- Categories
-
Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? (wyd. IV)
Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski. Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-912-4 |
EAN | 9788381029124 |
Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów:
• o szybko zmieniających się wymaganiach,
• pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany,
• dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności.
To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu.
W marketingu doświadczeń:
• oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów,
• traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości,
• stosuje nowatorskie metody zarządcze.
Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta w przedsiębiorstwach usługowych 9
1.1. Tradycyjne sposoby oddziaływania na klienta w marketingu usług 9
1.1.1. Istota i szczególne cechy usług 9
1.1.2. Klasyfikacja usług 16
1.1.3. Specyfika marketingu usług 25
1.2. Doświadczenie - nowy paradygmat marketingu 36
1.3. Istota i komponenty doświadczenia 56
Rozdział 2
Emocje i inne stany afektywne jako kluczowy element doświadczenia 75
2.1. Istota i funkcje emocji 75
2.2. Klasyfikacja i rodzaje emocji 83
2.3. Czynniki wpływające na emocje 89
2.4. Funkcjonowanie emocji 98
2.5. Emocje a inne stany afektywne 109
Rozdział 3
Wybrane zagadnienia związane z kreowaniem doświadczenia 119
3.1. Asymetria zależności pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą 119
3.2. Sytuacja błędu w usłudze 142
Rozdział 4
Kreowanie doświadczeń zapadających w pamięć 161
4.1. Proces zarządzania doświadczeniem 161
4.2. Uczestnicy i elementy doświadczenia 181
4.2.1. Pracownicy jako kluczowi uczestnicy tworzenia doświadczenia 181
4.2.1.1. Znaczenie i rola pracowników 181
4.2.1.2. Zarządzanie pracownikami 195
4.2.2. Klienci - współtwórcy doświadczenia 206
4.2.3. Proces świadczenia usługi 219
4.2.4. Aspekty fizyczne jako element doświadczenia 237
Rozdział 5
Zarządzanie marketingiem doświadczeń w praktyce - przykłady aplikacji 247
5.1. Obszary zastosowania marketingu doświadczeń 247
5.2. Studia przypadków 252
5.2.1. Disney 252
5.2.2. Avis 258
5.2.3. Starbucks 263
5.2.4. Planetree 269
Bibliografia 277
Spis rysunków 299
Spis tablic 301
Recenzent: prof. Bogna Pilarczyk
Polub nas na Facebooku