetka wychowanka niedostosowanego społecznie
2.3. Poczucie podmiotowości wychowanka niedostosowanego społecznie
Rozdział 3. Wychowanie w grupie i poprzez grupę
3.1. Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze
3.2. Proces grupowy
3.3. Zalety wychowania w grupie i przez grupę
Rozdział 4. Socjoterapia - metoda pracy terapeutycznej z grupą
4.1. Pojęcie socjoterapii
4.2. Grupa socjoterapeutyczna
4.3. Realizacja idei podmiotowego traktowania w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej
Rozdział 5. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych - diagnoza uczestników zajęć
5.1. Diagnoza pedagogiczna - podstawowe pojęcia
5.2. Diagnoza w socjoterapii
Rozdział 6. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych - opracowanie programu
6.1. Cele zajęć socjoterapeutycznych
6.2. Zasady prowadzenia zajęć
6.3. Opracowanie programu zajęć socjoterapeutycznych
Rozdział 7. Praca z grupą socjoterapeutyczną - pierwsze kroki
7.1. Zawiązanie grupy - dobór uczestników
7.2. Kontrakt
7.3. Integracja grupy
Rozdział 8. Metody i techniki stosowane na zajęciach socjoterapeutycznych
8.1. Podstawowe techniki używane w pracy z grupą socjoterapeutyczną
8.2. Metody pracy z grupą stosowane w socjoterapii
Rozdział 9. Techniki treningowe w socjoterapii
9.1. Trening grupowy
9.2. Trening interpersonalny
9.3. Trening asertywności
9.4. Trening relaksacyjny
Rozdział 10. Techniki wspierające grupę w dochodzeniu do celu
10.1. Techniki komunikacyjne i facylitacyjne
10.2. Techniki angażujące uczestników
Rozdział 11. Kompetencje prowadzącego zajęcia z grupą socjoterapeutyczną
Rozdział 12. Role pełnione w grupie socjoterapeutycznej przez poszczególnych jej członków
12.1. Role grupowe
12.2. Role negatywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej
12.3. Role pozytywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej
Rozdział 13. Opór w pracy z grupą socjoterapeutyczną
13.1. Rozpoznanie oporu w grupie socjoterapeutycznej
13.2. Radzenie sobie z oporem w grupie socjoterapeutycznej
Rozdział 14. Trudne sytuacje w grupie socjoterapeutycznej
14.1. Zakłócenia i trudności pojawiające się w trakcie zajęć grupowych
14.2. Konflikty w grupie i sposoby ich rozwiązywania
14.3. Naruszanie granic
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 1. Podmiotowość w wychowaniu
1.1. Wychowanie personalistyczne
1.2. Wychowanek jako podmiot w procesie wychowania
Rozdział 2. Wychowanek niedostosowany społecznie
2.1. Niedostosowanie społeczne - rozważania terminologiczne
2.2. Sylwetka wychowanka niedostosowanego społecznie
2.3. Poczucie podmiotowości wychowanka niedostosowanego społecznie
Rozdział 3. Wychowanie w grupie i poprzez grupę
3.1. Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze
3.2. Proces grupowy
3.3. Zalety wychowania w grupie i przez grupę
Rozdział 4. Socjoterapia - metoda pracy terapeutycznej z grupą
4.1. Pojęcie socjoterapii
4.2. Grupa socjoterapeutyczna
4.3. Realizacja idei podmiotowego traktowania w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej
Rozdział 5. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych - diagnoza uczestników zajęć
5.1. Diagnoza pedagogiczna - podstawowe pojęcia
5.2. Diagnoza w socjoterapii
Rozdział 6. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych - opracowanie programu
6.1. Cele zajęć socjoterapeutycznych
6.2. Zasady prowadzenia zajęć
6.3. Opracowanie programu zajęć socjoterapeutycznych
Rozdział 7. Praca z grupą socjoterapeutyczną - pierwsze kroki
7.1. Zawiązanie grupy - dobór uczestników
7.2. Kontrakt
7.3. Integracja grupy
Rozdział 8. Metody i techniki stosowane na zajęciach socjoterapeutycznych
8.1. Podstawowe techniki używane w pracy z grupą socjoterapeutyczną
8.2. Metody pracy z grupą stosowane w socjoterapii
Rozdział 9. Techniki treningowe w socjoterapii
9.1. Trening grupowy
9.2. Trening interpersonalny
9.3. Trening asertywności
9.4. Trening relaksacyjny
Rozdział 10. Techniki wspierające grupę w dochodzeniu do celu
10.1. Techniki komunikacyjne i facylitacyjne
10.2. Techniki angażujące uczestników
Rozdział 11. Kompetencje prowadzącego zajęcia z grupą socjoterapeutyczną
Rozdział 12. Role pełnione w grupie socjoterapeutycznej przez poszczególnych jej członków
12.1. Role grupowe
12.2. Role negatywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej
12.3. Role pozytywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej
Rozdział 13. Opór w pracy z grupą socjoterapeutyczną
13.1. Rozpoznanie oporu w grupie socjoterapeutycznej
13.2. Radzenie sobie z oporem w grupie socjoterapeutycznej
Rozdział 14. Trudne sytuacje w grupie socjoterapeutycznej
14.1. Zakłócenia i trudności pojawiające się w trakcie zajęć grupowych
14.2. Konflikty w grupie i sposoby ich rozwiązywania
14.3. Naruszanie granic
Zakończenie
Bibliografia
Aneta Paszkiewicz - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, wieloletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Chełmie oraz wykładowca na Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Chełmie. Autorka książek oraz artykułów pomieszczonych w pismach fachowych m.in. w Problemach Opiekuńczo-Wychowawczych oraz w Psychologii w Szkole. Od kilku lat współprowadząca Szkoły dla rodziców i wychowawców; wg metody Mazlish i Faber. Zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży w szkołach, warsztaty dla nauczycieli i wychowawców.
There is currently no comments or ratings for this product.
Polub nas na Facebooku