• Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręcznik kreatywnego naukowca i menedżera

Opracowanie jest swego rodzaju instrukcją pobudzania kreatywności umysłu człowieka. Czytelnik pozna zasady funkcjonowania umysłu jako kreatora nowej wiedzy, rolę intuicyjnych „podpowiedzi" oraz ograniczeń spowodowanych przez modele myślowe, które zakorzeniają się w ludzkim umyśle poprzez wychowanie i edukację. Nie mniej ważne jest poznanie uwarunkowań procesu twórczego, tkwiących wewnątrz człowieka i znajdujących się w jego otoczeniu. W pracy poświęcono wiele miejsca omówieniu uwarunkowań osobowościowo-emocjonalnych, organizacyjno-metodycznych oraz kulturowych, edukacyjnych i instytucjonalnych. Rozważania teoretyczno-informacyjne uzupełniono przykładami z życia, zaczerpniętymi z literatury oraz własnych doświadczeń i obserwacji autora

Podtytuł Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręcznik kreatywnego naukowca i menedżera
Autor Bazyli Poskrobko
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 274
59.00 41.30
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
41.3
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8085-465-9
Opracowanie jest swego rodzaju instrukcją pobudzania kreatywności umysłu człowieka. Czytelnik pozna zasady funkcjonowania umysłu jako kreatora nowej wiedzy, rolę intuicyjnych „podpowiedzi" oraz ograniczeń spowodowanych przez modele myślowe, które zakorzeniają się w ludzkim umyśle poprzez wychowanie i edukację. Nie mniej ważne jest poznanie uwarunkowań procesu twórczego, tkwiących wewnątrz człowieka i znajdujących się w jego otoczeniu. W pracy poświęcono wiele miejsca omówieniu uwarunkowań osobowościowo-emocjonalnych, organizacyjno-metodycznych oraz kulturowych, edukacyjnych i instytucjonalnych. Rozważania teoretyczno-informacyjne uzupełniono przykładami z życia, zaczerpniętymi z literatury oraz własnych doświadczeń i obserwacji autora.
Książka jest adresowana głównie do studentów studiów doktoranckich, studentów studiów II stopnia kierunków ekonomicznych, pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych oraz menedżerów tak zwanych organizacji inteligentnych, organizacji uczących się, a także jednostek organizacyjnych, które w szerszym zakresie wykorzystują lub zamierzają wykorzystać wiedzę pracowników do utrzymania lub zdobycia konkurencyjnej pozycji na rynku. Pozycja ta powinna wejść do zestawu obowiązkowej literatury z przedmiotów Zarządzanie wiedzą i Metodologia pracy twórczej.
Wstęp
Rozdział 1. Umysł jako kreator wiedzy
1.1. Model umysłu w systemie kreowania wiedzy
1.2. Modele myślowe i bariery psychiczne w kreowaniu wiedzy
1.3. Intuicja jako skarbnica nowej wiedzy
Rozdział 2. Podstawy nauki o wiedzy
2.1. Pojęcie i klasyfikacja wiedzy
2.2. Konwersja wiedzy
2.3. Rozwijanie wiedzy
2.4. Cechy wiedzy
Rozdział 3. Wybrane problemy twórczości i kreatywności
3.1. Twórczość i proces twórczy
3.2. Napięcie twórcze i stres w procesie twórczym
3.2.1. Napięcie twórcze
3.2.2. Stres w procesie twórczym
3.3. Rozumienie pojęcia kreatywność
3.4. Zasady twórczego myślenia i rozwijania kreatywności
3.5. Wybrane zasady twórczości naukowej
Rozdział 4. Osobowościowo-emocjonalne uwarunkowania procesu kreowania wiedzy
4.1. Osobowość i temperament a proces kreowania wiedzy
4.2. Wpływ inteligencji i emocji na proces kreowania wiedzy
4.2.1. Inteligencja - pojęcie i rodzaje
4.2.2. Emocje
4.3. Wpływ poczucia szczęścia na proces kreowania wiedzy
4.4. Mistrzostwo osobiste
Rozdział 5. Organizacyjno-metodologiczne uwarunkowania procesu twórczego
5.1. Myślenie systemowe
5.2. Budowanie wizji
5.3. Praca twórcza w zespole
5.3.1. Pojęcie zespołu twórczego i jego tworzenie
5.3.2. Specyfika komunikacji w zespole
5.3.3. Lider zespołu
Rozdział 6. Zewnętrzne uwarunkowania funkcjonowania procesu twórczego - wybrane aspekty
6.1. Uwarunkowania kulturowe
6.1.1. Pojęcie kultury i wartości
6.1.2. Kultura cywilizacji
6.1.3. Kultura narodowa i regionalna
6.1.4. Kultura organizacyjna i kultura zarządzania
6.2. System edukacji społeczeństwa
6.3. Oddziaływanie otoczenia
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
indeks nazwisk
indeks pojęć
Bazyli Poskrobko - prof. dr hab., długoletni nauczyciel akademicki. Od piętnastu lat zajmuje się problemami zarządzania wiedzą oraz metodologią badań naukowych. W latach 2006?2016 na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku oraz w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Białymstoku wykładał przedmioty: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie oraz Metodologia pracy naukowej. Od roku 2007 prowadzi zajęcia na studiach doktoranckich na Wydziale Ekonomii i Zarządzania UwB z przedmiotów Nauka o kreowaniu wiedzy oraz Warsztat naukowca. Z zakresu tej tematyki opublikował kilkanaście artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych, w tym w materiałach VI Kongresu Nauk o Zarządzaniu.
There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku