- Kategorie
-
Konsumpcja odpowiedzialna - wyzwanie dla zarządzania rozwojem
Monografia jest twórczym rozwiązaniem problemu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, umiejscowionego w obszarze zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym oraz nowego, modelowego ujęcia tego procesu. Autorka podjęła ambitną próbę nowego podejścia do procesów konsumpcji od strony podmiotowej - cech zachowań człowieka występującego w roli konsumenta, ujęcia nawiązującego bezpośrednio do świadomości człowieka oraz do jednej z najważniejszych kategorii - jego odpowiedzialności. W książce dokonano empirycznej weryfikacji procedur umożliwiających implementację konsumpcji odpowiedzialnej w procesy zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym, a także stopnia, w jakim program kształcenia umożliwia wdrażanie modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną. W publikacji Autorka przedstawiła: - rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania, - świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem, - procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzia
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-946-9 |
EAN | 9788375569469 |
W publikacji Autorka przedstawiła:
- rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania,
- świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem,
- procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną,
- konstrukcję modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną,
- implementację modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki.
Książka jest adresowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych współczesnym konsumentem, jak też do przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii rozwoju oraz studentów i pracowników naukowych uczelni.
Wstęp 7
Rozdział 1
Rozwój zrównoważony i trwały w teorii nauk o zarządzaniu 13
1.1. Rozwój zrównoważony i trwały jako zasada i koncepcja zarządzania 13
1.2. Kategorie współzależne i warunkujące rozwój zrównoważony i trwały 31
Rozdział 2
Świadomość i konsumpcja jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem zrównoważonym i trwałym 59
2.1. Świadomość i konsumpcja przedmiotem zainteresowania marketingu 59
2.2. Sieciowe powiązania w procesach kształtowania świadomości i decyzjach konsumenckich 73
2.3. Znaczenie świadomości i konsumpcji dla zarządzania ładem zintegrowanym 84
Rozdział 3
Procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną 93
3.1. Zastosowanie technologii w procesach kształtowania konsumpcji 93
3.2. Marketing instrumentem kształtowania konsumpcji odpowiedzialnej 105
3.3. Wiedza i edukacja jako instrumenty kształtowania konsumpcji odpowiedzialnej 117
Rozdział 4
Konsumpcja odpowiedzialna nową jakością w zarządzaniu rozwojem zrównoważonym i trwałym 131
4.1. Aspekty zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 131
4.2. Założenia operacyjne zarządzania konsumpcją odpowiedzialną w rozwoju zrównoważonym i trwałym 142
4.3. Konstrukcja modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 150
Rozdział 5
Implementacja modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki `161
5.1. Zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną w rozwiązaniach instytucjonalnych w Polsce 161
5.2. Wykorzystanie programu kształcenia w procesie wdrażania modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 187
5.3. Sprawność i efektywność programu wdrożenia modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki 200
5.3.1. Założenia koncepcyjno-metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych 200
5.3.2. Badanie zmian świadomości respondentów na temat kwestii związanych z konsumpcją odpowiedzialną 203
5.3.3. Badanie zmian opinii ankietowanych na temat konsumpcji odpowiedzialnej 224
Podsumowanie 249
Bibliografia 255
Spis tabel 269
Spis rysunków 270
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 1 273
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety 2 279
Polub nas na Facebooku