• Konsumpcja odpowiedzialna - wyzwanie dla zarządzania rozwojem

Monografia jest twórczym rozwiązaniem problemu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, umiejscowionego w obszarze zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym oraz nowego, modelowego ujęcia tego procesu. Autorka podjęła ambitną próbę nowego podejścia do procesów konsumpcji od strony podmiotowej - cech zachowań człowieka występującego w roli konsumenta, ujęcia nawiązującego bezpośrednio do świadomości człowieka oraz do jednej z najważniejszych kategorii - jego odpowiedzialności. W książce dokonano empirycznej weryfikacji procedur umożliwiających implementację konsumpcji odpowiedzialnej w procesy zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym, a także stopnia, w jakim program kształcenia umożliwia wdrażanie modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną. W publikacji Autorka przedstawiła: - rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania, - świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem, - procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzia

Podtytuł Konsumpcja odpowiedzialna - wyzwanie dla zarządzania rozwojem
Autor Magdalena Wróbel
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 284
65.00 48.75
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-946-9
Monografia jest twórczym rozwiązaniem problemu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, umiejscowionego w obszarze zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym oraz nowego, modelowego ujęcia tego procesu. Autorka podjęła ambitną próbę nowego podejścia do procesów konsumpcji od strony podmiotowej - cech zachowań człowieka występującego w roli konsumenta, ujęcia nawiązującego bezpośrednio do świadomości człowieka oraz do jednej z najważniejszych kategorii - jego odpowiedzialności. W książce dokonano empirycznej weryfikacji procedur umożliwiających implementację konsumpcji odpowiedzialnej w procesy zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym, a także stopnia, w jakim program kształcenia umożliwia wdrażanie modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną.

W publikacji Autorka przedstawiła:
- rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania,
- świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem,
- procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną,
- konstrukcję modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną,
- implementację modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki.

Książka jest adresowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych współczesnym konsumentem, jak też do przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii rozwoju oraz studentów i pracowników naukowych uczelni.

Wstęp 7

Rozdział 1
Rozwój zrównoważony i trwały w teorii nauk o zarządzaniu 13
1.1. Rozwój zrównoważony i trwały jako zasada i koncepcja zarządzania 13
1.2. Kategorie współzależne i warunkujące rozwój zrównoważony i trwały 31

Rozdział 2
Świadomość i konsumpcja jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem zrównoważonym i trwałym 59
2.1. Świadomość i konsumpcja przedmiotem zainteresowania marketingu 59
2.2. Sieciowe powiązania w procesach kształtowania świadomości i decyzjach konsumenckich 73
2.3. Znaczenie świadomości i konsumpcji dla zarządzania ładem zintegrowanym 84

Rozdział 3
Procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną 93
3.1. Zastosowanie technologii w procesach kształtowania konsumpcji 93
3.2. Marketing instrumentem kształtowania konsumpcji odpowiedzialnej 105
3.3. Wiedza i edukacja jako instrumenty kształtowania konsumpcji odpowiedzialnej 117

Rozdział 4
Konsumpcja odpowiedzialna nową jakością w zarządzaniu rozwojem zrównoważonym i trwałym 131
4.1. Aspekty zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 131
4.2. Założenia operacyjne zarządzania konsumpcją odpowiedzialną w rozwoju zrównoważonym i trwałym 142
4.3. Konstrukcja modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 150

Rozdział 5
Implementacja modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki `161
5.1. Zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną w rozwiązaniach instytucjonalnych w Polsce 161
5.2. Wykorzystanie programu kształcenia w procesie wdrażania modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 187
5.3. Sprawność i efektywność programu wdrożenia modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki 200
5.3.1. Założenia koncepcyjno-metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych 200
5.3.2. Badanie zmian świadomości respondentów na temat kwestii związanych z konsumpcją odpowiedzialną 203
5.3.3. Badanie zmian opinii ankietowanych na temat konsumpcji odpowiedzialnej 224

Podsumowanie 249
Bibliografia 255
Spis tabel 269
Spis rysunków 270
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 1 273
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety 2 279

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku