- Kategorie
-
Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta
Drogi Czytelniku, zapewne zastanawiałeś się, co decyduje o powodzeniu w prowadzeniu firmy. Może myślałeś o sprawnym zarządzie (menedżerach), o skutecznym marketingu, o zaangażowanych pracownikach? W każdym z tych przypadków miałeś rację, ale... pod warunkiem, że firma ta osiąga przychody, które przewyższają jej koszty. Z tego powodu z całą pewnością można określić, że najważniejszy dla każdej firmy jest klient, ponieważ to on generuje przychody, a w konsekwencji zyski dla przedsiębiorstwa. Oznacza to, że kierujący przedsiębiorstwami powinni dbać o relacje z klientami oraz dokonywać pomiaru ich wartości. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że klient generuje dla przedsiębiorstwa nie tylko przychody, ale również koszty. Czy może więc zdarzyć się sytuacja, w której relacja z konkretnym klientem nie jest opłacalna dla przedsiębiorstwa? Jak zmierzyć wartość klienta? Czy poprzez zastosowanie odpowiednich metod można wspomóc kreowanie i maksymalizację wartości klienta? Książka „Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta" dostarcza Czytelnikowi wiedzy na temat klienta, jego wartości i kosztów oraz metod rachunkowości zorientowanych na klienta. Przede wszystkim jednak stanowi pierwszą w Polsce propozycję wykorzystania metody rachunkowości - zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta − do pomiaru wartości klienta. Zrównoważony rachunek kosztów działań klienta stanowi integrację rachunku kosztów działań i zrównoważonej karty wyników w kontekście orientacji przedsiębiorstwa na klienta oraz skutecznego pomiaru wartości klienta. Rachunek kosztów działań pozwala na prawidłowe wyodrębnienie kosztów klienta, a metoda nabiera strategicznego charakteru dzięki zastosowaniu zrównoważonej karty wyników. Niewątpliwą zaletą książki jest jej interdyscyplinarność − łączy ze sobą elementy rachunkowości i marketingu. Adresowana jest przede wszystkim do zarządzających przedsiębiorstwami, do kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów ds. controllingu, doradców biznesowych, analityków finansowych oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-654-3 |
EAN | 9788381026543 |
Z tego powodu z całą pewnością można określić, że najważniejszy dla każdej firmy jest klient, ponieważ to on generuje przychody, a w konsekwencji zyski dla przedsiębiorstwa. Oznacza to, że kierujący przedsiębiorstwami powinni dbać o relacje z klientami oraz dokonywać pomiaru ich wartości. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że klient generuje dla przedsiębiorstwa nie tylko przychody, ale również koszty. Czy może więc zdarzyć się sytuacja, w której relacja z konkretnym klientem nie jest opłacalna dla przedsiębiorstwa? Jak zmierzyć wartość klienta? Czy poprzez zastosowanie odpowiednich metod można wspomóc kreowanie i maksymalizację wartości klienta?
Książka „Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta" dostarcza Czytelnikowi wiedzy na temat klienta, jego wartości i kosztów oraz metod rachunkowości zorientowanych na klienta. Przede wszystkim jednak stanowi pierwszą w Polsce propozycję wykorzystania metody rachunkowości - zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta − do pomiaru wartości klienta. Zrównoważony rachunek kosztów działań klienta stanowi integrację rachunku kosztów działań i zrównoważonej karty wyników w kontekście orientacji przedsiębiorstwa na klienta oraz skutecznego pomiaru wartości klienta. Rachunek kosztów działań pozwala na prawidłowe wyodrębnienie kosztów klienta, a metoda nabiera strategicznego charakteru dzięki zastosowaniu zrównoważonej karty wyników.
Niewątpliwą zaletą książki jest jej interdyscyplinarność − łączy ze sobą elementy rachunkowości i marketingu. Adresowana jest przede wszystkim do zarządzających przedsiębiorstwami, do kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów ds. controllingu, doradców biznesowych, analityków finansowych oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Wstęp 7
Rozdział 1
Relacje z klientami w budowaniu wartości klienta 11
1.1. Istota wartości klienta 11
1.2. Analiza portfelowa klientów 24
1.3. Wartość dla klienta w tworzeniu wartości klienta 35
1.4. Klient jako podmiot rachunkowości zarządczej 43
Rozdział 2
Miejsce rachunku kosztów w kształtowaniu wartości klienta 53
2.1. Ewolucja rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów 53
2.2. Klasyfikacja i wycena kosztów klienta 73
2.3. Zakres i zadania rachunku kosztów w kontekście pomiaru wartości klienta 84
2.4. Metody rachunkowości zarządczej zorientowane na klienta 96
Rozdział 3
Integracja rachunku kosztów działań ze zrównoważoną kartą wyników 125
3.1. Znaczenie integracji systemów rachunku kosztów z innymi metodami rachunkowości zarządczej 125
3.2. Rachunek kosztów działań zorientowany na klienta 134
3.3. Orientacja na klienta w zrównoważonej karcie wyników 146
3.4. Model integracji rachunku kosztów działań ze zrównoważoną kartą wyników 159
3.5. Możliwości zastosowania i ograniczenia modelu zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta 172
Zakończenie 179
Bibliografia 183
Spis tabel 199
Spis rysunków 201
Recenzja: dr hab. Piotr Szczypa, prof. Politechniki Warszawskiej
Polub nas na Facebooku