• Funkcjonowanie organizacji w wirtualnym świecie (wyd. II)

Technologia informacyjno-komunikacyjna zawsze miała silny wpływ na organizacje i społeczeństwo. Prawdziwą rewolucję przyniósł jednak Internet, bowiem umożliwił funkcjonowanie w cyberprzestrzeni organizacji, które coraz chętniej przenoszą pewne obszary swojej działalności do wirtualnego świata. Przeniesienie całej działalności do sieci nie jest jednak rozwiązaniem możliwym dla każdej organizacji. Dotyczy to zwłaszcza organizacji zhierarchizowanych - przedsiębiorstw produkcyjnych, instytucji finansowych, administracji publicznej czy służb mundurowych, które chcą i muszą prowadzić część swojej działalności w sposób tradycyjny. Organizacje zhierarchizowane z sukcesem jednak uzupełniają swoją tradycyjną działalność o różne wirtualne rozwiązania, takie jak strony internetowe (zawierające poza informacjami, interaktywne funkcjonalności), praca zdalna, symulatory, gry decyzyjne i inne, opisane w tej publikacji.

Podtytuł Funkcjonowanie organizacji w wirtualnym świecie (wyd. II)
Autor Sylwia Wojciechowska-Filipek
Rok wydania 2018
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 280
56.00 36.96
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
35.28
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-075-6

Technologia informacyjno-komunikacyjna zawsze miała silny wpływ na organizacje i społeczeństwo. Prawdziwą rewolucję przyniósł jednak Internet, bowiem umożliwił funkcjonowanie w cyberprzestrzeni organizacji, które coraz chętniej przenoszą pewne obszary swojej działalności do wirtualnego świata.


Przeniesienie całej działalności do sieci nie jest jednak rozwiązaniem możliwym dla każdej organizacji. Dotyczy to zwłaszcza organizacji zhierarchizowanych - przedsiębiorstw produkcyjnych, instytucji finansowych, administracji publicznej czy służb mundurowych, które chcą i muszą prowadzić część swojej działalności w sposób tradycyjny.

Organizacje zhierarchizowane z sukcesem jednak uzupełniają swoją tradycyjną działalność o różne wirtualne rozwiązania, takie jak strony internetowe (zawierające poza informacjami, interaktywne funkcjonalności), praca zdalna, symulatory, gry decyzyjne i inne, opisane w tej publikacji.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1.
Wirtualizacja działalności organizacji zhierarchizowanych 11
1.1. Organizacja zhierarchizowana 11
1.1.1. Definicja i cechy organizacji zhierarchizowanej 12
1.1.2. Przepływy informacyjne w organizacji zhierarchizowanej 18
1.1.3. Zarządzanie organizacją zhierarchizowaną 23
1.2. Publiczne organizacje zhierarchizowane 32
1.2.1. Organizacje zapewniające bezpieczeństwo państwa 35
1.2.2. Administracja publiczna 38
1.3. Rozwiązania wirtualne w organizacjach zhierarchizowanych 43
1.3.1. Pojęcie wirtualizacji 43
1.3.2. Projektowanie i prototypowanie produktów 44
1.3.3. Gry decyzyjne 48
1.3.4. Symulatory 51

Rozdział 2.
Organizacja wirtualna 57
2.1. Charakterystyka organizacji wirtualnej 57
2.1.1. Podstawowe definicje 57
2.1.2. Cechy organizacji wirtualnej 59
2.1.3. Cykl życia organizacji wirtualnej 60
2.2. Modele funkcjonowania organizacji wirtualnej 64
2.3. Zaufanie a wirtualizacja kontaktów 71
2.3.1. Czynniki wpływające na zaufanie on-line 74
2.3.2. Metody podnoszenia zaufania w kontaktach elektronicznych 76
2.4. Porównanie organizacji wirtualnej z tradycyjną 79

Rozdział 3.
Wpływ otoczenia na wirtualizację działalności 83
3.1. Dynamiczne otoczenie i jego wpływ na organizację 83
3.1.1. Turbulentne otoczenie jako cecha współczesnej gospodarki 83
3.1.2. Konieczność zmian w organizacji 89
3.1.3. Wirtualizacja jako dostosowanie do dynamicznego otoczenia 92
3.1.4. Czynniki wpływające na wirtualizację działalności 98
3.2. Rozwój technologii i jej wpływ na organizacje 113
3.2.1. Trendy technologiczne na rynku 113
3.2.2. Narzędzia umożliwiające wirtualizację 116
3.2.3. Cloud computing - nowy model usług IT 121
3.2.4. Wpływ technologii na organizację i jej strukturę 126

Rozdział 4.
Praca zdalna - nowe możliwości 129
4.1. Charakterystyka pracy zdalnej 129
4.1.1. Istota pracy zdalnej 129
4.1.2. Formy pracy zdalnej 130
4.1.3. Narzędzia wspierające pracę zdalną 132
4.1.4. Uwarunkowania prawne pracy na odległość 134
4.2. Zalety pracy na odległość 136
4.2.1. Korzyści dla pracodawcy 136
4.2.2. Korzyści dla pracowników 138
4.2.3. Korzyści dla społeczeństwa 140
4.3. Zagrożenia związane z telepracą 141
4.3.1. Problemy jakie wynikają z pracy zdalnej dla pracodawcy 142
4.3.2. Problemy dla pracownika 144
4.3.3. Zagrożenia dla bliższego i dalszego otoczenia 147
4.4. Zarządzanie telepracą 147
4.5. Rozwój telepracy na świecie 151

Rozdział 5.
Bezpieczeństwo kontaktów wirtualnych 153
5.1. Zagrożenia wynikające z wirtualizacji kontaktów 154
5.1.1. Zagrożenia systemów informacyjnych 154
5.1.2. Ryzyko wiarygodności partnerów transakcji 158
5.1.3. Zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego państwa 160
5.2. Stosowane zabezpieczenia 163
5.2.1. Zabezpieczenia systemów informacyjnych 163
5.2.2. Metody zabezpieczeń transakcji elektronicznych 169
5.2.3. Wykorzystanie podpisu elektronicznego 173
5.2.4. Metody biometryczne w podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa 176
5.2.5. Zapewnienie bezpieczeństwa informacyjnego kraju 182

Rozdział 6.
E-państwo - przykłady wirtualizacji 185
6.1. E-government 185
6.1.1. Pojęcie i istota e-government 185
6.1.2. Etapy rozwoju e-administracji 187
6.1.3. Czynniki rozwoju e-administracji 188
6.1.4. Rozwój e-administracji w Polsce 192
6.2. E-biznes 196
6.2.1. Definicja e-biznesu 196
6.2.2. Zalety i wady 201
6.2.3. E-handel jako forma e-biznesu 203
6.2.4. Rozwój e-biznesu 206
6.3. E-zdrowie 208
6.3.1. Definicja e-zdrowia 209
6.3.2. Rozwiązania technologiczne e-health 210
6.3.3. Czynniki rozwoju 212
6.3.4. Korzyści i zagrożenia 215
6.3.5. E-zdrowie w UE i w Polsce 217
6.4. E-learning 224
6.4.1. Definicja i istota e-learningu 224
6.4.2. Etapy rozwoju e-learningu 225
6.4.3. Czynniki sukcesu e-learningu 228
6.4.4. Zalety i wady e-learningu 231
6.4.5. Przykład platformy do zdalnego nauczania w Akademii Obrony Narodowej 233
6.5. E-banking 237
6.5.1. Definicja i podział bankowości elektronicznej 237
6.5.2. Rodzaje bankowości elektronicznej 240
6.5.3. Zalety i wady e-bankowości 253
6.5.4. Rozwój e-bankowości 255

Podsumowanie 263
Bibliografia 265
Spis rysunków 277
Spis tabel 279

Dr hab. inż. Sylwia Wojciechowska-Filipek, prof. ndzw. - Z-ca Dyrektora Instytutu Ekonomicznego, profesor w Katedrze Bankowości i Ubezpieczeń Społecznej Akademii Nauk. Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej oraz Studiów Bankowości w Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Doktorat z nauk ekonomicznych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, habilitacja z nauk o bezpieczeństwie w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.
Specjalizuje się w zarządzaniu informacją, systemach informacyjnych, wirtualizacji działalności oraz szeroko rozumianym bezpieczeństwie informacji. Autorka sześciu książek i kilkudziesięciu publikacji naukowych oraz redaktor sześciu pozycji zwartych z ww. zakresu.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku