• Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej

Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.

Podtytuł Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej
Autor Aneta Paszkiewicz
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 186
45,00 zł 31,95 zł
By the end of the promotion left :
0
days
21 hou.
20 minut.
19 seco.
Lowest price in the last 30 days:
29,25 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8085-223-5
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
Wstęp
Rozdział 1. Podmiotowość w wychowaniu
1.1. Wychowanie personalistyczne
1.2. Wychowanek jako podmiot w procesie wychowania
Rozdział 2. Wychowanek niedostosowany społecznie
2.1. Niedostosowanie społeczne - rozważania terminologiczne
2.2. Sylwetka wychowanka niedostosowanego społecznie
2.3. Poczucie podmiotowości wychowanka niedostosowanego społecznie
Rozdział 3. Wychowanie w grupie i poprzez grupę
3.1. Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze
3.2. Proces grupowy
3.3. Zalety wychowania w grupie i przez grupę
Rozdział 4. Socjoterapia - metoda pracy terapeutycznej z grupą
4.1. Pojęcie socjoterapii
4.2. Grupa socjoterapeutyczna
4.3. Realizacja idei podmiotowego traktowania w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej
Rozdział 5. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych - diagnoza uczestników zajęć
5.1. Diagnoza pedagogiczna - podstawowe pojęcia
5.2. Diagnoza w socjoterapii
Rozdział 6. Projektowanie zajęć socjoterapeutycznych - opracowanie programu
6.1. Cele zajęć socjoterapeutycznych
6.2. Zasady prowadzenia zajęć
6.3. Opracowanie programu zajęć socjoterapeutycznych
Rozdział 7. Praca z grupą socjoterapeutyczną - pierwsze kroki
7.1. Zawiązanie grupy - dobór uczestników
7.2. Kontrakt
7.3. Integracja grupy
Rozdział 8. Metody i techniki stosowane na zajęciach socjoterapeutycznych
8.1. Podstawowe techniki używane w pracy z grupą socjoterapeutyczną
8.2. Metody pracy z grupą stosowane w socjoterapii

Rozdział 9. Techniki treningowe w socjoterapii
9.1. Trening grupowy
9.2. Trening interpersonalny
9.3. Trening asertywności
9.4. Trening relaksacyjny
Rozdział 10. Techniki wspierające grupę w dochodzeniu do celu
10.1. Techniki komunikacyjne i facylitacyjne
10.2. Techniki angażujące uczestników
Rozdział 11. Kompetencje prowadzącego zajęcia z grupą socjoterapeutyczną
Rozdział 12. Role pełnione w grupie socjoterapeutycznej przez poszczególnych jej członków
12.1. Role grupowe
12.2. Role negatywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej
12.3. Role pozytywne pełnione przez członków grupy socjoterapeutycznej
Rozdział 13. Opór w pracy z grupą socjoterapeutyczną
13.1. Rozpoznanie oporu w grupie socjoterapeutycznej
13.2. Radzenie sobie z oporem w grupie socjoterapeutycznej
Rozdział 14. Trudne sytuacje w grupie socjoterapeutycznej
14.1. Zakłócenia i trudności pojawiające się w trakcie zajęć grupowych
14.2. Konflikty w grupie i sposoby ich rozwiązywania
14.3. Naruszanie granic
Zakończenie
Bibliografia
Aneta Paszkiewicz - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, wieloletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Chełmie oraz wykładowca na Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Chełmie. Autorka książek oraz artykułów pomieszczonych w pismach fachowych m.in. w Problemach Opiekuńczo-Wychowawczych oraz w Psychologii w Szkole. Od kilku lat współprowadząca Szkoły dla rodziców i wychowawców; wg metody Mazlish i Faber. Zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży w szkołach, warsztaty dla nauczycieli i wychowawców.
There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.