• Humanistyczne aspekty komunikowania w biznesie

Biznes. Potocznie handel, marketing, reklama i rozmaite techniki sprzedaży produktów i usług. Nie wszystkich takie podejście do tej sfery życia interesuje, stąd też koncepcja niniejszej książki, bo ów „biznes" to coś więcej. Psychologicznie rzecz ujmując, to na pewno negocjacje, a więc pewne sposoby komunikowania się ludzi. W bezpośrednich kontaktach dochodzą do głosu niemal dziś zapomniane elementy, takie jak: kwestie wiary w dobre intencje, intuicja jako ciekawe i złożone zjawisko, nasze stany emocjonalne czy też wreszcie niezwykle ważna w życiu - wyobraźnia. W ujęciu socjologii to cała gama elementów, z których także składa się autentyczne komunikowanie. Mamy więc wpływ archetypów, stereotypów, licznych fobii i obsesji. Posługujemy się często sloganami i ulegamy swoistej iluzji. Ale także używamy tego, co mają w swym dorobku poeci - metafor. W kulturze i polityce nie ma biznesu bez komunikowania. Z jednej strony, dużą rolę odgrywa gra interesów, z drugiej - przyswojone w ciągu ca

Podtytuł Humanistyczne aspekty komunikowania w biznesie
Autor Wacław Šmid
Rok wydania 2016
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 294
69.00
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-850-9
Biznes. Potocznie handel, marketing, reklama i rozmaite techniki sprzedaży produktów i usług. Nie wszystkich takie podejście do tej sfery życia interesuje, stąd też koncepcja niniejszej książki, bo ów „biznes" to coś więcej.

Psychologicznie rzecz ujmując, to na pewno negocjacje, a więc pewne sposoby komunikowania się ludzi. W bezpośrednich kontaktach dochodzą do głosu niemal dziś zapomniane elementy, takie jak: kwestie wiary w dobre intencje, intuicja jako ciekawe i złożone zjawisko, nasze stany emocjonalne czy też wreszcie niezwykle ważna w życiu - wyobraźnia.

W ujęciu socjologii to cała gama elementów, z których także składa się autentyczne komunikowanie. Mamy więc wpływ archetypów, stereotypów, licznych fobii i obsesji. Posługujemy się często sloganami i ulegamy swoistej iluzji. Ale także używamy tego, co mają w swym dorobku poeci - metafor.

W kulturze i polityce nie ma biznesu bez komunikowania. Z jednej strony, dużą rolę odgrywa gra interesów, z drugiej - przyswojone w ciągu całego życia wzory kultury i sposoby skutecznego konsensusu. Nawet z udziałem religii.

Pozostaje sztuka i upowszechniające ją media. W naszym złożonym świecie mamy do czynienia z tak bogatym i różnorodnym materiałem napędzającym komunikację między ludźmi i całymi grupami, a nawet narodami, że każde nowe zjawisko artystyczne czy medialne da się w tym celu zastosować.

Jak widać, BIZNES TO ZJAWISKO WIELOWYMIAROWE zarówno w ujęciu ludzkim, jak i materialnym. W tym rozumieniu zaczyna być zjawiskiem INTERESUJĄCYM. Dla ucznia, studenta, nauczyciela, a nawet pracownika (tym bardziej!) nauki na wyższej uczelni. Ta książka o komunikowaniu w biznesie stara się nas uczyć prawdziwego rozumienia tego zjawiska w ogóle. W różnych dziedzinach naszego życia. Zwłaszcza w obecnej epoce, kiedy ludzie „komunikują się" siedząc samotnie w czterech ścianach, a „najlepsze życzenia" przesyła się mailami tak, jakby to byli żywi rozmówcy.

Słowo wstępne 7

1. Założenia ontyczne komunikowania w biznesie 9

2. Ogólna i szczegółowa charakterystyka kontekstu biznesowego 59

3. Psychologiczne aspekty komunikowania biznesowego 71

4. Socjologiczne aspekty komunikowania biznesowego 87

5. Aspekty religijne i mistyczne w komunikacji biznesowej 133

6. Elementy sztuki w komunikacji biznesowej 143

7. Aspekty symboliczne w komunikowaniu biznesowym 153

8. Ekspresja teatralna w komunikacji biznesowej 183

9. Aspekty kreatywności w komunikacji biznesowej 187

10. Kultura i sukces w komunikowaniu biznesowym 207

11. Mity językowe w mediach i biznesie 231

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku