• Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi

Jeśli wahasz się, czy wprowadzić grywalizację do swojej organizacji − po lekturze tej książki z pewnością dostrzeżesz korzyści płynące z wykorzystania elementów i mechanizmów gry do pozytywnego oddziaływania na pracowników. Niniejsza książka jest pierwszą na rynku publikacją kompleksowo opisującą wykorzystanie grywalizacji w działach HR. Skierowana jest do praktyków HR i osób zarządzających szukających przepisu na wprowadzenie grywalizacji do organizacji. Adresatami książki są także trenerzy, wykładowcy akademiccy i studenci zainteresowani problematyką grywalizacji. Dzięki wynikom uzyskanym w przeprowadzonym badaniu autorka udziela praktycznych wskazówek, w których łącząc perspektywę teoretyczną i praktyczną, oferuje Czytelnikowi szereg narzędzi umożliwiających sprawne wdrożenie grywalizacji w procesach związanych z zarządzaniem ludźmi.

Podtytuł Grywalizacja w zarządzaniu ludźmi
Autor Ada Dziopak-Strach
Rok wydania 2023
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 210
64.00 48.00
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
40.32
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-753-3
Jeśli wahasz się, czy wprowadzić grywalizację do swojej organizacji − po lekturze tej książki z pewnością dostrzeżesz korzyści płynące z wykorzystania elementów i mechanizmów gry do pozytywnego oddziaływania na pracowników.

Pozyskanie i utrzymanie wykwalifikowanych pracowników jest obecnie największym wyzwaniem dla działów HR. Dynamiczne zmiany na rynku pracy i oczekiwania pracowników sprawiają, że organizacje poszukują innowacyjnych narzędzi skutecznie motywujących pracowników. Jednym z nich jest grywalizacja. Grywalizacja to zastosowanie elementów i mechanizmów znanych z gier w sytuacjach niezwiązanych z grami w celu wpływania na ludzkie zachowania. W obszarze HR wykorzystywana jest m.in. do budowania wizerunku pracodawcy, przyciągania kandydatów, wpływania na zaangażowanie pracowników i motywowania ich. Wywołuje pozytywne emocje i wprowadza element rozrywki.
Niniejsza książka jest pierwszą na rynku publikacją kompleksowo opisującą wykorzystanie grywalizacji w działach HR. Skierowana jest do praktyków HR i osób zarządzających szukających przepisu na wprowadzenie grywalizacji do organizacji. Adresatami książki są także trenerzy, wykładowcy akademiccy i studenci zainteresowani problematyką grywalizacji. Dzięki wynikom uzyskanym w przeprowadzonym badaniu autorka udziela praktycznych wskazówek, w których łącząc perspektywę teoretyczną i praktyczną, oferuje Czytelnikowi szereg narzędzi umożliwiających sprawne wdrożenie grywalizacji w procesach związanych z zarządzaniem ludźmi.

„Struktura monografii, jej treść oraz walory poznawcze i aplikacyjne powodują, że jest pierwszym na gruncie krajowym kompendium wiedzy na temat zastosowania grywalizacji w zarządzaniu ludźmi. Grywalizacja jest innowacyjnym instrumentem coraz częściej wykorzystywanym przez kadrę menedżerską oraz specjalistów ds. HR-u".
dr hab. Joanna Dzieńdziora, prof. AWSB

„Świat przyśpieszył. Proces zdobywania nowej wiedzy, oduczania starych nawyków i wzmacniania kompetencji stał się obowiązkowy. Jak zatem sprawić, aby ten proces był przyjazny, łatwy i zwiększał motywację ludzi dorosłych do nauki? Odpowiedzią staje się grywalizacja. W tej książce znajdziecie szereg rozwiązań i praktycznych wskazówek, które można zastosować, planując grywalizację procesów HR. Polecam!".
Aneta Kozłowska, właścicielka firmy szkoleniowej HR Consulting

Wstęp 7

Rozdział 1
Teoretyczne ujęcie gier i grywalizacji 15
1.1. Gry jako podstawa grywalizacji 15
1.2. Ewolucja pojęcia grywalizacji 33
1.3. Mechanizmy i elementy grywalizacji 52
1.4. Kontrowersje wokół grywalizacji 66

Rozdział 2
Grywalizacja z perspektywy zarządzania zasobami ludzkimi organizacji 73
2.1. Miejsce grywalizacji w procesie zarządzania zasobami ludzkimi organizacji - grywalizacja pracy 73
2.2. Wprowadzanie grywalizacji do organizacji - etapy i wymagania 90
2.3. Poziom skuteczności grywalizacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi 103
2.4. Zmiany pokoleniowe na rynku pracy i ich związek z implementacją grywalizacji 109

Rozdział 3
Zastosowanie grywalizacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji 117
3.1. Metody grywalizacji stosowane w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji 117
3.2. Zastosowanie metod grywalizacji w procesie doboru pracowników 120
3.3. Zastosowanie metod grywalizacji w procesie motywowania pracowników 132
3.4. Zastosowanie metod grywalizacji w procesie szkoleń pracowników 144

Rozdział 4
Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji w ujęciu badań własnych 159
4.1. Cele, hipotezy i pytania badawcze 159
4.2. Metodyka badań i charakterystyka badanej zbiorowości 164
4.3. Wyniki badania ilościowego 169
4.4. Wyniki sondażu eksperckiego 177
4.5. Wyniki testowania hipotez i odpowiedzi na pytania badawcze 181
4.6. Koncepcja grywalizacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji 185
4.7. Dobre praktyki w stosowaniu grywalizacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi 187

Podsumowanie 191
Bibliografia 193
Spis tabel 207
Spis rysunków 208
Spis wykresów 209

Ada Dziopak-Strach Doktor w dziedzinie nauk społecznych, wykładowca akademicki, szkoleniowiec. Zawodowo związana z HR. Certyfikowany konsultant Disc D3. Miłośniczka wspierania talentów i odkrywania drzemiącego w ludziach potencjału. W obszarze jej zainteresowań jest w szczególności różnorodność zespołowa, komunikacja oraz wspieranie osób wysoko wrażliwych. dziopakstrach.pl

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku