- Kategorie
-
Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawo
Symbol:
9788380853492
Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
50.00
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-349-2 |
EAN | 9788380853492 |
Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.
To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.
Od autorki
Scenariusze zajęć
Rozpoznawanie problemów młodzieży
Temat 1: Czy to mój problem?
Temat 2: Czy mój świat jest dla mnie bezpieczny? O zagrożeniach
Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja
Moja Ojczyzna - duża i mała
Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości?
Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną
Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna?
Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny
Temat 8: Być rycerzem to... (tradycje polskie)
Temat 9: Czy człowiekowi potrzebna jest tradycja?
Temat 10: Czy można ochronić świat?
Problemy w domu
Temat 11: Mój dom to...
Temat 12: Współczesna rodzina - jaka?
Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ...
Temat 14: Miłość matki jest ślepa...
Problemy w szkole
Temat 15: Współczesna szkoła - jaka jest?
Temat 16: Zdarzyło się...
Wartości
Temat 17: Rozmawiać z drugim człowiekiem to wielka sztuka
Temat 18: O wykluczeniu społecznym
Temat 19: O różnych obliczach prawdy
Temat 20: Rewers to film o wyborach życiowych - czy tylko?
Temat 21: Moja droga - prosta czy kręta?
Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość?
Konflikty wynikające z nieumiejętnej komunikacji
Temat 23: Kim są ludzie wokół mnie? Co dla mnie znaczą?
Temat 24: O umiejętności słuchania
Temat 25: Czy jestem asertywna? Czy jestem asertywny?
Problemy wynikające z braku etyki i wartości w życiu
Temat 26: Czym jest wolność dla współczesnego człowieka?
Temat 27: Mobbing to...
Temat 28: Proszę, odnoś się do mnie z szacunkiem
Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny?
Temat 30: Czym jest dla mnie sprawiedliwość?
Temat 31: O problemach ludzi starych
Temat 32: Starość nie musi być przykra
Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem
Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności
Zrozumieć siebie
Temat 35: Nietykalni to film o...
Temat 36: „Wędrówką jedną życie jest człowieka" - czy tylko?
Temat 37: Kim jestem? Czy potrafię się zaprezentować?
Temat 38: Problemy związane z dorastaniem
Temat 39: W obliczu nieszczęścia
Temat 40: Jak oceniać swoje możliwości i zachowanie?
Drama jako metoda wychowania
Bibliografia
Scenariusze zajęć
Rozpoznawanie problemów młodzieży
Temat 1: Czy to mój problem?
Temat 2: Czy mój świat jest dla mnie bezpieczny? O zagrożeniach
Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja
Moja Ojczyzna - duża i mała
Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości?
Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną
Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna?
Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny
Temat 8: Być rycerzem to... (tradycje polskie)
Temat 9: Czy człowiekowi potrzebna jest tradycja?
Temat 10: Czy można ochronić świat?
Problemy w domu
Temat 11: Mój dom to...
Temat 12: Współczesna rodzina - jaka?
Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ...
Temat 14: Miłość matki jest ślepa...
Problemy w szkole
Temat 15: Współczesna szkoła - jaka jest?
Temat 16: Zdarzyło się...
Wartości
Temat 17: Rozmawiać z drugim człowiekiem to wielka sztuka
Temat 18: O wykluczeniu społecznym
Temat 19: O różnych obliczach prawdy
Temat 20: Rewers to film o wyborach życiowych - czy tylko?
Temat 21: Moja droga - prosta czy kręta?
Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość?
Konflikty wynikające z nieumiejętnej komunikacji
Temat 23: Kim są ludzie wokół mnie? Co dla mnie znaczą?
Temat 24: O umiejętności słuchania
Temat 25: Czy jestem asertywna? Czy jestem asertywny?
Problemy wynikające z braku etyki i wartości w życiu
Temat 26: Czym jest wolność dla współczesnego człowieka?
Temat 27: Mobbing to...
Temat 28: Proszę, odnoś się do mnie z szacunkiem
Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny?
Temat 30: Czym jest dla mnie sprawiedliwość?
Temat 31: O problemach ludzi starych
Temat 32: Starość nie musi być przykra
Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem
Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności
Zrozumieć siebie
Temat 35: Nietykalni to film o...
Temat 36: „Wędrówką jedną życie jest człowieka" - czy tylko?
Temat 37: Kim jestem? Czy potrafię się zaprezentować?
Temat 38: Problemy związane z dorastaniem
Temat 39: W obliczu nieszczęścia
Temat 40: Jak oceniać swoje możliwości i zachowanie?
Drama jako metoda wychowania
Bibliografia
Maria Gudro-Homicka - Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz dwuletniego Podyplomowego Studium Filologii Polskiej na UW. Nauczycielka akademicka w Wyższej Szkole Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, w Instytucie Nauk Pedagogicznych w Toruniu. Autorka licznych publikacji metodycznych, współautorka trzech programów języka polskiego dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Rzeczoznawczyni MEiN ds. opiniowania podręczników szkolnych, edukator. Redaktor naczelna czasopisma Polski w Praktyce w latach 2009-2012. Współzałożycielka Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w 1993 r., przewodnicząca ZG SNaP-u w latach 1998-2001, 2013-2018, obecnie honorowa przewodnicząca SNaP-u. Nagrodzona Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Polub nas na Facebooku